loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

اشیاء پرنده ناشناس (UFO) به پدیده هایی گفته می شود که قابل مشاهده هستند، اما منشا آنها قابل شناسایی یا توضیح نیست.

چرا ارتش آمریکا شواهدی از یوفوها در اختیار دارد اما جرأت انتشار آن را ندارد؟

اشیاء پرنده ناشناس (UFO) به پدیده هایی گفته می شود که قابل مشاهده هستند، اما منشا آنها قابل شناسایی یا توضیح نیست. در حالی که بسیاری از سازمان‌های علمی در سراسر جهان، بشقاب پرنده‌ها را به عنوان پدیده‌های طبیعی غیرعادی توضیح می‌دهند، سازمان‌های نظامی آن‌ها را یک «تهدید» می‌دانند و حتی از پیشینه‌های فرهنگی ناشی می‌شوند.

در مقاله ای که در وب سایت دولتی The Black Vault منتشر شد، سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده اظهار داشت که آنها شواهد زیادی را در قالب فیلم هایی در دست دارند که نشان دهنده وجود بشقاب پرنده ها - یا UAP در اصطلاح نظامی است. متأسفانه، این ویدئوها نمی توانند برای عموم منتشر شوند، زیرا ایالات متحده می ترسید که به امنیت ملی آسیب برساند. آقای گرگوری کازون، معاون دفتر FOIA نیروی دریایی ایالات متحده، توضیح داد که افشای این اطلاعات می تواند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با فعالیت های وزارت دفاع، نیروی دریایی، آسیب پذیری ها و در سیستم امنیت و حریم خصوصی در اختیار دشمن قرار دهد. این ما را به یاد افشاگری دکتر رابرت جیکوبز، ستوان سابق نیروی هوایی ایالات متحده در اکتبر 2021 می اندازد، زمانی که او گفت: شواهد یوفوها برای نزدیک به 2 دهه پنهان شده بود. در اطلاعات به اشتراک گذاشته شده، جیکوبز فاش کرد که به او دستور داده شده است که به هر قیمتی آن را مخفی نگه دارد. بالاخره او فرمان فوق را به مدت 17 سال انجام داد.

چرا ارتش آمریکا شواهدی از یوفوها در اختیار دارد اما جرأت انتشار آن را ندارد؟

بسیاری از تئوری ها نشان می دهند که بشقاب پرنده ها از تمدن های فرازمینی سرچشمه گرفته اند. با این حال، این استدلال هنوز بحث برانگیز و اثبات نشده است اما در نهایت، ستوان سابق نیروی هوایی احساس کرد که نمی تواند ادامه دهد و اعتراف کرد که ایالات متحده از راه های زیادی برای پنهان کردن شواهد وجود یوفوها استفاده کرده است. جیکوبز در آن زمان گفت: اینها مهمترین رویدادهای تاریخ بشر هستند و نباید مخفی بماند.

معمای حل نشده؟

تاکنون تنها 3 ویدیو از یوفوها توسط نیروی دریایی ایالات متحده در آوریل 2020 منتشر شده است و همه اینها پدیده های غیرقابل توضیحی هستند. قبل از آن، چند ویدئو به رسانه ها درز کرد، و به طور گسترده در حوزه عمومی مورد بحث قرار گرفت. این واقعیت را نمی توان انکار کرد که ایالات متحده همیشه به تهدید بالقوه UAP ها اهمیت زیادی می دهد. در می 2022، وزارت دفاع ایالات متحده (DOD) حتی اولین جلسه استماع عمومی را در مورد بشقاب پرنده ها از دهه 1960 برگزار کرد. این جلسه اساساً گزارش ژوئن 2002 پنتاگون را مورد بحث قرار داد که نشان داد خلبانان آمریکایی از سال 2004 در مجموع 144 بار UAP ها را دیده اند. با این حال، نتیجه جلسه نه آنطور که انتظار می رفت نبود و بسیاری از سوالات بزرگ مانند: UFO ها از کجا آمده اند؟ آیا از یک تمدن بیگانه است؟"هنوز بی پاسخ است.

چرا ارتش آمریکا شواهدی از یوفوها در اختیار دارد اما جرأت انتشار آن را ندارد؟

لوئیس الیزوندو، افسر اطلاعاتی سابق پنتاگون، استدلال می کند که برخی از بشقاب پرنده ها کاملاً نامعقول هستند و از محدودیت های فناوری انسانی فراتر می روند. او در برابر شواهدی که پیش روی او قرار دارد، فکر می کند منتفی نیست که این اشیاء پرنده چیزهایی باشند که از مدت ها قبل حتی قبل از ظهور انسان ها روی زمین بوده اند. لوئیس الیزوندو این نظریه را مطرح می‌کند که زمین، با ذخایر آب تقریباً بی‌نهایت خود، می‌تواند به‌عنوان «ایستگاه سوخت» برای سیارات در کهکشان، بدون اطلاع انسان‌ها عمل کند.

آلیس، یک نظریه پرداز توطئه و صاحب وب سایت UFO Identified - که داستان ها و گزارش هایی در مورد بشقاب پرنده ها منتشر می کند، نیز فکر می کند که باید دلیلی وجود داشته باشد که پایگاه های نظامی اغلب به مکان های جذاب برای گردشگران خارجی تبدیل می شوند. الیس می‌گوید: تاریخ نشان می‌دهد که بشقاب پرنده‌ها اغلب در اطراف پایگاه‌های نظامی یا تاسیسات هسته‌ای دیده می‌شوند. بنابراین اگر قرار بود از ما بازدید کنند، ممکن است به آنها علاقه خاصی داشته باشند.  با این حال، الیس همچنین خاطرنشان می کند که یوفوها لزوماً به معنای فضاپیمای بیگانه نیستند، بلکه می توانند هر چیزی باشند که در حال حاضر شناسایی نشده است. شی پرنده ناشناس یا بشقاب پرنده (مخفف شیء پرنده ناشناس در انگلیسی) به یک جسم یا پدیده بصری اشاره دارد که در آسمان ظاهر می شود که قابل شناسایی نیست، حتی پس از مطالعه بسیار دقیق توسط بسیاری از افراد.

برچسب ها یوفو , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی