loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

اسکناس 100000 دلاری، بالاترین اسکناس در ایالات متحده است. جنگ، مردم یکدیگر را می‌کشند، خانواده‌ها از هم جدا می‌شوند، دوستان نیز برای پول از هم جدا می‌شوند. گاهی اوقات افراد پولدا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

داستان پشت بالاترین اسکناس 100 هزار دلاری

اسکناس 100000 دلاری، بالاترین اسکناس در ایالات متحده است. جنگ، مردم یکدیگر را می‌کشند، خانواده‌ها از هم جدا می‌شوند، دوستان نیز برای پول از هم جدا می‌شوند. گاهی اوقات افراد پولدار فکر می کنند که پول آنها را بهتر از کسی می کند که تمام زندگی خود را سخت کار کرده و هنوز پولی ندارد. 

 اولین اسکناس آمریکا یک اسکناس 2 دلاری بود که در سال 1776 منتشر شد. در سال 1861، در طول جنگ داخلی، وزارت خزانه داری ایالات متحده یک اسکناس آبی رنگ با نام مستعار "سبک سبز" صادر کرد. در سال 1862، اسکناس های آمریکایی شروع به انتشار کردند. با شماره سریال و مهر وزارت خزانه داری متولد شد. اسکناس دلار دارای نقوش تزئینی زیادی بود، بنابراین دولت شروع به سازماندهی طرح پول کرد. در طول جنگ داخلی، ایالات کنفدراسیون آمریکا سکه های خود را منتشر کردند که در پایان جنگ به سرعت بی ارزش شدند. ایالات کنفدراسیون آمریکا فقط از سال 1861 تا 1865 وجود داشت. سکه هایی که آنها صادر می کردند دلار ایالات کنفدراسیون نامیده می شدند.

داستان پشت بالاترین اسکناس 100 هزار دلاری

اسکناس 50 دلاری ایالات کنفدرال از سال 1778


 با این حال، برخی از سکه ها هنوز وجود دارند و با گذشت سال ها، ارزش آنها به طور فزاینده ای افزایش می یابد، به خصوص اگر سکه دارای تصویر ایالت های کنفدراسیون آمریکا یا تصویر برده باشد. یک اسکناس کنفدراسیون 1864 با تصویر ژنرال استون وال جکسون به قیمت 500 دلار امروز بسته به شرایط اسکناس، قیمتی بین 200 تا هزاران دلار دارد.

داستان پشت بالاترین اسکناس 100 هزار دلاری

اسکناس 2 دلاری، صادر شده در نوامبر 1862


 بر اساس برنامه آموزش ارز آمریکا، تمام ارزهای ایالات متحده که از سال 1861 صادر شده است، هنوز با پول با ارزش قابل مبادله هستند، اما می توان آن را به کلکسیونرهای سکه بفروشد و سود بیشتری به دست آورد. پس از جنگ، دفتر حکاکی و چاپ با تمرکز بر صدور پول تأسیس شد. در سال 1889، کنگره به طور رسمی تحت پرتره تمام لوایح نامگذاری شد. هزینه انتشار اسکناس همچنان در حال افزایش بود، بنابراین تا سال 1929، اسکناس هایی با مساحتی حدود 30 درصد کوچکتر و طرح های استاندارد برای تشخیص آسان جعلی منتشر شد.

در آن زمان، اسکناس‌های 10000 دلاری با تصویری از سالمون پی چیس، وزیر خزانه‌داری در دوران ریاست‌جمهوری آبراهام لینکلن، اسکناس 500 دلاری با نام رئیس‌جمهور گروور کلیولند، اسکناس 5000 دلاری رئیس‌جمهور جیمز مدیسون، و بالاترین ارزش پولی منتشر شد. اسکناس صادر شده در تاریخ پولی آمریکا گواهینامه طلای 100000 دلاری 1934 است که رئیس جمهور وودرو ویلسون در جلوی آن قرار دارد. بیشتر اسکناس های با ارزش بالا فقط در معاملات بین بانک ها و دولت ها استفاده می شود. اسکناس های با ارزش بسیار کمی منتشر شد و در سال 1969 وزارت خزانه داری آن را به کلی متوقف کرد. اگرچه دولت همچنان این اسکناس ها را می پذیرد، اما اگر به مجموعه داران فروخته شود، یک اسکناس 100000 دلاری می تواند تا 140000 دلار قیمت داشته باشد. اگر اسکناس بزرگی در گردش باقی بماند، خزانه داری آن را ضبط کرده و از بین می برد.

داستان پشت بالاترین اسکناس 100 هزار دلاری

جلو و پشت اسکناس 100000 دلاری


 در سال 1955، دولت ایالات متحده دستور داد که تمام اسکناس‌های منتشر شده از سال 1957، که با اسکناس 1 دلاری شروع می‌شود، باید عبارت «In God We Trust» را چاپ کنند. و تا سال 1963، تمام اسکناس‌های دلاری باید دارای این نوشته میبودند. از سال 1914 تا 1933، مردم می توانستند پول کاغذی بگیرند و آن را با طلا یا نقره با ارزش برابر مبادله کنند. پس از سال 1933، مردم فقط می توانستند پول را با نقره مبادله کنند.

قبل از سال 1965، تمام سکه‌ها از نقره ساخته می‌شدند، اما رئیس‌جمهور لیندون جانسون خواستار تولید سکه‌ها با کمتر از 40 درصد نقره شد و سکه‌های «ساندویچ» امروزی را ایجاد کرد و فلز پایه دیگری را اضافه کرد. در سال 1968، پول دیگر در ازای هیچ فلز گرانبها معامله نمی شد. در سال 1996، واحد پول ایالات متحده با پرتره بزرگتر و ویژگی های امنیتی بیشتر طراحی مجدد شد. سکه ها بسته به محبوبیتشان می آیند و می روند. دلار نقره ای با رئیس جمهور دوایت دی آیزنهاور در دهه 1970 استفاده شد و اسکناس نیم دلاری رئیس جمهور جان را نشان می داد.

 هر دو سکه بزرگ و سنگین بودند و مورد پسند عموم مردم نبودند. اسکناس 1 دلاری سوزان بی آنتونی که در سال 1979 منتشر شد، مورد استقبال قرار نگرفت زیرا اغلب با اسکناس یک چهارم اشتباه گرفته می شد. دلار طلای Sacagawea، اگرچه هنوز در گردش است، اما محبوبیت چندانی ندارد و برخی اظهار نظر کرده اند که شبیه پول بازی است. واحد پول آمریکا همچنان به تغییر خود ادامه خواهد داد زیرا جعل کنندگان می توانند پیچیده تر و مشابه تر را کپی کنند. اما نتیجه این است که ترجیح شما هر چه باشد، اسکناس یا سکه، احتمالا همیشه در دنیای امروز مورد نیاز خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی