loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

مصاحبه با نیک ردفرن، نویسنده کتاب The Monster Files. موضوع اصلی Monster Files چیست و چرا این کتاب را نوشتید؟

فایل های مخفی و عجیب هیولاهای دولتی

مصاحبه با نیک ردفرن، نویسنده کتاب The Monster Files. موضوع اصلی Monster Files چیست و چرا این کتاب را نوشتید؟ پاسخ: این کتاب عمدتا به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه و چرا سازمان های دولتی به گزارش های موجودات عجیب علاقه مند هستند. اینها عبارتند از: پاگنده، هیولاهای دریاچه، مارهای دریایی، گرگینه ها، آدم برفی بدجنس، و بسیاری از موارد دیگر. من اسناد رسمی زیادی در مورد علاقه رسمی و پنهانی به همه موارد فوق دریافت کرده ام.

ماهیت داستان های مربوط به رئیس جمهور ایالات متحده تئودور روزولت و پاگنده چیست؟

پاسخ: رئیس جمهور با شکارچی به نام باومن صحبت کرد که در دهه 1800 در کوه های راکی تجربه عجیبی داشت. این شامل یکی از دوستان باومن می شود که توسط شخصی بزرگ و وحشی که روی دو پا راه می رفت کشته شد. این یک داستان ترسناک بود و آن را جذاب و قابل توجه کرد و به همین دلیل به دست رئیس جمهور ایالات متحده رسید.

در مورد تلاش اتحاد جماهیر شوروی برای عبور از یک میمون و یک انسان چیست؟

پاسخ: این گفتگوها حول مردی به نام ایلیا ایوانف می‌چرخد که در دهه‌های 1920 و 1930 سعی کرد از یک میمون و یک انسان یم موجود هیبرید بسازد. تا آنجا که ما می دانیم، همه آزمایش ها با شکست به پایان رسید. با این حال، شایعات حاکی از آن است که به طور باورنکردنی و برخلاف همه شانس ها - ممکن است یک یا دو هیبرید به وجود آمده باشد.

آیا می توانید در مورد توطئه گرگینه جنگ جهانی دوم بگویید؟

پاسخ: من به گرگینه ها علاقه زیادی دارم و در کتاب داستان هایی در مورد مردی پشم پوش که در خاک بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم به ضرب گلوله کشته شد را وارد کتاب کردم. به دلیل اینکه این مرد عضوی از یک خانواده ثروتمند و قدرتمند در شهرستان دوونشایر انگلیس بود، پنهان کاری زیادی بر این داستان پوشانده شده است. ممکن است فرد از بیماری به نام هیپرتریکوزیس رنج برده باشد. به همین دلیل، مقدار زیادی مو در بدن و صورت انسان ظاهر می شود. اما، این منجر به شایعاتی شد مبنی بر اینکه به یک گرگینه واقعی شلیک شده است. چه کسی می داند، شاید اینطور بود!

چرا ارتش ایالات متحده در دهه 1950 اطلاعات نادرستی در مورد هیولاهایی که آزادانه در فیلیپین پرسه می زدند پخش کرد؟

پاسخ: این یک عملیات مبتکرانه بود که توسط یک متخصص در عملیات نظامی روانی، سرگرد ادوارد لنددل تنظیم شده بود. او داستان‌هایی از خون‌آشام‌ها را در جنگل‌های فیلیپین اختراع کرد تا کمک کند شورش‌هایی به نام «قلاب» را سرکوب کند. آنها از داستان های خون آشام بسیار می ترسیدند.

آیا فلت وودز معروف 1952 ساخته مخفی اطلاعات آمریکا بود؟

پاسخ: در سال 1952، یک موجود عجیب 12 فوتی در فلات وود، ویرجینیای غربی دیده شد. جرقه ها و فلاش های عجیبی می داد و تعداد انگشت شماری را که او را می دیدند ترساند. پس از انجام تحقیقاتم، به طور تصادفی به داستان رسمی مستندی رسیدم که چگونه ارتش بریتانیا - در طول جنگ جهانی دوم - ساکنان حومه ایتالیا را با ترفندی هوشمندانه، مانند آنچه در Flatfood توصیف شده، ترساند. من در کتاب این نسخه را مطرح کردم که "هیولا فلت وودز" ممکن است معادل آمریکایی نسخه اصلی انگلیسی ها باشد.

آیا دولت ایالات متحده جسد یک یا چند پاگنده منجمد را دارد و چرا نیروی هوایی ایالات متحده در دهه 1970 به یتی علاقه نشان داد؟

پاسخ: چندین فصل در کتاب در مورد چگونگی تشریح مخفیانه یک یا چند جسد پاگنده وجود دارد. یک جسد در اوایل دهه 1960، و شاید حتی چندین فصل در سال 1980. این داستان ها بسیار بحث برانگیز هستند. بشقاب پرنده ها این قطعا یکی از بحث برانگیزترین بخش های کتاب است.

آیا در مورد فرانکشتاین، در مورد پروژه سیا برای ایجاد موجودی که نیمی گربه، نیمی ماشین است، به ما بگویید؟

پاسخ: پروژه ای به نام "گربه آکوستیک" بود. برنامه این بود که آنتن‌های رادیویی را در گربه‌ها قرار داده و به آنها آموزش دهند تا در سفارت شوروی در واشنگتن دی سی در دهه 1960 قدم بزنند تا ببینند آیا می‌توانند مکالمات را ضبط کنند و اطلاعات را به دفتر مرکزی منتقل کنند. این یکی از آن ایده‌های عجیبی است که از پیچیده‌ترین حماقت‌ها پیشی می‌گیرد، اما به فاجعه قریب‌الوقوع ختم شد!

آیا ارتباط توطئه ای بین مرگ دایانا، پرنسس ولز، و گزارش های مربوط به پرسه زدن گربه های وحشی بزرگ در حومه بریتانیا وجود دارد؟

پاسخ: اگرچه او از این موضوع اطلاعی نداشت، در دهه 1980 دایانا تحت نظارت مخفیانه منظم اطلاعات نظامی بریتانیا بود. این به دلیل ترس از ربوده شدن یا کشته شدن او توسط تروریست هایی مانند IRA بود. اواخر یک شب، هنگامی که ماموران با استفاده از عینک دید در شب از دایانا جاسوسی می کردند، یک موجود سیاه پلنگ مانند بزرگ را دیدند که در اطراف خانه قدیمی که دایانا در آن بود سرگردان بود. بریتانیا سابقه طولانی گزارش هایی از به اصطلاح "گربه های بزرگ" یا مشاهده "گربه های بزرگ فرازمینی" دارد که به قرن ها قبل باز می گردد.

آیا نیروی دریایی ایالات متحده گزارش های محرمانه ای از نظارت بر هیولاهای دریایی غول پیکر در اعماق اقیانوس ها کمین کرده است دارد؟

پاسخ: این یک دیدگاه بسیار عجیب است که مربوط به ردیابی احتمالی هیولاهای دریایی غول پیکر، شاید مارهای دریایی واقعی، ماهی مرکب عظیم، یا چیزی شبیه به لاوکرافت Cthulhu توسط نهادهای نظامی است! اقیانوس های جهان ما بسیار عمیق هستند و اعماق آنها به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است، بنابراین ممکن است در آنجا، در پایین، موجودات عظیمی وجود داشته باشند.

برچسب ها ترسناک , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی