آمار
مطالب اصلی سایتعلمیترسناک و دیدنیسلامت

باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس

باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس

|🚨هشدار : این نوشته دارای محتوای حساس است افراد حساس از دیدن ادامه آن پرهیز کنند 🚨|

چیزی که به عنوان یک برآمدگی کوچک روی بازوی او شروع شد، به سرعت به ضایعه ای عظیم تبدیل شد که نیمی از بدن مرد را فرا گرفت. او به مدت 65 روز برای زندگی خود جنگید و با وجود از دست دادن پوست زیاد به طرز معجزه آسایی زنده ماند. در مارس 2015، کریس گوردون، ساکن نیو اولم، مینه سوتا، 44 ساله با یک برآمدگی کوچک در ناحیه آرنج راست خود از خواب بیدار شد. کریس نگران شد و به بیمارستان رفت، اما در آنجا به او گفتند که این یک التهاب خفیف است، مانند بورسیت، به دلیل فشار دادن آرنج توسط بدن در هنگام خواب. اما تنها چند ساعت پس از مراجعه کریس به بیمارستان، احساس بدتری به کریس نشان داد، او بی حال، خواب آلود شد و احساس کرد که سرماخوردگی شدیدی دارد. همان روز عصر، او به بخش اورژانس رسید، جایی که پزشکان در نگاه اول متوجه شدند که مشکل جدی برای او وجود دارد.

باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس

در آن زمان، برجستگی روی آرنج به یک زخم تبدیل شده بود که تقریباً هر ساعت گسترش می یافت. هنگامی که کریس را به کلینیک مایو آوردند، فاسییت نکروزان برای او تشخیص داده شد که در زندگی روزمره به آن باکتری گوشتخوار می گویند. این خطرناک ترین عفونت باکتریایی است که خیلی سریع پوست، چربی و بافت همبند را از بین می برد. تصور کنید که آتشی بخش خشک جنگل را فرا گرفته است و تنها راه توقف آن این است که در مقابل آن قدم بزنید و درختان را کنترل کنید تا آتش نتواند از آنها به عنوان سوخت استفاده کند. کریس می‌گوید، حالا تصور کنید که جنگل پوست است، و آتش در حال التهاب فاسیا نکروز کننده است و خواهید فهمید که چه اتفاقی برای من افتاده است.

کریس دو هفته را در بخش مراقبت های ویژه گذراند و در طی آن پوست بازوی راست، پشت و سینه او به طور کامل از بین رفت. این مرد شبیه یک شخصیت فیلم ترسناک به نظر می رسید که زنده زنده از پوستش جدا شده بود.

باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس

هنگامی که در نهایت گسترش عفونت متوقف شد، کریس به مدت شش هفته به یک بخش معمولی منتقل شد. در تمام این مدت به او مسکن های قوی و قرص هایی داده شد که لخته شدن خون را کاهش می دهد. بیش از دوازده پزشک به رهبری یک جراح پلاستیک، روی ترمیم سطح پوست بدن کریس کار کردند. زمانی که کریس در نهایت 65 روز پس از بستری شدن در بیمارستان از بیمارستان خارج شد، برای 8 ماه دیگر تحت درمان سرپایی بود. پیوندهای پوستی از پاهای کریس و سمت سالم پشت او برای پیوند پوست روی قسمت‌های آسیب‌دیده بدن استفاده شد.

باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس

این مرد به سرعت بهبود یافت و پس از مدتی توانست به حرفه معلمی و ورزش معمولی خود بازگردد. پوست پیوند شده کاملا ریشه کرده است.
باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس
فاسیای نکروزان یک عفونت باکتریایی بسیار نادر اما کشنده است. این باکتری از طریق یک بریدگی یا خراش کوچک وارد بدن می شود و با سرعت فوق العاده ای شروع به انتشار می کند و پوست، چربی زیر جلدی، بافت همبند و در مواردی به خصوص سخت، حتی بافت ماهیچه ای را "می خورد". جریان خون در ناحیه آسیب دیده متوقف می شود و این قسمت از بدن شروع به از بین رفتن می کند. اگر هیچ اقدامی انجام ندهید، بیمار می تواند تنها در چند روز بمیرد.
باکتری های گوشتخوار پوست نیمی از بدن مرد را خوردند + عکس
اولین علائم فاشیای نکروزان برجستگی های کوچک قرمز رنگ روی پوست، کبودی سریع، افزایش تعریق، لرز، تب و حالت تهوع است. در صدمات شدید، شوک ممکن است رخ دهد. هر ساله در سراسر جهان از 500 تا 1500 مورد عفونت با فاسییت نکروزان ثبت می شود که 20 تا 25 درصد آنها کشنده هستند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش