loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

یک روز پاییزی در سال 1977، پلیس در دوون، انگلستان، یک تماس غیرعادی برای کمک دریافت کرد. یک مبلغ جوان از کلیسای مورمون به نام کرک اندرسون ادعا کرد که به تازگی توسط زنی به نام جویس مک کینی به مدت سه ر

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

پرونده مورمون های زنجیر شده

یک روز پاییزی در سال 1977، پلیس در دوون، انگلستان، یک تماس غیرعادی برای کمک دریافت کرد. یک مبلغ جوان از کلیسای مورمون به نام کرک اندرسون ادعا کرد که به تازگی توسط زنی به نام جویس مک کینی به مدت سه روز زندانی شده و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و به تخت زنجیر شده و مجبور شده است که او را باردار کند. کرک اندرسون گفت که جویس مک کینی او را به مدت سه روز به تخت بسته و بارها به او تجاوز کرده است. او گفت این امکان پذیر نیست. پس حقیقت چه بود؟ 

کرک اندرسون ادعا کرد که او تنها پس از وعده ازدواج با جویس مک‌کینی موفق به فرار شده است، در این مرحله او زنجیر او را رها کرد و او فرار کرد. روزنامه‌های سراسر کشور به سرعت متوجه این ماجرای غم‌انگیز شدند و به زودی سرفصل‌های مربوط به «مورمون‌های زنجیر شده» در سراسر انگلستان منتشر شد. کرک اندرسون بیست و یک ساله ادعا کرد که جویس مک کینی اسلحه ای را روی سرش گذاشته و او را به زور سوار ماشین کرده است. او سپس ادعا کرد که او را به کلبه‌ای کوچک در دوون برد، جایی که او را با زنجیر به یک تخت زنجیر کرد و در طول سه روز مورد تجاوز جنسی قرار داد. او بعداً در دادگاه اظهار داشت: «نمی‌خواستم این اتفاق بیفتد. بعد از اینکه مجبور شدم رابطه جنسی داشته باشم به شدت افسرده و ناراحت بودم.» اما جویس مک‌کینی داستان متفاوتی را بیان کرد و حقیقت در قلب پرونده «مورمون‌های زنجیر شده» تا به امروز موضوع عجیبی است.

چه اتفاقی بین جویس مک‌کینی و کرک اندرسون افتاد

پرونده مورمون های زنجیر شده

جویس مک‌کینی در هنگام محاکمه‌اش در 29 سپتامبر 1977، تابلویی را در دست دارد که در آن اعلام بی‌گناهی می‌کند (من بی‌گناهم. لطفا به من کمک کنید...)


پس از تماس کرک اندرسون با پلیس، آنها جویس مک کینی 28 ساله را به همراه همدست ادعایی او، کیت می 24 ساله (که ادعا می شد در ربودن اولیه اندرسون شرکت داشته است) دستگیر کردند. اما مک‌کینی به سرعت نسخه‌ای متفاوت از داستان اندرسون را به پلیس منتقل کرد. مک‌کینی زمانی که در یوتا زندگی می‌کرد، با اندرسون آشنا شده بود و برای مدت کوتاهی با او قرار ملاقات گذاشت. دوشیزه سابق وایومینگ ادعا کرد که اندرسون می خواست با او ازدواج کند، اما کلیسای او به دلیل مورمون نبودن او موافقت نکرد، در این مرحله او بدون هیچ واکنشی رفت.

پس از استخدام یک بازپرس خصوصی برای ردیابی معشوق گمشده اش، او به انگلستان رفت تا او را از کلیسا نجات دهد، که به گفته او فرقه ای بود که او را شستشوی مغزی داده بود. جویس مک‌کینی گفت که وقتی با کرک اندرسون در 14 سپتامبر تماس برقرار کرد، او با کمال میل سوار ماشینش شد و سپس به میل خود با او درگیر فعالیت‌های جنسی شد (اگرچه در ابتدا ادعا کرد که او ناتوان است. و آمیزش را قطع کردند تا شروع به خواندن دعا کنند). او ادعا کرد که تنها پس از آن بود که او را به طور توافقی بست، که او توانست بر محدودیت های مذهبی خود غلبه کند.

و برای جویس مک‌کینی، این فقط در مورد رابطه جنسی نبود، بلکه در مورد عشق نیز بود. در دادگاه، مک‌کینی شهادت داد که اندرسون را آن‌قدر دوست داشت که اگر او از من می‌خواست، یک گل میخک روی دماغم به پایین کوه اورست می‌رفتم.


پرونده مورمون زنجیر شده یک سیرک رسانه ای ایجاد می کند

پرونده مورمون های زنجیر شده

در 14 سپتامبر 1977، کرک اندرسون مبلغ مورمون در ایول، انگلستان ربوده شد، سپس توسط جویس مک کینی در کلبه ای در دوون به زنجیر کشیده شد و مورد تجاوز قرار گرفت.


هر چه حقیقت ماجرا از نظر آنچه بین جویس مک‌کینی و کرک اندرسون در طول سه روز مورد بحث اتفاق افتاده باشد (که ممکن است هرگز به طور کامل شناخته نشود)، نمی‌توان یقین داشت که حقیقت چه بود. مستند اخیر Tabloid از کارگردان ارول موریس به بررسی پرونده مورمون سرخورده از دریچه دید افرادی که در آن زندگی می کردند و همچنین روزنامه نگارانی که محاکمه بعدی را پوشش می دادند، می پردازد. دو طرف پرونده توسط دو روزنامه بزرگ بریتانیایی مورد توجه قرار گرفت، دیلی اکسپرس از مک‌کینی حمایت کرد و دیلی میل سعی کرد او را به عنوان یک شکارچی جنسی خطرناک و حریص معرفی کند.

همانطور که حتی روزنامه‌نگارانی که برای مستند Tabloid مصاحبه کرده‌اند، اذعان می‌کنند، داستان واقعی رسوایی «مورمون‌های زنجیر شده» احتمالاً در وسط این دو نسخه نهفته است. کرک اندرسون و جویس مک‌کینی قطعاً در زمانی که در یوتا زندگی می‌کردند رابطه‌ای عاشقانه داشتند، هرچند که آیا او واقعاً قصد ازدواج با او را داشت یا خیر، سؤال دیگری است. با این وجود، نمی توان استدلال کمی داشت که عشق مک کینی به اندرسون، صرف نظر از اینکه منشأ خالص آن چقدر باشد، وسواس گونه بوده است.

پرونده مورمون های زنجیر شده

جویس مک کینی و کیت می در لندن پس از درخواست موفقیت آمیز برای تغییر شرایط وثیقه خود. 13 مارس 1978.


جویس مک‌کینی علاوه بر ابراز عشق خود به کرک اندرسون، همچنین اظهار داشت که معتقد است یک زن غیرممکن است به مردی تجاوز کند با این وجود، گزارشی در سال 2017 که داده‌های اداره آمار ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کرد، به این نتیجه رسید که گزارش‌های موردی واقعی با این باور رایج که تجاوز جنسی زنان نادر است، در تضاد است. یک مطالعه به نقل از این گزارش نشان داد که 43 درصد از 284 مرد کالج و دبیرستانی که مورد مصاحبه قرار گرفتند اظهار داشتند که در اجبار جنسی بوده اند و 95 درصد از حوادث توسط زنان انجام شده است.

جویس مک کینی در عواقب پرونده مورمون زنجیر شده.

پرونده مورمون های زنجیر شده

جویس مک‌کینی به همراه درامر معروف راک کیت مون از گروه The Who در اولین اکران فیلم تب شنبه شب در لندن در 23 مارس 1978.


با این حال، در بریتانیا در زمان رسیدگی به پرونده مورمون‌ها، اتهامات تجاوز جنسی را نمی‌توان علیه یک زن مطرح کرد، زمانی که قربانی ادعا شده یک مرد بود. بنابراین، اگرچه جویس مک‌کینی به اتهام آدم‌ربایی و حمله (همراه با کیت می) دستگیر و برای مدت کوتاهی در زندان نگه داشته شد، اما هرگز به تجاوز به کرک اندرسون متهم نشد. در هر صورت، او با وثیقه به ایالات متحده بازگشت. مقامات بریتانیا هرگز به دنبال استرداد او نبودند و با آن، پرونده به پایان بی نتیجه رسید. اما در سال 1984، پس از دستگیری جویس مک‌کینی در نزدیکی محل کار اندرسون در سالت لیک سیتی، که گفته می‌شد طناب و دستبند در ماشینش وجود داشت، این پرونده دوباره مطرح شد (مک‌کینی ادعا می‌کند که او به طور اتفاقی در حال عبور از فرودگاهی بود که در آن کار می‌کرد).

پرونده مورمون های زنجیر شده

جویس مک‌کینی در 5 آگوست 2008 در بیمارستان حیوانات دانشگاه ملی سئول در سئول، کره جنوبی، یک کلون از پیتبول تریر محبوبش را نگه می‌دارد.


مک کینی در سال 2008 پس از اینکه صاحب اولین توله سگ های شبیه سازی شده در جهان شد، برای مدت کوتاهی دوباره در تیتر اخبار ظاهر شد. آزمایشگاهی در سئول، کره جنوبی، حیوان خانگی محبوب مک‌کینی، بوگر را برای او شبیه‌سازی کرده بود. در میان تبلیغات بعدی، یک روزنامه او را به عنوان زنی از پرونده کرک اندرسون در دهه‌های قبل معرفی کرد. وقتی از او پرسیدند که آیا او همان جویس مک‌کینی از «شهرت مورمون‌های زنجیر شده» است، ظاهراً پاسخ داد: «آیا در مورد سگ‌هایم از من می‌پرسی یا نه؟ زیرا این تنها چیزی است که من برای صحبت با شما درباره آن آماده هستم.» حتی پس از گذشت این همه سال، ما ممکن است هرگز حقیقت را در مورد این پرونده ندانیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی