loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

برای میلیون ها سال تکامل، میمون که از درختان پایین آمد و شروع به راه رفتن روی دو پا کرد، تغییرات زیادی در بدن خود داشته است. او کت ضخیم خود را از دست داد، مغزش چندین برابر شد، به دلیل وضعیت ایستاده،

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

شش قسمت از بدن انسان که هزاران سال پیش بی فایده شد + عکس

برای میلیون ها سال تکامل، میمون که از درختان پایین آمد و شروع به راه رفتن روی دو پا کرد، تغییرات زیادی در بدن خود داشته است. او کت ضخیم خود را از دست داد، مغزش چندین برابر شد، به دلیل وضعیت ایستاده، عضلات گلوتئال و باسن رشد کردند، وضعیت سر، وضعیت اندام های داخلی و غیره تغییر کرد. حدود 40 هزار سال پیش، انسان ظاهر مدرن خود را دریافت کرد، اما بدن او هنوز حاوی عناصری است که فقط مخصوص نخستی‌سانانی بود که روی درختان زندگی می‌کردند و حتی اشکال اولیه زندگی. اندام های اصلی باقی مانده معمولا آپاندیس، نوک سینه های مردانه و دندان عقل نامیده می شوند. در واقع تعداد آنها بسیار بیشتر است و در این مقاله به شش مورد دیگر خواهیم پرداخت.

شش قسمت از بدن انسان که هزاران سال پیش بی فایده شد + عکس

دانشمندان عموماً نمی دانند که چرا این اندام ها هنوز حفظ می شوند. ممکن است چند سال از ناپدید شدن آنها گذشته باشد. و این یک شوخی نیست. برای مثال دایناسورها طی میلیون‌ها سال تکامل یافته‌اند و انسان مدرن با 40 هزار سال فقط خرده‌ای از نقشه تاریخ تکامل است.

پلک سوم

پلک سوم یا غشای تحریک کننده به زبان لاتین Linea semilunaris. به آن چین هلالی نیز می گویند. انسان فقط یک توده گوشت قرمز مایل به صورتی کوچک در گوشه چشم، نزدیک بینی دارد.

شش قسمت از بدن انسان که هزاران سال پیش بی فایده شد + عکس

در بسیاری از پستانداران، در همان حالت اولیه حفظ شده است، اگرچه گونه هایی هستند که غشای کامل دارند، از جمله خرس های قطبی، فوک ها و گربه ها. همچنین در خزندگان، پرندگان و کوسه ها یافت می شود. غشای چشمک زن برای محافظت از چشم در برابر آلودگی طراحی شده است، اما در انسان، پلک های متحرک به طور فعال با این مشکل مقابله می کنند. در جنین انسان، غشای چشمک زن به شکل کامل آن تنها در مراحل اولیه رشد، در سن چند هفتگی رخ می دهد. و جنین در این زمان بیشتر شبیه بچه ماهی است.


عضله کف دست

ماهیچه بلند کف دست - Musculus palmaris longus - فقط در یک مورد می تواند برای یک فرد مدرن مفید باشد، اگر او شروع به استفاده از دستان خود برای پریدن از شاخه ای به شاخه دیگر مانند اورانگوتان کند.
شش قسمت از بدن انسان که هزاران سال پیش بی فایده شد + عکس
عجیب است که این اندام ابتدایی در بدن انسان قبلاً شروع به از بین رفتن کرده است ، یعنی اکنون همه افراد آن را ندارند. برای بررسی اینکه آیا این عضله را دارید، شست و انگشت کوچک خود را ببندید و کمی آنها را بلند کنید. اگر یک تاندون کشیده روی مچ دست می بینید، پس این عضله را دارید، اگر آن را ندیده اید، در حدود از کسانی که قبلاً آن را از دست داده اند، قرار می گیرید.

سل داروین

این اندام ابتدایی معمولاً به ندرت به یاد می‌آید. این به این دلیل است که حتی یک اندام کامل نیست، بلکه یک غده در سمت داخلی گوش است. اگر به عکس‌های میمون‌ها یا ماکاک‌های معمولی نگاه کنید، می‌بینید که گوش‌های آنها کمی نوک‌دار است، تقریباً مانند گوش‌های الف ها. اعتقاد بر این است که غده داروین پایه ای از گوش نوک تیز پستانداران است.

شش قسمت از بدن انسان که هزاران سال پیش بی فایده شد + عکس

سل داروین نیز در همه افراد یافت نمی شود، کسانی هستند که آن را ندارند. همچنین حدود 10 درصد از کسانی که این توبرکل را در قسمت بیرونی گوش دارند وجود دارند. برای چه چیزی لازم بود؟ اعتقاد بر این است که نوک گوش به تقویت شنوایی کمک می کند و با ماهیچه های گوش ترکیب می شود که تقریباً در انسان کاملاً ناپدید شده است. در سیر تکامل، برای انسان راحت‌تر بود که هنگام راه رفتن، سر خود را در جهت شنوایی بچرخاند.


مور مور شدن

برآمدگی غاز، برآمدگی های کوچک مکرر در یک فرد تحت شرایط مختلفی رخ می دهد - ترس شدید، هیجان، یا به عنوان واکنش به سرما. با این حال، در حال حاضر هیچ سودی از آنها وجود ندارد. به گفته دانشمندان، برآمدگی های غاز زودتر، در حضور خط رویش مو در اجداد انسان، علامت خطر بود، زیرا آنها در اطراف فولیکول های مو تشکیل می شوند و با ترس، موها به معنای واقعی کلمه سیخ می شوند.

شش قسمت از بدن انسان که هزاران سال پیش بی فایده شد + عکس

این اثر رفلکس پیلوموتور نیز نامیده می شود و در سایر پستانداران نیز دیده می شود. به عنوان مثال، جوجه تیغی به دلیل این رفلکس، سوزن های خود را به دشمن می زند. با کم شدن مو های بدن، این عملکرد کاملاً بی فایده شده است.


برچسب ها علمی , جالب و دیدنی , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی