loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

350 سال پیش، ماهیگیران سوئدی به طور همزمان پس از مشاهده بسیاری از اشیاء عجیب و غریب (UFO) که گویی در حال رقصیدن در آسمان بودند، بیمار شدند. در آوریل 665، ماهیگیرانی که در نزدیکی Barhöfft (سوئد،

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

راز جنگ بشقاب پرنده باعث شد هزاران نفر در سال 1665 بیمار شوند

350 سال پیش، ماهیگیران سوئدی به طور همزمان پس از مشاهده بسیاری از اشیاء عجیب و غریب (UFO) که گویی در حال رقصیدن در آسمان بودند، بیمار شدند. در آوریل 665، ماهیگیرانی که در نزدیکی Barhöfft (سوئد، اکنون در آلمان) زندگی می کردند، حادثه عجیبی را نقل کردند که هرگز در زندگی خود شاهد آن نبودند. بر این اساس، حدود ساعت 2 بعد از ظهر روز 8 آوریل 665، آنها قایق های جنگی را دیدند که در آسمان معلق بودند. پس از نبرد، تمام کشتی های جنگی به طور کامل ناپدید شدند و تنها یک جسم گرد، صاف و سیاه رنگ در آسمان ظاهر شد.

تصویر سمت راست: چاپ حکاکی شده 1680 با تصویری از اراسموس فرانسیسی در مورد نبرد بین کشتی ها در آسمان در سال 1665 اتفاق افتاد.. در کتاب «Der wunder-reiche Ueberzug unserer Nider-Welt / Oder Erd-umgebende» که در سال 1689 نوشته شده است، محقق آلمانی اراسموس فینکس (1627-1694) می نویسد: پس از این نبرد باورنکردنی، یک جسم گرد صاف در آسمان ظاهر شد، مانند یک دیسک، که شبیه کلاه یک مرد بزرگ بود. رنگ نقره ای کمی تیره بود و درست بالای کلیسای سنت معلق بود. نیکولای تا غروب همانجا ایستاد.

ماهیگیران بسیار نگران هستند، نمی خواهند از نزدیک به صحنه نگاه کنند و صورت خود را با دستان خود بپوشانند. در روزهای بعد، آنها مریض از لرز در سراسر بدن، احساس درد در سر و پا داشتند. دانشمندان آن زمان و کسانی که شاهد نبرد بودند و پس از آن مریض شدند نتوانستند ماجرای 8 آوریل 665 را توضیح دهند. تاکنون سؤال درباره حادثه عجیبی که رخ داده است و ماهیگیرانی که پس از دیدن آن بیمار شده اند، همچنان باقی است. در ژوئن 2015، دو محقق یوفو و ناهنجاری های آمریکایی، کریس اوبک و مارتین شو، تحقیقات خود را در مورد این رویداد در مجله EdgeScience به تفصیل شرح دادند.


توضیحات علمی

اوبک و شو در مورد این پدیده نظرات متفاوتی داشتند: به گفته آنها، ممکن است ماهیگیران در آن زمان توهماتی به نام توهمات پیچیده (Fata Morgana) داشته باشند. این توهم نوعی توهم است که زمانی که ترکیبی از لایه های گرما در هوا وجود دارد درست بالای افق ظاهر می شود. این توهم اغلب تغییر می کند و گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که کشتی های در حال پرواز در آسمان درست بالای افق هستند.

راز جنگ بشقاب پرنده باعث شد هزاران نفر در سال 1665 بیمار شوند

یک توهم پیچیده (Fata Morgana) در سانتا کروز، کالیفرنیا (ایالات متحده آمریکا)،


 با این حال، رویداد در سال 1665 به عنوان رخداد در آسمان بالاتر از جایی که توهم پیچیده (Fata Morgana) ظاهر می شود، توصیف می شود. توهمات در مورد صفحات دیسک یا کلاه نیز غیرقابل توضیح است. به نظر می رسد "نبرد" با ظاهر شدن دسته ای از پرندگان آغاز شده است. اوبک و شاو خلاصه می کنند: 'گله بزرگی از پرندگان در آسمان ظاهر می شود. پس از حرکت هماهنگ برای مدت کوتاهی، شکلی "مانند یک راهرو طولانی در یک خانه" را تشکیل دادند. این فرم اگر از شمال به آن نگاه شود، تبدیل به یک کشتی جنگی میشد و به دنبال آن کشتی های متعدد دیگر. پس از آن گروه دیگری از کشتی های بزرگ از جنوب به شمال شرق آمدند. آتش و دود هنگامی که این دو کشتی اصلی با هم میجنگند ظاهر می شود و ماهیگیران زیر را ترسانده است. "

 بر اساس گزارش های علمی دو کارشناس آمریکایی در مجله EdgeScience، اتفاق عجیبی که 350 سال پیش رخ داد، گمان می رود که مربوط به این بشقاب پرنده باشد، هنوز هم حاوی اسرار بسیاری است. آیا این فقط یک پدیده طبیعی یا روانگردان است که ماهیگیران با آن مواجه می شوند؟ یا درست است که جنگ هوایی کشتی های بزرگ رخ داد و سپس یک شی پرنده عجیب ظاهر شد که دانشمندان هنوز هم تا به امروز "ابهام" دارند؟ رویدادهای مربوط به بشقاب پرنده ها و بیگانگان هنوز هم بزرگترین توجه دنیای علم امروز است.

برچسب ها تاریخی , باستان , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی