loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

تاریخ تلخ Oubliettes، سیاه چال های قرون وسطایی که در آن زندانیان را رها می کردند تا بمیرند. این سیاه چال های زندان‌ مانند که در قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، زندان‌هایی گودال

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

تاریخ تلخ مخوف ترین سیاه چال قرون وسطی به نام Oubliettes

تاریخ تلخ Oubliettes، سیاه چال های قرون وسطایی که در آن زندانیان را رها می کردند تا بمیرند. این سیاه چال های زندان‌ مانند که در قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، زندان‌هایی گودال مانند بودند که در آن قربانیان محکوم به مرگ آرام با گرسنگی بودند یا دیوانه می‌شدند.

زندانیان در قرون وسطی اغلب با روش های شکنجه دردناک بی شماری مواجه بودند. اما یکی از بدترین آنها هیچ خشونتی بر زندانی اعمال نکرد. در عوض، فقط آنها را - فراموش شده - در زندانی به نام oubliette رها میکرد. Oubliettes، که در قلعه های سراسر اروپا یافت شده است، بسیار ساده بودند. آنها گودال‌های عمیق و باریکی بودند که می‌توانستند کسی را برای مدت نامحدودی در آن زندانی کنند. زندانیان با کمبود غذا، آب، نور خورشید و هر وسیله ای برای فرار، خیلی سریع ویران میشدند. چنین فضاهایی در زندان هایی مانند باستیل در فرانسه و همچنین قلعه هایی در انگلستان، ایرلند و ترکیه ثبت شده است. اما این امکان وجود دارد که برخی از این فضاهای باریک در واقع برای چیز دیگری به طور کامل استفاده شده باشند.
Oubliette چیست؟ همانطور که فرانسوی زبانان می دانند، oublier به معنای "فراموش کردن" است. و کلمه oubliette از اینجا می آید. در درون آنها، زندانیان را می توان فراموش کرد. این زندان که به آن سیاهچال‌های بطری نیز می‌گویند، اغلب از یک محور عمودی نازک ساخته می‌شدند که به سیاه‌چال پایینی متصل می‌شد. قربانیان را پایین می آوردند یا حتی به داخل زندان می انداختند و در تاریکی رها می کردند. گاهی تنها بودند. اما گاهی اوقات زندانیان مجبور می‌شوند تا با بقایای فاسد قربانیان قبلی و همچنین تعداد زیادی حیوانات موذی که با گوشت آنها جشن می‌گیرند، در فضای تنگ شریک شوند. 
تاریخ تلخ مخوف ترین سیاه چال قرون وسطی به نام Oubliettes
کتی راوسون، هماهنگ‌کننده بازاریابی در گالری عدالت ناتینگهام، پس از کشف یک بند متعلق به قرن چهاردهم در زیر ساختمان گفت: «زندانی‌ها را در آن پایین می‌آوردند و رها می‌کردند تا از گرسنگی بمیرند و رها می‌شدند تا به جنون فرو روند. اگرچه برخی از ارباب ها، مانند آنچه در زیر گالری های عدالت یافت می شود، در اعماق زمین ساخته شده بودند، برخی دیگر در دیوارهای بالای قلعه ساخته شدند. به این ترتیب، قربانیانی که در داخل زندان به دام افتاده بودند، به‌علاوه توسط صداهای زندگی در خارج از زندان تاریک و تاریکشان شکنجه می‌شدند. اعتقاد بر این بود که این سیاه‌چال‌ها در قرون وسطی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اگرچه اصطلاح "oubliette" تا مدت ها بعد ظاهر نشد. پس این زندانهای وحشتناک کجا قرار داشتند؟ تا به امروز، ابیات قرون وسطایی در سراسر اروپا پیدا شده است. این سیاه چال های بد در قلعه هایی از ولز تا ترکیه امروزی ساخته شده اند. 
کی از بدنام ترین سیاه چال ها در قلعه لیپ ایرلند واقع شده است. اعتقاد بر این است که قلعه لیپ که یکی از تسخیر شده ترین قلعه های جهان است، در اوایل دهه 1500 توسط قبیله خشن اوکارول ساخته شده است. و در داخل قلعه "کلیسای خونین" یکی از وحشتناک ترین آثاری است که تا کنون یافت شده است. 
تاریخ تلخ مخوف ترین سیاه چال قرون وسطی به نام Oubliettes
همانطور که قلعه لیپ توضیح می‌دهد، زمانی از قلعه برای نگهداری اشیاء قیمتی و مکانی برای مخفی شدن استفاده می‌شد. اما طایفه O'Carroll در نهایت از فضای تنگ برای هدف دیگری استفاده کردند. آنها ظاهراً سیاهچال را با میخ های چوبی نصب کردند، سپس قربانیان محکوم به فنا را به اعماق آن پرتاب کردند. زمانی که قلعه توسط خانواده داربی در قرن هفدهم تسخیر شد، مالکان جدید آن ظاهراً یک کشف تکان دهنده در سیاه چال پیدا کردند - ده ها اسکلت. Leap Castle می نویسد: «گفته می شود که در این مدت سه گاری اسکلت از سیاه چال خارج شد. اما این پاکسازی برخی از بدنام‌ترین ارواح قلعه را برانگیخته است که گفته می‌شود تا به امروز در قلعه لیپ سرگردان هستند. 
تاریخ تلخ مخوف ترین سیاه چال قرون وسطی به نام Oubliettes
سایر مکان های مشابه در ولز (در قلعه پمبروک و قلعه‌های کانوی) در سراسر فرانسه (از جمله در زندان بدنام باستیل) و حتی در ترکیه امروزی یافت شده‌اند. Castles of Britain گزارش می دهد که زندانیان در برج سیاه باید در امتداد یک گذرگاه باریک و تاریک قدم می زدند تا زمانی که به روزنه ای در کف رسیدند که آنها را کاملاً بلعید. با این حال، تاریخچه کامل این سیاه چال ها می تواند به اندازه تاریکی که قربانیان آن ها را متحمل شده اند غیرقابل نفوذ باشد.
تاریخ تلخ مخوف ترین سیاه چال قرون وسطی به نام Oubliettes
اگرچه زندان‌هایی مشابه در قلعه‌های سراسر اروپا کشف شده‌اند، اما کلمه "oubliette" تا قرن هجدهم مورد استفاده قرار نگرفت. سپس، History Defined گزارش می دهد که نویسندگان فرانسوی مانند الکساندر دوما و ویکتور هوگو این اصطلاح را به عنوان یک ابزار ادبی ابداع کردند. علاوه بر این، برخی از این "زندان ها" ممکن است برای مقاصد دیگری استفاده شده باشند. مثلا oubliette در باستیل ممکن است برای ذخیره‌سازی یخ استفاده شود، و دیگر مکان های مشابه می‌توانستند به عنوان فاضلاب استفاده شوند. به‌علاوه، گزارش‌های تاریخی استفاده از oubliette بسیار اندک است. 
گفته می‌شود، مسلماً زندانیان در قرون وسطی در اتاق‌های تاریک حبس می‌شدند و رها می‌شدند تا بپوسند. به عنوان مثال، زندان «سهولت کوچک» در برج لندن، قربانیان را به مدت یک هفته در فضایی تنگ و بدون پنجره حبس می کرد به این امید که روحیه آنها را بشکند. در آنجا، زندانیان به طور کامل قادر به ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن نبودند. و برخی بر این باورند که oubliette  کشف شده در ناتینگهام ممکن است حتی یک زندانی معروف - قانون شکن افسانه ای رابین هود - را در خود داشته باشد. طبق داستان، او پس از دستگیری توسط کلانتر ناتینگهام به یک گودال عمیق زندان انداخته شد و او را رها کرد تا بمیرد (اما موفق به فرار شد). با این حال، در بیشتر موارد، داستان کامل oubliette توسط زمان بلعیده شده است. اینکه چند بار از این زندان ها استفاده می شود و چه کسانی در آنجا زندانی شده اند، می تواند دشوار باشد. اما آنچه مسلم است این است که هر کسی که به این سیاه چال ها محکوم می شود اغلب با یک مرگ واقعاً وحشتناک روبرو می شود. غوطه ور در تاریکی، احاطه شده توسط استخوان های قربانیان قبلی، قربانیان کاری جز گوش دادن به موش ها نداشتند که نزدیک و نزدیکتر می شدند.
برچسب ها تاریخی , ترسناک ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی