loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

بسیاری از پدیده های مرموز که دانشمندان مدرن نمی توانند توضیح دهند از زمان های قدیم به ما رسیده است. اما بیشتر از همه، منابع مکتوب گذشته در مورد هواپیمای مرموز است که اجداد ما بیش از یک بار مشاهده کر

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مشاهده یوفو های باستانی + تصاویر

بسیاری از پدیده های مرموز که دانشمندان مدرن نمی توانند توضیح دهند از زمان های قدیم به ما رسیده است. اما بیشتر از همه، منابع مکتوب گذشته در مورد هواپیمای مرموز است که اجداد ما بیش از یک بار مشاهده کرده اند. بنابراین، لیوی در کتاب معروف خود «تاریخ روم» از «سپر درخشان» یاد کرد که در مقابل هزاران نفر در آسمان بر فراز آرپیا پرواز می‌کردند. پلینی در «تاریخ طبیعی» خود همچنین به «سپرهای آتش» اشاره کرد که در سال 85 قبل از میلاد از فلک عبور کردند. ارسطو این سپرها را دیسک های پرنده نامید.

مشاهده یوفو های باستانی + تصاویر

در زمان اسکندر مقدونی اشیاء پرنده ناشناخته ای نیز در آسمان ظاهر شدند. یکی از وقایع نگاران به شیء پرنده خاصی اشاره کرد که در هنگام عبور اسکندر از رودخانه های دجله و فرات در آسمان ظاهر شد. اما، برخلاف مردم مدرن، مصریان باستان اصلاً از این پدیده‌های غیرعادی شگفت‌زده نمی‌شدند، زیرا آنها در سیستم مذهبی شان قرار می‌گرفتند. به عنوان مثال، یک شی آسمانی که بالای سر اسکندر ظاهر شد، به نظر آنها به معنای برکت خدایان بود که از بالا موفقیت پادشاه بزرگ را تماشا می کردند. باورهای مشابهی در میان یونانیان باستان وجود داشت. آنها متقاعد شده بودند که هلیوس، خدای خورشید، سوار بر ارابه ای از آتش است. بنابراین یونانیان برای استراحت او سکوی عظیمی از بلوک های سنگی در هلیوپولیس ساختند.

این باورها در زمان ما در بین برخی از مردم حفظ شده است. به عنوان مثال، اسکیموها هنوز معتقدند که قبایل آنها توسط خدایان با بال های آهنی - پرندگان فلزی عظیم - به شمال منتقل شده اند. محققین تاریخچه بابلی ها، مصری ها، سومری ها و آشوری ها را مقایسه کرده اند. در این سوابق نیز با همین تصاویر مواجه شد: کشتی های آتشینی که از آسمان به زمین فرود می آیند، پرندگان آهنین که بال هایشان مانند رعد و برق می لرزید، سپرهای درخشان، ستون های آتش. در نتیجه، با پیشرفت نوشتن، مردم باستان شروع به ثبت پدیده های عجیبی کردند که شاهد آن بودند. بنابراین، تصادفی نیست که نام بین النهرینی مصر «ماگان» به عنوان «سرزمین سپر» ترجمه شده است و بسیاری از متون باستانی سینا، منطقه ای متعلق به مصر، را به عنوان مکانی «از آنجا که بزرگان به آسمان برمی خیزند» توصیف کرده اند. دانشمندان مصر شناس، با مطالعه زیور آلات مصر باستان که کاخ ها و معابد را تزیین می کردند، توجه را به تصویر بسیار مکرر از یک دیسک با دو بال بزرگ جلب کردند. بر روی دیوارهای کاخ ها در ادو، تصاویری از خورشید بالدار نیز حفظ شده است.

مشاهده یوفو های باستانی + تصاویر

مشاهده یوفو های باستانی + تصاویر

در مصر باستان علائم نمادین زیادی وجود داشت و یکی از رایج ترین آنها علامتی به شکل دایره کوچک با خط تیره در یک طرف است. در زمان ما، یک ماهواره فضایی به صورت شماتیک به تصویر کشیده شده است.


مشاهده یوفو های باستانی + تصاویر

تصاویر یک دایره (دیسک) با سه پرتو


با تلاش های متعدد برای کشف معنای این نماد، دانشمندان نظرات مختلفی را بیان کرده اند. برخی معتقد بودند که این علامت با اعتقادات مذهبی مرتبط است، در حالی که برخی دیگر معتقد بودند که مصریان باستان یوفوهای واقعی را با چنین نمادی تعیین می کردند. قدیمی‌ترین رکورد یافت شده روی پاپیروس، که به بشقاب پرنده‌ها اختصاص دارد، در رم، در موزه واتیکان، در بخش مصر باستان نگهداری می‌شود. تقریباً اینگونه ترجمه می شود: «... و دایره ای از آتش در آسمان ظاهر شد. او سر نداشت، اما بوی بدی از دهانش خارج شد. بدنش بزرگ بود... او بی صدا بود."

این نوشته توسط یک وقایع نگار در دربار توتموس سوم، فرعون سلسله هجدهم، که از 1504 تا 1450 قبل از میلاد حکومت می کرد، ساخته شده است. بنا به شهادت نویسنده ای ناشناس، به زودی تمام آسمان با قرص های آتشین پوشانده شد و اگر شجاعت و شهامت فرعون نبود، لشکر بزرگ فرار می کرد. او موفق شد رزمندگان وحشت زده خود را آرام کند. به گفته وقایع نگار، مردم در همان جایی که بودند می ماندند و با وحشت دایره های آتش را تماشا می کردند که در یک لحظه به سمت جنوب پرواز می کردند. اگر به منابع مذهبی مکتوب مصر باستان رجوع کنید، اغلب می توانید توضیحاتی در مورد "سپرهای بالدار" و "دیسک های آتشین" بیابید، که به گفته مصریان، به خدایان Ra و Horus تعلق داشتند و به آنها در امور روزمره کمک می کردند. 

پاپیروس دیگری صحنه ای از دیدار خدای Ra با یکی از فراعنه در روز تعطیلات بزرگ را توصیف می کند. بر اساس متن افسانه، خدا در کاخ فرمانروا در "ارابه آسمانی درخشان" ظاهر شد و پس از مدتی به سمت آسمان روی آن حرکت کرد و در آن سوی افق ناپدید شد. مصریان خدای خورشید را "بزرگ بر تختی از آهن و آتش" می نامیدند. طبق افسانه ای که در مورد تولد او وجود دارد، Ra از یک تخم بزرگ براق که توسط پرنده آتشین درخشان "گوگوتون بزرگ" در کوه باقی مانده بود، بیرون آمد. در متن مشهور مصری "متن اهرام" (هزاره سوم قبل از میلاد)، صفحات آهنی در آسمان، تخت های آهنی، عصای آهنی، درخشان با آتش و حتی لباس های آهنی که برای فرعون در نظر گرفته شده است، اغلب ذکر شده است. و این برای دانشمندان مدرن بسیار عجیب به نظر می رسد، زیرا آهن عملاً در مصر باستان استخراج نمی شد و یک فلز بسیار کمیاب به حساب می آمد.

در همین سند، جملاتی نه چندان جالب دیگر را می‌یابیم: «پادشاه شعله‌ای است که جلوتر از باد به حومه‌های آسمان و به حومه زمین پرواز می‌کند... پادشاه در هوا سفر می‌کند و از زمین می‌گذرد… او مسیری را می‌داند که در آن می‌توان به آسمان صعود کرد.» مصرشناسان به کشف جالبی در مقبره ابیدوس (هزاره پنجم قبل از میلاد) دست یافتند. روی دیوار، در میان بسیاری از هیروگلیف ها، اغلب علامتی شبیه یک هلیکوپتر مدرن وجود داشت. این نماد به طور تصادفی پیدا شد. یک قطعه بزرگ از کاشی های پوشیده شده با هیروگلیف های مصر باستان افتاد که لایه ای قدیمی تر از سنگ تراشی را نمایان کرد که روی آن تصاویر "هلیکوپتر" حک شده بود.


مشاهده یوفو های باستانی + تصاویر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی