آمار
مطالب اصلی سایتتاریخی

چرا پدربزرگ جورج دبلیو بوش جمجمه یک رئیس سرخپوست را دزدید؟

چرا پدربزرگ جورج دبلیو بوش جمجمه یک رئیس سرخپوست را دزدید؟

این داستان در واقع برای مدت بسیار طولانی در دانشگاه ییل شناخته شده بود و از فارغ التحصیلان به نسل جدیدی از دانشجویان منتقل شد، اما تنها در سال 2009 زمانی که نوادگان جرونیمو از دانشگاه ییل شکایت کردند، برای تمام جهان شناخته شد.

از جنگیدن با آمریکا تا سرقت استخوان ها

جرونیمو (1829-1909) رهبر افسانه ای قبیله سرخپوستان آپاچی بود که به مدت 25 سال با ارتش ایالات متحده جنگید و از سرزمین های خود در برابر تهاجم دفاع کرد. جرونیمو پس از اینکه در سال 1886 مجبور به تسلیم شد، بقیه عمر خود را در فورت سیلا، اوکلاهاما گذراند. او نیز در آنجا درگذشت و در قبرستان محلی سرخپوستان به خاک سپرده شد. در سال 2009 نام جرونیمو در ارتباط با یک اتفاق بسیار عجیب ناگهان در مطبوعات آمریکا ظاهر شد. واقعیت این است که در سال 1918 قبر او توسط چندین عضو به اصطلاح انجمن مخفی هتک حرمت شد. «جمجمه و استخوان‌ها» که در میان آن‌ها پرسکات بوش، پدربزرگ جوردش بوش جونیور، رئیس‌جمهور آمریکا، فهرست شده بود.

«جمجمه و استخوان» قدیمی ترین انجمن مخفی در دانشگاه ییل است و افسانه های زیادی در مورد فعالیت های آن دارد. اعتقاد بر این است که تنها مردان و تنها نمایندگان نخبگان بالا که از ثروتمندترین و تأثیرگذارترین خانواده های ایالات متحده هستند، عضو این جامعه می شوند. علاوه بر بوش ها، به طور خاص شامل راکفلرها نیز می شود. این جامعه دقیقاً در جلسات منظم خود چه می کند، به طور قطع مشخص نیست، زیرا یکی از شرایط عضویت، سکوت کامل در مورد این جامعه، خارج از محدوده آن است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه جامعه قطعاً سری است و حتی با گروه سری نازی Thule Society و ایلومیناتی مرتبط است.


چرا پدربزرگ جورج دبلیو بوش جمجمه یک رئیس سرخپوست را دزدید؟

جرونیمو (چپ) و پرسکات بوش (راست)


سرانجام جامعه سرخپوستان شاکی شدند

پس از یورش به قبر جرونیمو، اعضای «جمجمه و استخوان» جمجمه و بازوی چپ او را با خود بردند. شایعه شده است که آنها جمجمه را در یک اتاق مخفی به نام مقبره قرار داده اند، جایی که جلسات منظم در آنجا برگزار می شود. این داستان در واقع برای مدت بسیار طولانی در دانشگاه ییل شناخته شده بود و از فارغ التحصیلان به نسل جدیدی از دانشجویان منتقل شد، اما تنها در سال 2009 زمانی که سرخپوستان آپاچی، نوادگان جرونیمو، علیه دانشگاه ییل شکایت کردند، برای تمام جهان شناخته شد. آنها خواستار بازگرداندن جمجمه جد خود هستند.

هارلین جرونیمو، نوه رهبر آپاچی، گفت که در صورت لزوم می تواند با گرفتن خون خود برای تجزیه و تحلیل DNA و مقایسه نتایج با DNA جمجمه از دانشگاه، صحت این جمجمه را ثابت کند. و اگر رابطه آنها ثابت شود، جمجمه باید بلافاصله به قبر جرونیمو برگردد. من واقعاً معتقدم که این جمجمه پدربزرگ من است. ما می خواهیم او را به جایی که در آن متولد شده است برگردانیم تا روحش بتواند سفرش را کامل کند و به دنیای بعدی سفر کند. در حال حاضر او همچنان به عنوان اسیر جنگی به خاک سپرده شده است و این وضعیت هنوز تغییری نکرده است.»


نوه جرونیمو حتی پیامی به کاخ سفید فرستاد و امیدوار بود از کمک رئیس جمهور وقت برای بازیابی بقایای جسد پدربزرگش کمک بگیرد. و او در حال بررسی شکایت علیه کل انجمن جمجمه و استخوان بود. مشکل اینجاست که داستان جمجمه ربوده شده رئیس سرخپوست و نگهداری آن در یک انجمن مخفی در دانشگاه ییل بیشتر یک داستان در نظر گرفته می شود. به طور خاص، روزنامه نگاران موفق شدند با فردی به نام «کویت لایلز» که یکی از اعضای انجمن جمجمه و استخوان است تماس بگیرند و او ادعا کرد که جمجمه جرونیمو در مقبره نیست. لایلز گفت: «آنجا نبوده و هرگز نبوده است.» وی افزود که خود داستان درباره پرسکات بوش یا هر عضو دیگری از جمجمه و استخوان که به قبر جرونیمو هتک حرمت می کند نیز تخیلی است.

لایلز منشی RTA Incorporated Trust است که انجمن جمجمه و استخوان‌ها را مدیریت می‌کند. جامعه ممکن است مناسک خود را پنهان کند، اما در مورد سایر فعالیت های خود کمی بازتر است. در یک اظهارنامه مالیاتی در سال 2005، این تراست مستقر در نیوهیون، کانکتیکات، 3.7 میلیون دلار دارایی خالص و 236.683 دلار را برای برنامه‌های آموزشی برای "کاوش فکری، آموزش حساسیت و توسعه شخصی" برای دانش‌آموزان گزارش کرد. در کل هیچ چیز غیبی و مشکوکی نیست. عکس برخی از اعضای انجمن جمجمه و استخوان با یک جمجمه، اما هویت جمجمه نامشخص است.

چرا پدربزرگ جورج دبلیو بوش جمجمه یک رئیس سرخپوست را دزدید؟

با این حال، با وجود چنین انکارهایی، بسیاری از افراد دیگر بر اساس شواهد متعدد بر این باورند که این داستان کاملاً واقعی است. به عنوان مثال، مدتی پیش، یک مورخ در دانشگاه ییل نامه ای را کشف کرد که ظاهراً این داستان را تأیید می کند. نامه‌ای که در سال 1918 از یکی از اعضای جمجمه و استخوان‌ها به دیگری نوشته شد، در واقع توضیح می‌دهد که چگونه پرسکات بوش و چند تن از دوستانش قبر جرونیمو را در فورت سیل طی سال‌های حضور در پایگاه نظامی حفاری کردند. در این نامه آمده است: «جمجمه جرونیمو، که توسط چماق شما از مقبره او در فورت سیل بیرون آورده شد...

الکساندرا رابینز، نویسنده که کتابی درباره تاریخ انجمن جمجمه و استخوان‌ها به نام اسرار مقبره نوشته است، می‌گوید: «اصالت نامه مطمئناً اعتبار خاصی به داستان داده است. از میان تمام داستان‌هایی که اعضای جامعه جمجمه افراد مشهور را استخراج می‌کنند، داستان جمجمه مارتین ون بورن درست نیست، جمجمه پانچو ویلا نیز درست نیست، اما داستان جمجمه جرونیمو ممکن است واقعی باشد. رابینز می‌گوید صادق باشید. "از بین همه شایعات، این قابل قبول ترین است. نامه حاوی توضیحات بسیار دقیقی از جمجمه بود." رابینز به عنوان بخشی از تحقیقات خود در مورد آنچه که او «بانفوذترین شبکه فارغ التحصیلان نخبه کشور» می نامد، با بیش از 150 عضو انجمن جمجمه و استخوان مصاحبه کرد. آنها می گویند که در یک جعبه شیشه ای درست در ورودی مقبره واقعاً یک جمجمه وجود دارد و نام آن را جرونیمو گذاشتند.


چرا پدربزرگ جورج دبلیو بوش جمجمه یک رئیس سرخپوست را دزدید؟

همان مقبره در قلمرو دانشگاه ییل


نزدیک به دو دهه پیش، یک سرخپوست آمریکایی دیگر به نام ند اندرسون نیز تلاش کرد تا جمجمه جرونیمو را از دانشگاه ییل به دست آورد. او مدعی شد که جان مک کین، عضو کنگره و موریس اودال، عضو کنگره، ترتیبی دادند که او با جاناتان بوش، برادر اولین رئیس جمهور بوش ملاقات کند. به گفته ند، آنها در واقع یک جمجمه برای او آوردند، اما به وضوح جمجمه یک کودک ده ساله بود، و آنها سعی کردند او را فریب دهند و سعی کردند او را مجبور به امضای اسنادی کنند که در آن نوشته شده بود که دیگر هرگز در مورد آن صحبت نخواهد کرد. رابینز می گوید اندرسون مدعی شد که این پیشنهاد را رد کرده است.

به هر حال، صحت این نامه 1918 توسط جودیت شیف، آرشیودار ارشد کتابخانه یادبود استرلینگ ییل تأیید شد. شیف می‌گوید: «فکر می‌کنم بسیاری از مردم فکر می‌کردند که این فقط یک افسانه است، اما نامه می‌گوید که دانش‌آموزان استخوان‌ها را کندند و فکر کردند که استخوان‌های جرونیمو هستند. پرسکات بوش و دیگران واقعاً در فورت سیل آماده می‌شدند تا در جنگ جهانی اول با جوخه ییل بجنگند، و ممکن است گاهی اوقات در منطقه سرگردان باشند و این فرصت را داشته باشند که او را به ییل بفرستند.

یکی دیگر از متخصصان انجمن جمجمه و استخوان، نویسنده ران روزنبام، شک دارد: او می‌گوید: «هیچ مدرکی وجود ندارد که جمجمه‌ای که توسط پرسکات بوش و دیگران به نیوهیون آورده شده، متعلق به جرونیمو باشد. "مردم شناسان محلی ادعا می کنند که قبر جرونیمو در واقع هیچ کتیبه ای ندارد که جرونیمو در اینجا دفن شده است. بنابراین در حالی که جمجمه و استخوان ها دوست دارند در مورد این داستان لاف بزنند، به احتمال زیاد فریب مردم محلی را خورده اند که به آنها گفته اند چیزی شبیه به " هی، میخوای جمجمه جرونیمو بخری؟" شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه از جمجمه در مراسم آغازین برای اعضای جدید جامعه استفاده می شود که در طی آن آنها باید این جمجمه را ببوسند، اما اینها فقط شایعه هستند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش