loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

امروزه حتی یک کودک می تواند با یک روح یا هیولا یک عکس جعلی بسازد، فناوری های زیادی برای این کار وجود دارد، از جمله برنامه \"فتوشاپ\". اما زمانی بود که ویرایش عکس‌ها حتی در یک استودیوی عکاسی آسان

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مشهور ترین تصاویر ثبت از ارواح در طول تاریخ + تصاویر

امروزه حتی یک کودک می تواند با یک روح یا هیولا یک عکس جعلی بسازد، فناوری های زیادی برای این کار وجود دارد، از جمله برنامه "فتوشاپ". اما زمانی بود که ویرایش عکس‌ها حتی در یک استودیوی عکاسی آسان نبود، و اگر شخصی از چیزی غیرعادی عکس می‌گرفت، می‌توانستید به نگاتیوها نگاه کنید و بلافاصله متوجه شوید که آیا تنظیماتی از بیرون روی عکس انجام شده است یا خیر. بنابراین، تعجب آور نیست که هم مردم عادی و هم محققان پدیده های غیرعادی به عکس های ماوراء الطبیعه قدیمی بسیار بیشتر از عکس های مدرن اعتماد دارند. در این مطلب نگاهی به برخی از محبوب‌ترین عکس‌های ثبت شده از ارواح را در دهه‌های گذشته می‌اندازیم.


روح جکسون

قدیمی ترین عکس در انتخاب ما مربوط به سال 1919 با به اصطلاح "شبح فردی جکسون" است. این عکس دسته جمعی از مکانیک های نیروی هوایی بریتانیا در کشتی جنگی HMS Daedalus در جنگ جهانی اول گرفته شده است.

روح فردی جکسون مکانیک کشتی بریتانیایی در سال 1919

یکی از مکانیک ها، به نام فردی جکسون، اندکی قبل از این تصویر در یک سانحه، سقوط زیر پروانه هواپیما جان باخت. با این حال، به شکلی عجیب، او همچنان وارد عکس شد، چهره‌اش از پشت یک مکانیک دیگر در ردیف بالا به بیرون نگاه می‌کرد. در سال‌های بعد، این عکس بارها به جعلی بودن و عکاسش به ساختن یک حقه متهم شد، اما با این وجود، این تصویر همچنان یکی از محبوب‌ترین عکس‌های ارواح در تاریخ است.


ارواح دو ملوان مرده

در دسامبر 1924، دو ملوان، جیمز کورتنی و مایکل میهان، در نشت گاز در S. S. Watertown به طرز غم انگیزی کشته شدند. هر دو را طبق رسوم دریانوردی دفن کردند و در کفن پیچیدند و به دریا انداختند. اما در روزهای بعد، سایر خدمه یکی پس از دیگری شروع به گفتن کردند که چهره ملوانان مرده را در آب دیدند. حتی ناخدای کشتی نیز در میان شاهدان عینی بود. به گفته او، به نظر می رسید که صورت مردان بر فراز امواج شناور است.

ارواح دو ملوان، جیمز کورتنی و مایکل میهان سال 1924

در یک نقطه، این چهره ها به قدری به وضوح قابل مشاهده بودند که یکی از اعضای تیم توانست از آنها عکس بگیرد و این چهره ها در تصویر ظاهر شدند. بعدها خیلی ها گفتند که همه اینها یک توهم یا، همانطور که اکنون می گویند، در پاریدولیا بود. یعنی فوم و امواج دریا بسیار شبیه چهره ها به نظر می رسید، اما در واقعیت فقط بازی نور و سایه بود. با این وجود، شاهدان عینی اطمینان دادند که چهره های موجود در عکس واقعاً چهره ملوانان مرده واقعی را منعکس می کنند.


روح زن قهوه ای پوش

این عکس کلاسیک ارواح که خانمی با لباس قهوه‌ای را به تصویر می‌کشد در سال 1936 توسط یک عکاس مجله Country Life گرفته شده است. عکاس Hubert Prowand در حال فیلمبرداری از اتاق های قرن هفدهم Raynham Hall در نورفولک انگلستان بود که دستیارش ناگهان یک شخصیت شبح مانند را دید که از پله ها پایین می رفت.

روح زن قهوه ای پوش در سال 1936

در همان زمان ، خود عکاس متوجه روح نشد ، اما از پله ها عکس گرفت و وقتی تصویر ایجاد شد ، یک شبح سفید شفاف زنانه روی پله ها ظاهر شد. همانطور که مشخص شد، شبح زنی به نام لیدی دوروتی تاونسند، که بانوی قهوه ای پوش نامیده می شود، سال ها در این اتاق دیده می شود. دوروتی در سال 1726 بر اثر آبله درگذشت. پس از بررسی نگاتیوها، ثابت شده است که یک عکس واقعی و بدون اثری از اصلاح است.


روحی بر سر قبر

این عکس بسیار محبوب است، اما تعداد کمی از مردم تاریخ آن را می دانند. در سال 1947 توسط خانم اندروز بر سر قبر دختر کوچکش گرفته شد.
عکس روح دختر کوچک خانم اندروز در سال 1947
در عین حال، به گفته اندروز، کودک در عکس اصلاً دختر او نیست، بلکه یک کودک ناشناخته با جنسیت نامشخص است. و زن اطمینان داد که در طول عکاسی، هیچ فرزند دیگری حتی نزدیک قبر نیست. مردم سعی کردند بررسی کنند که آیا کودک در عکس روح کودکی از قبری نزدیک است یا خیر، اما هیچ مورد مناسبی پیدا نکردند.

روح کوپرها
این تصویر در دهه 2000 محبوبیت خاصی پیدا کرد، اگرچه زمانی در دهه 1950 گرفته شد. احتمالاً روزی که خانواده کوپر در تگزاس به خانه جدید خود نقل مکان کردند، آن را گرفته اند. این عکس مادربزرگ کوپر و دخترش را با دو فرزند نشان می دهد. هر دو به آرامی پشت میز می نشینند و لبخند می زنند و اصلاً چهره ترسناکی را که از جایی بالا آویزان است نمی بینند. وقتی کوپرها این عکس را دیدند وحشت کردند. آنها واقعاً در زمان ثبت این عکس چیز غیرعادی ندیدند.
عکس روح ترسناک خانواده کوپر ها سال 1950
از آنجایی که این تصویر برای اولین بار در سال 2009 برای عموم منتشر شد، انتقادات زیادی مبنی بر جعلی بودن آن وجود داشت. و اگر جعلی نباشد، شکاکان اطمینان دادند، پس یک مورد نوردهی مضاعف، یعنی فریم‌های همپوشانی.

روح در صندلی عقب

این عکس در سال 1959 توسط خانم Mabel Chinnery از انگلستان گرفته شده است. میبل و شوهرش آن روز برای زیارت قبر اقوام به قبرستان رفتند و وقتی به خانه رسیدند، زن از شوهرش در ماشین در حال رانندگی عکس گرفت. هنگامی که تصویر ساخته شد، هر دو در وحشت زیادی بودند. با دیدن چهره و هیکل مردی در صندلی عقب ماشین. با نگاهی دقیق، میبل در این مرد مادر فقید خود الن هامل را که آنها نیز برای زیارت قبر او رفتند، شناخت.

عکس روح ثبت شده در صندلی عقب ماشین


راهبی با جمجمه به جای صورت

این عکس واقعاً ترسناک در کلیسای جامع مسیح تسلیت‌دهنده در نیوبی هال، یورکشایر شمالی، انگلستان، در سال 1963 گرفته شده است. در سمت راست، یک پیکر بلند در ردای یک راهب سیاه و سفید با کلاهی با صورت جمجمه مخدوش به وضوح قابل مشاهده است. . روح در کنار محراب ایستاده است. در مورد این عکس و ادعای جعل جنجال های زیادی وجود داشته است، اما هرگز این موضوع ثابت نشده است. علاوه بر این، خود کشیش عکس را گرفت.
عکس روح ترسناک راحبه

روح روی پله ها

این عکس توسط اسقف رالف هاردی در سال 1966 هنگام بازدید از خانه ملکه در موزه ملی دریایی در گرینویچ انگلستان گرفته شده است. راه پله ای که در عکس دیده می شود به اصطلاح پله لاله است که یک پله مارپیچ زیبا است. در طول عکسبرداری، هاردی چیز غیرعادی ندید و فقط در خانه، در طول توسعه عکس، یک چهره مبهم تحریف شده را دید که در برخی حرکات دردناک روی نرده پله ها نگه داشته بود. هاردی از آنچه دید شگفت زده شد. بعداً متخصصان کداک تصویر و نگاتیوها را بررسی کردند و هیچ نشانه ای از جعلی بودن پیدا نکردند.

روح روی پله ها سال 1966


پسری از خانه در آمیتیویل

این عکس در داخل خانه نفرین شده معروف Amityville در سال 1976 گرفته شده است. در این خانه خانواده Defeo مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یکی از فرزندان بزرگتر آنها تحت تأثیر "صداهای خاص" این کار را انجام داد. این عکس ها توسط محققین معروف پدیده های نابهنجار اد و لورین وارن در آن سال ها گرفته شده است. آنها گفتند که دوربین های مادون قرمز ویژه ای را در سراسر خانه نصب کرده اند که به طور دوره ای در طول شب عکس می گیرند.

روح پسر در خانه نفرین شده Amityville

یکی از این تصاویر کودکی ناشناس را نشان می داد که از اتاق خواب به بیرون نگاه می کرد. اما در آن زمان خانه برای مدت طولانی خالی بود و هیچ کس در آن زندگی نمی کرد. به گفته وارن ها، شب ها هیچ غریبه ای در اینجا نبود، جز آنها. طبق یکی از نسخه ها، تصویر روح جان دفیو 9 ساله را نشان می دهد که یکی از کشته شدگان بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی