loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

همه می خواهند بعد از یک روز کاری سخت، یک خواب راحت داشته باشند. اما مطمئناً هر کسی احساس عجیبی را هنگام خواب تجربه کرده است. آن تجربیات عجیب هنوز یک راز بزرگ در دنیای علمی است.1:بالب فلج خواب وضعیت

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

11 تجربه عجیبی که هنگام خواب اتفاق می افتد

همه می خواهند بعد از یک روز کاری سخت، یک خواب راحت داشته باشند. اما مطمئناً هر کسی احساس عجیبی را هنگام خواب تجربه کرده است. آن تجربیات عجیب هنوز یک راز بزرگ در دنیای علمی است.

1:بالب

فلج خواب وضعیتی است که در آن شما در میانه خواب از خواب بیدار می شوید اما قادر به حرکت نیستید. ممکن است توهمات ترسناکی ببینید یا احساس کنید غریبه ای در اتاق است. فلج خواب تهدیدی برای زندگی شما نیست، اما می تواند ترسناک باشد. در زمان های قدیم تصور می شد که فلج خواب با شیطنت های ارواح شیطانی مرتبط است.


2: توهم هیپناگوژیک

توهمات هیپناگوژیک زمانی رخ می دهد که شما می خواهید بخوابید، ذهن شما هنوز بیدار است، اما تصاویر عجیبی را درست در مقابل چشمان خود می بینید. اغلب ما چهره های ترسناک و موجودات عجیب و غریب را خواهیم دید. توهمات هیپناگوژیک بی ضرر هستند اما در صورت تداوم می توانند باعث خواب آلودگی و بی قراری شما شوند. در این صورت باید به متخصص مراجعه کنید تا برنامه ای برای بهبود کیفیت خواب داشته باشید.


3: حرف های بیهوده

پچ پچ کردن یکی از علائم اختلال خواب است. ویژگی پرگوها این است که در خواب چیزهای بی معنی می گویند اما خودشان نمی توانند متوجه آن شوند. فقط کسی که کنارت خوابیده میدونه چی گفتی.


4: رویا در خواب

این پدیده به این صورت است: شما می‌خوابید، رویا می‌بینید، سپس از خواب بیدار می‌شوید، اما چیزهای عجیبی برای شما اتفاق می‌افتد. معلوم شد شما فقط خواب بیدار شدن را می دیدید. پدیده رویاها در رویاها الهام بخش فیلم Inception است. پس از موفقیت فیلم، بسیاری از مردم گفتند که تجربه مشابهی داشته اند.


5: راه رفتن در خواب

راه رفتن در خواب به صورت بلند شدن، راه رفتن، نظافت و یا حتی ترک خانه در حالی که هنوز در خواب هستند ظاهر می شود. این پدیده معمولا زمانی رخ می دهد که فرد در بین مرحله خواب عمیق و مرحله بیداری قرار می گیرد. خوابگردها قادر به واکنش به رویدادها نیستند و نمی توانند آنها را به خاطر بسپارند. حتی در مواردی حرف های بیهوده می زنند.


11 تجربه عجیبی که هنگام خواب اتفاق می افتد

6: سندرم انفجار سر

سندرم انفجار سر یک بیماری خوش خیم است که با احساس انفجار سر مانند بمب یا شلیک گلوله که شما را از خواب بیدار می کند مشخص می شود. این پدیده خطرناک نیست، اما وحشتناک است. برخی فکر می کنند سکته کرده اند. اکثر افراد مبتلا به این سندرم بالای 50 سال سن دارند، اما ممکن است در سنین نوجوانی نیز رخ دهد.


7: آپنه خواب

آپنه خواب به قطع ناگهانی تنفس در هنگام خواب گفته می شود. در نتیجه فرد از خواب بیدار می شود. کیفیت خواب کاهش می یابد، مغز از اکسیژن محروم می شود و خواب کافی دشوار است. فشار شریانی نیز در طول آپنه نوسان می کند که می تواند باعث مشکلات قلبی شود.


8: افتادن روی تخت

وقتی به این حالت بیفتید، احساس می کنید که از بالا از روی تخت پرت شده اید و بیدار شده اید. قبل از اینکه مبهوت شوید، ممکن است متوجه شوید که در حال پرواز، دویدن، زمین خوردن یا پریدن از صخره هستید.


9: تجربه خارج از بدن

این پدیده زمانی رخ می دهد که فرد نیمه هوشیار، نیمه بیدار است و خود را از جایی خارج از بدن می بیند. برای محققان این پدیده حاکی از وجود ارواح است.


11 تجربه عجیبی که هنگام خواب اتفاق می افتد

10: رویاهایی که تکرار می شوند

همه ما احتمالاً این پدیده را تجربه کرده ایم - خواب های مکرر و مکرر در مورد یک داستان. روانشناسان فکر می کنند که مغز از چنین رویاهایی استفاده می کند تا به ما کمک کند به چیزی که اغلب در زندگی روزمره نادیده گرفته می شود توجه کنیم. این رویاها تا زمانی که وضعیت حل شود تکرار می شود.


11: روشن شدن ناگهانی هنگام خواب

وقتی مشکلی حل نشده وجود دارد، باید برای مدت طولانی به طور مداوم به آن فکر کنید. سپس مغز از طریق یک رویا به شما سرنخ می دهد. نکته مهم این است که بتوانید آنچه را که در خواب می بینید به خاطر بسپارید. شیمیدان روسی دیمیتری مندلیف در ایجاد جدول تناوبی از عناصر وسواس داشت و سپس آن را در خواب دید. همین امر در مورد شیمیدان آگوست ککوله نیز صدق می کند. او رویای دستور العمل بنزن را در سر داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی