loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

ناسا به دنبال پرینت سه بعدی مصالح ساختمانی از بتن جدیدی است که از گرد و غبار ماه ساخته شده است تا سازه هایی را بسازد که بتوانند در برابر دما و تابش سطح ماه مقاومت کنند. فضا آخرین مرز نامیده شده است،

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

کره ماه تا 2040 دارای شهر های مسکونی خواهد شد + تصاویر

ناسا به دنبال پرینت سه بعدی مصالح ساختمانی از بتن جدیدی است که از گرد و غبار ماه ساخته شده است تا سازه هایی را بسازد که بتوانند در برابر دما و تابش سطح ماه مقاومت کنند. فضا آخرین مرز نامیده شده است، با این حال رویاهای بشر برای زندگی فراتر از ستارگان همیشه تا حد زیادی به داستان های علمی تخیلی تنزل داده شده است. به نظر می رسد که این رویا ممکن است زودتر از حد انتظار به واقعیت تبدیل شود، زیرا ناسا اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد خانه هایی در ماه بسازد - و ممکن است تا سال 2040 اتفاق بیفتد.

همانطور که نیویورک تایمز گزارش داد، هفت دانشمند ناسا با مصاحبه با این رسانه توافق کردند که هدف 2040 قابل دستیابی است، مشروط بر اینکه ناسا بتواند در سال های آینده به معیارهای خود ادامه دهد. نیکی ورکهایزر، مدیر بلوغ فناوری ناسا، گفت که این آژانس "در لحظه ای حساس" است و برنامه جدید به طور همزمان "مثل یک رویا" و "غیرقابل اجتناب" است. برای تحقق این رویا، ناسا با رهبران صنعت، دانشگاه ها و شرکت های خصوصی مختلف همکاری کرده است. شایان ذکر است، ناسا با شرکت فناوری ساخت و ساز ICON همکاری کرده است، که در حال کار برای توسعه یک سیستم ساخت و ساز مبتنی بر فضا است که آژانس می تواند از آن برای چاپ تمام سازه هایی که برای حضور دائمی روی ماه نیاز دارند، از جمله سکوهای فرود و پناهگاه ها و دیگر شرکت‌های برجسته در این زمینه، مزایای چاپ سه بعدی را به عنوان راه‌حلی کارآمد و کم‌هزینه برای مسکن معرفی کرده‌اند. اینجا روی زمین، ICON با استفاده از یک ماده اختصاصی به نام Lavacrete، مزایای این فناوری را با استفاده از تکنیک های چاپ سه بعدی در پروژه های ساختمانی خود نشان داده است.

با این حال، در ماه، پروژه های ساختمانی با مسئله دیگری روبرو هستند: گرد و غبار. گرد و غبار ماه هنگام استنشاق بسیار ساینده و سمی است، اما در حالی که مطمئناً برای کسانی که به دنبال زندگی در ماه هستند مشکل ایجاد می کند، برخی از مهندسان نیز آن را به عنوان یک راه حل می بینند. به عنوان مثال، برخی از خانه های روی زمین که با چاپ سه بعدی ساخته شده اند، از خاک معمولی و مواد معدنی موجود در سطح ساخته شده اند. اگر بتوان از همین روش با استفاده از غبار ماه روی ماه استفاده کرد، آنگاه آن خانه ها و سازه ها شانس بیشتری برای مقاومت در برابر دماهای شدید، سطوح نوسان تشعشع و ریزشهاب سنگ هایی که ممکن است به سازه های ساخته شده از مواد زمینی آسیب برسانند، خواهند داشت.


کره ماه تا 2040 دارای شهر های مسکونی خواهد شد + تصاویر

ماکتی از چاپگر سه بعدی ICON که می تواند روزی در سطح ماه وجود داشته باشد.

البته، بعید است که یک آمریکایی متوسط در سال 2040 در ماه زندگی کند. ریموند کلینتون جونیور، مشاور فنی ارشد دفتر علم و فناوری در ناسا گفت: «وقتی در مورد حضور پایدار انسانی صحبت می‌کنیم، برای من این بدان معناست که شما یک سکونتگاه در ماه دارید و افرادی دارید که به طور مداوم روی ماه زندگی و کار می‌کنند. مرکز پرواز فضایی مارشال "آنچه که می تواند باشد فقط به تخیل کارآفرینان بستگی دارد." همانطور که خانه ها و سازه ها باید به طور خاص برای محیط زیست روی ماه طراحی شوند، هر چیز دیگری که بشریت برای ارسال انتخاب می کند نیز انجام می شود. پاتریک سوئرمن، رئیس موقت دانشکده معماری در دانشگاه تگزاس A&M می‌گوید: «شیمی در آنجا یکسان است، اما فیزیک متفاوت است. «و هیچ انباری در آن بالا وجود ندارد. بنابراین یا باید بدانید که چگونه از آنچه در آن بالا وجود دارد استفاده کنید، یا هر آنچه را که نیاز دارید ارسال کنید."
خوشبختانه، مرکز پرواز فضایی مارشال مجهز به بیش از دوازده اتاق آزمایش است که هر کدام برای شبیه‌سازی شرایط تشعشع و خلاء حرارتی مشابهی طراحی شده‌اند که در فضا تجربه می‌کنند. چاپگر ICON قرار است در فوریه 2024 به بزرگترین اتاقک منتقل شود تا مشخص شود که آیا واقعاً راه حل مناسبی برای ساخت ماه خواهد بود یا خیر. طی چند دهه آینده، ناسا قصد دارد از این اتاق‌ها برای آزمایش انواع اجرام مفهومی ماه استفاده کند. به هر حال، حتی اگر آنها بتوانند بتن ماه را از گرد و غبار روی ماه بسازند، انسان ها در زندگی روزمره خود به چیزهای دیگری نیاز دارند. آنها به مکان هایی برای نشستن، مکان هایی برای خواب و در و پنجره برای ورود و خروج از خانه ها نیاز دارند. اولین چیزی که باید اتفاق بیفتد اثبات مفهوم است. آیا واقعاً می‌توانیم خاک روی سطح ماه را به یک مصالح ساختمانی تبدیل کنیم؟» جنیفر ادمونسون، زمین شناس ارشد مرکز پرواز فضایی مارشال برای این پروژه گفت. اگر می‌خواهیم تا بازه زمانی 2040 زیستگاه‌ها را در ماه بیابیم، باید این توسعه را از هم‌اکنون آغاز کنیم.»

کره ماه تا 2040 دارای شهر های مسکونی خواهد شد + تصاویر
ICON برنامه ساخت و ساز خارج از جهان خود را "Project Olympus" می نامد.

و برای بسیاری از دانشمندان ناسا، مسکن در ماه تنها آغاز راه است. علی کاظمیان، که با ناسا در توسعه مواد چاپی کار می کند، گفت: «مردم در مورد زندگی انسان در ماه صحبت می کنند. اما یک سناریوی محتمل دیگر نیز وجود دارد. در نقطه ای از زمین، ما با کمبود منابع روبرو خواهیم شد. بنابراین ایجاد معادن و کارخانه‌های کاملاً خودکار در ماه نیز امکان‌پذیر است.» دانشمندان دیگر حتی به دنبال مریخ هستند، پروژه ساخت ماه اولیه آزمایشی برای فرآیند و فناوری مورد نیاز برای رسیدن به آنجا است. ماه همچنین می تواند به عنوان یک ایستگاه استراحت برای مسافران آینده ای باشد که از زمین به مریخ می روند - و ناسا معتقد است که آب از سطح ماه می تواند روزی به سوخت موشک تبدیل شود. Werkheiser گفت: "ما همه افراد مناسب را در زمان مناسب با یک هدف مشترک گرد هم آورده ایم، به همین دلیل است که فکر می کنم به آنجا خواهیم رسید." "همه آماده اند تا این گام را با هم بردارند، بنابراین اگر توانایی های اصلی خود را توسعه دهیم، دلیلی وجود ندارد که امکان پذیر نباشد."
برچسب ها ماه , فضا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی