loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

مخلوقی وحشتناک با سر سگ، بدن یک مرد و فریاد وحشتناک، داگمن یا مرد سگ شکل میشیگان در جنگل‌های شمال میشیگان پرسه می‌زند. هیولاهای افسانه ای قرن ها در تخیل عمومی نفوذ کرده اند. داستان‌ها

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

افسانه مرد سگ شکل یک واقعیت وحشتناک یا داستانی محلی؟

مخلوقی وحشتناک با سر سگ، بدن یک مرد و فریاد وحشتناک، داگمن یا مرد سگ شکل میشیگان در جنگل‌های شمال میشیگان پرسه می‌زند. هیولاهای افسانه ای قرن ها در تخیل عمومی نفوذ کرده اند. داستان‌های این کریپتیدها از زمان کراکن منتشر شده است و گزارش‌هایی از موجوداتی مانند پاگنده هنوز هم تا به امروز منتشر شده است. با این حال، کمتر کسی با مرد سگ شکل میشیگان آشنا است به جز کسانی که ظاهراً فریاد وهم‌آور و انسان‌ مانند آن را شنیده‌اند.

مخلوق داگمن (مرد سگ شکل) که به عنوان موجودی دوپا با سر سگ و بدن انسان توصیف می‌شود، ظاهراً در بیابان شمالی میشیگان پرسه می‌زند و هر 10 سال یک‌بار ظاهر می‌شود و سال‌هایی که به هفت ختم می‌شود. ظاهراً مرد سگ شکل اولین بار توسط یک جفت چوب‌بر در اواخر قرن نوزدهم مشاهده شد. و در حالی که هیچ مدرک مشخصی مبنی بر وجود این موجود وجود ندارد، به نظر می رسد که مشاهده این مخلوق از دهه 1800 افزایش یافته است. با این حال، مانند بسیاری از افسانه‌ها، داستان مرگ سگ شکل حفره‌هایی در خود دارد.

افسانه مرد سگ شکل یک واقعیت وحشتناک یا داستانی محلی؟

برخی بر این باورند که مرد سگ شکل صرفاً خرسی است که روی پاهای عقب خود راه می‌رود.


اینکه آیا مرد سگ شکل میشیگان جد باستانی گرگ ها، موجودات ماوراء الطبیعه یا محصول یک شوخی بی ضرر است، هنوز مشخص نیست. اما برخوردهای ادعایی واقعاً دلخراش است.

تاریخچه مرد سگ شکل میشیگان

بر اساس برخی گزارش ها، این مخلوق مدت ها قبل از اینکه ساکنان سفیدپوست آن را مشاهده کنند، برای بومیان آمریکا شناخته شده بود. افسانه ها حاکی از آن است که این جانور زمانی قبایل محلی اوداوا را در امتداد رودخانه منیستی به وحشت انداخته است. برخی از این داستان‌ها آن را به‌عنوان یک اسکین‌واکر توصیف می‌کنند، یک تغییر شکل که قادر به تبدیل شدن به یک جانور است. در واقع، طبق کتاب لیندا اس. گادفری در سال 2019، من می دانم چه دیدم، جنگل ملی مانیستی به «محل اصلی پایکوبی» مرد سگ شکل تبدیل شده است. بسیاری از برخوردهای توصیف شده در کتاب او نشان می دهد که این موجود قادر است از درختی به درخت دیگر، حتی در هوای یخبندان، در جنگل عبور کند.

افسانه مرد سگ شکل یک واقعیت وحشتناک یا داستانی محلی؟

عکسی از فیلم گیبل، یک ویدیوی ترسناک 8 میلی متری که در سال 2007 منتشر شد و برخی در ابتدا معتقد بودند که مرد سگ شکل را در طبیعت نشان می دهد.


به نظر می رسد شرایط غیرمعمول بر این مجموعه برخوردها حاکم باشد. مورخان محلی می گویند که جنگل های اطراف، مملو از دفن های پنهان بومیان آمریکایی است. بقایای صدها مرد، زن و کودک در سال 1642 پس از قتل عام قبیله ساکن پوتاواتومی توسط نیروهای مهاجم بزرگ شاخه ای از ایروکواها، به سرعت در اینجا دفن شد. برخی از محققان بر این باورند که رویدادهای آسیب زا در مقیاس بزرگ نه تنها در روان بازماندگان بلکه در چیزی در خود منظره نقش می بندد و در نتیجه داستان هایی از مکان های خالی از سکنه و حیوانات ارواح به وجود می آید مثل مشاهده های متعدد سربازان شبح مانند پس از جنگ داخلی.

گفته می شود اولین برخورد مدرن با مرد سگ شکل در سال 1887 رخ داده است. سپس، گروهی از چوب بران که در کانتی وکسفورد کار می کردند، چیزی را که به اعتقاد آنها یک سگ ولگرد بود، مشاهده کردند. مردان آن را تعقیب کردند تا اینکه در داخل یک کنده توخالی پنهان شد. سپس، یکی از مردان چوبی را گرفت و دستش را به داخل چوب دستی کرد تا موجود را بکوبد. جولی آلبرشت رویس در کتاب خود در سال 2007 در سفر به سواحل غروب میشیگان جزئیات این برخورد را شرح داد. رویس نوشت: این موجود فریاد غیرمعمولی کشید، از کنده بیرون خزید و راست ایستاد. آنجا رو در رو و چشم به چشم مردان، موجودی با بدن مرد و سر سگ ایستاده بود. مردان وحشت زده فرار کرده و دیگر به منطقه برنگشتند. از آن زمان به بعد، این جانور تقریباً هر ده سال یک بار ظاهر می شد.» مطمئناً، برخورد بعدی در این منطقه یک دهه بعد رخ داد.

برخوردهای مدرن با مرد سگ شکل در میشیگان

در سال 1897، گویا یک کشاورز در نزدیکی شهر باکلی در بالای گاوآهن خود جسدش پیدا شد که ردهای سگ عظیمی در اطراف بدنش وجود داشت  و برخی می گویند که مرد سگ شکل میشیگان پشت این حمله مرگبار بوده است. یک دهه بعد، یک بیوه محلی از سگ‌هایی صحبت کرد که شب‌ها بیرون از خانه‌اش مانند بانش فریاد می‌کشیدند. و در سال 1917، یک کلانتر ظاهراً با یک واگن بدون راننده برخورد کرد اسب‌هایش با چشمان باز از وحشت مرده بودند. رویس می نویسد که یک دامپزشک برای معاینه حیوانات فراخوانده شد، اما نتوانست توضیح پزشکی برای مرگ اسب ها پیدا کند.

افسانه مرد سگ شکل یک واقعیت وحشتناک یا داستانی محلی؟

ظاهراً این هنوز از «فیلم گیبل» دندان‌های موجود را در هنگام حمله به فیلمبردار نشان می‌دهد.


در کل، جزئیات مربوط به برخوردهای ادعایی مرد سگ شکل تقریباً یکسان است. بسیاری از شاهدان ادعا می کنند که این موجود دوپا هفت فوت قد دارد و چشمانی آبی یا کهربایی، نیم تنه انسان و جیغی قاتل دارد. ریچل کلارک، نماینده مرکز تاریخ میشیگان، در سال 2019 گفت که حتی شرایط مشاهده ها نیز نسبتاً ثابت است. گزارش‌های اولیه معمولاً مربوط به مردانی است که در جنگل کار می‌کنند و در طول زمان خود در آنجا با این جانور مواجه می‌شوند. و پس از آن در طول سال‌ها، بسیاری از مواقع افراد دوباره تنها هستند، چه در جاده‌ای منزوی یا در جنگل. هر چند برخورد آنها بسیار شبیه است. آنها در مورد این جانور که از جنگل بیرون می آید صحبت می کنند، بسیار چابک است، جلوی ماشین آنها یا جلوی آنها می پرد.
در برخورد دیگری در سال 2016، یک شهروند میشیگاندر که فقط با نام «براد» شناخته می‌شد، ادعا کرد که در حال پارو کردن برف بوده است که صدای بلندی در در فاصله 25 یاردی شنیده است و یک جفت چشم زرد/کهربایی را دید متعلق به موجودی با قد هفت یا هشت فوتی. سپس این موجود برخاست و به هوا پرید. طبق گزارش گادفری، او گفت: در چند ثانیه بعد تنها چیزی که شنیدم این بود که نوک درختان به یکدیگر می‌چسبیدند. «مثل این بود که روی درختان سوار می شد.
افسانه مرد سگ شکل یک واقعیت وحشتناک یا داستانی محلی؟
به نظر می رسد این گزارش ها در سال های اخیر متوقف نشده اند. در واقع، ساب‌ ردیت r/dogman دارای بیش از 24000 عضو است که به تجزیه و تحلیل گزارش‌های مرد سگ شکل میشیگان اختصاص دارند. تعدادی از شاهدان ادعایی نیز به نشریه راز های مشیگان نامه نوشته اند تا داستان های خود را به اشتراک بگذارند. یکی از کاربران نوشت که وقتی اواخر یک شب در جاده‌ای تاریک در واترفورد، میشیگان رانندگی می‌کردند، ناگهان موجودی جنگی را دیدند که از جاده عبور کرد و به جنگل دوید. این سگ معمولی نبود. اگر این یک کایوت بود، پس بزرگترین کایوت است که من تا به حال دیده‌ام. این خیلی بزرگتر بود، با سر بزرگ و به نظر می رسید که از عمیق ترین چاله های جهنم بیرون خزیده است.

با این حال، این امکان وجود دارد که این مشاهدات مدرن مرد سگ شکل چیزی بیش از یک شوخی نباشد.

در سال 1987، دی جی رادیویی تراورس سیتی، استیو کوک، آهنگی را در مورد این مخلوق، هیولایی نیمه‌مرد و نیمه‌سگ ضبط کرد که فکر می‌کرد خودش ساخته است. این آهنگ به نام «افسانه مرد سگ شکل» در اول آوریل به عنوان یک شوخی اول آوریل از رادیو پخش شد. اما وقتی میشیگاندرها آن را شنیدند، چند نفر از آنها تماس گرفتند تا از برخوردهایی که ظاهراً با هیولا داشتند گزارش دهند. وقتی کوک در مورد افسانه‌ای که فکر می‌کرد اختراع کرده است تحقیق می‌کرد، متوجه شد که این افسانه در واقع سابقه‌ای دارد. او گفت: که آن را برای همه ما ترسناک‌تر کرد.
کوک در سال 2011 به دیترویت فری پرس گفت: من آن را کاملاً از روی تخیل خودم به عنوان یک شوخی اول آوریل برای رادیو ساختم و به طور تصادفی به افسانه ای رسیدم که به دوران بومیان آمریکا برمی گردد. شک دارم... اما من معتقدم افرادی که فکر می‌کنند چیزی را دیده‌اند واقعاً دیده‌اند. کوک در سال 2012 به هاف پست گفت که بیش از 500 گزارش از مشاهده مرد سگ شکل در میشیگان دریافت کرده است، یکی از آنها از زنی بود که ظاهراً یک شب در سال 1993 در حالی که پشت خانه خانواده اش در نزدیکی شهر رید سیگار می کشید، این موجود را در نوجوانی دید. ظاهراً دختر متوجه نوری شد که از داخل انباری متروکه در آن نزدیکی می آمد. وقتی او از میان تخته های انبار نگاه کرد، ظاهراً یک موجود دوپا هیولا را دید که با سر سگی به او نگاه می کرد.

کمک فیلم گیبل به داستان های رمزآلود مرد سگ شکل

داستان زمانی پیچیده‌تر شد که یک ویدیوی مرموز به نام «فیلم Gable یا گیبل» در سال 2007 در اینترنت ظاهر شد. این فیلم با ظاهری قدیمی که بر روی فیلم 8 میلی‌متری گرفته شده بود، در ابتدا شبیه یک ویدیوی خانگی معمولی از زمستانی بود که در یک منطقه جنگلی گذرانده شده است. بریدگی‌های مختلف نشان می‌دهد که مردم سوار بر ماشین‌های برفی از میان جنگل‌های برفی می‌گذرند یا چوب را خرد می‌کنند. یک کلیپ دیگر سگی را نشان می‌دهد که در جاده‌ای پردرخت پرسه می‌زند، اطراف را بو می‌کشد و به نظر می‌رسد که از چیزی که در دوردست می‌شنود، ذوق زده می‌شود. سپس در کلیپ پایانی، فیلمبردار موجودی عجیب و مودار را در جنگل می بیند و شروع به تعقیب آن می کند. هنگامی که او در نهایت یک عکس واضح از آن دریافت می کند، جانور ناگهان به او حمله می کند. وقتی فیلمبردار دیوانه وار فرار می کند، فیلم تار می شود. ما برقی از دندان‌های نوک تیز را می‌بینیم، و سپس دوربین به زمین می‌کوبد، زیرا احتمالاً هیولا طعمه خود را می‌گیرد.
زمانی که فیلم Gable (گیبل) در اینترنت پخش شد، بسیاری حدس زدند که موجود پرمویی که در این فیلم دیده می شود، مرد سگ شکل است. سرانجام مردی به نام مایک آگروسا به ساختن فیلم گیبل اعتراف کرد و تصدیق کرد که این فیلم یک فریب است. بنابراین، داستان مرد سگ شکل را به طعنه اسطوره ها ایجاد کرده است. البته، این امکان وجود دارد که موجودات «هیولایی» که گفته می شود مردم می بینند، موجودات معمولی مانند خرس هایی هستند که روی پاهای عقب خود ایستاده اند. با این حال، راشل کلارک گفت که تمایلی به رد ادعاهای شاهدان ندارد. با این حال، چه کسی می داند در جنگل های میشیگان چه چیزی زندگی می کند؟
برچسب ها ترسناک , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی