آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

هر شهر یا شهرک در سراسر جهان ظاهر منحصر به فرد خود را دارد، غیرقابل انکار. با این حال، هنوز سرزمین هایی وجود دارند که ویژگی های عجیب تری دارند. به دلایلی مانند جغرافیا، فرهنگ و تاریخ.

6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

1: شهر عجیب - جایی که نمی توانید بمیرید.

شهر لانگ‌یربین، سوالبارد، یکی از شمالی‌ترین سکونتگاه‌های کره زمین و مکانی است که در آن نمی‌توانید بمیرید. قبرستانی در شهر وجود دارد، اما 70 سال است که از آن استفاده نشده است. این به دلیل آب و هوای یخی است که از تجزیه لاشه ها جلوگیری می کند و اجساد به جاذبه ای برای حیات وحش تبدیل می شوند. بنابراین ساکنین اجازه ندارند مردگان خود را در اینجا دفن کنند. هنگامی که پزشک تشخیص می دهد فردی که نمی تواند عمر طولانی داشته باشد، فرد با هواپیما به نروژ منتقل می شود.


6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

2: این شهر متعلق به هر دو کشور است

غیر معمول نیست که یک شهر بین دو کشور واقع شده باشد، اما Büsingen am Hochrhein نمونه خاص تری در نظر گرفته می شود. از نظر اقتصادی، Büsingen am Hochrhein بخشی از سوئیس است. از نظر اداری، دوباره بخشی از آلمان است. این تنها شهر آلمانی است که از فرانک سوئیس به عنوان ارز اصلی خود استفاده می کند. این شهر همچنین دارای دو کد پستی است: یکی برای سوئیس و دیگری برای آلمان. شهروندان اینجا از هر دو شماره تلفن سوئیسی و آلمانی استفاده می کنند. تیم این منطقه، اف سی بوزینگن نیز تنها تیم آلمانی است که در مسابقات قهرمانی سوئیس شرکت می کند.


6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

3: شهر بوی جهنم می داد

بسیاری از مردم جهان باور ندارند که شهر جهنم وجود دارد. اما در واقع، در ایالت میشیگان (ایالات متحده آمریکا) مکانی به نام جهنم وجود دارد. منشا نام هنوز مشخص نیست، اما ساکنان شهر خوشحال هستند که حالت جهنمی را حفظ می کنند. گردشگرانی که به اینجا می آیند مشتاق هستند با تابلویی که روی آن نوشته شده است: به جهنم خوش آمدید عکس بگیرند. مغازه های سوغاتی محلی حتی گواهی هایی می فروشند که تضمین می کند 0.0006 متر مربع زمین در این شهر جهنمی به قیمت 6.66 دلار خواهید داشت.


6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

4: شهر زیر صخره

شهر Setenil de las Bodegas در اسپانیا گردشگران را از سراسر جهان جذب می کند. احتمالاً به این دلیل که زیر یک سنگ غول پیکر بازالت ساخته شده است. هنگام قدم زدن در خیابان‌های اینجا، بازدیدکنندگان صخره‌های زیادی را می‌بینند که بالای سرشان آویزان است. هر چقدر هم که خطرناک یا ترسناک به نظر برسد، این سنگ ها قرن هاست که در جای خود باقی مانده اند.


6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

5: شهر غار!

ماتماتا در جنوب تونس یک شهر خاص است که امروزه بسیاری از خانه های زیرزمینی بربر در آن وجود دارد. در دهه 1970، خانه های شیک در اینجا ساخته شد، اما بسیاری از مردم محلی هنوز ترجیح می دهند در خانه های سنتی خود زندگی کنند.


6 تا از عجیب ترین شهر های دنیا

6: تمام شهر زیر یک سقف

همه آپارتمان های مردم شهر ویتیه، آلاسکا، در یک ساختمان 14 طبقه که یک مرکز نظامی سابق است واقع شده اند. همچنین پر از مغازه ها، ایستگاه های پلیس، بیمارستان ها و کلیساها است. هدف صرفه جویی در انرژی گرمایشی است زیرا آب و هوای اینجا تقریباً در تمام طول سال سرد و بادی است. جمعیت این شهر تنها 220 نفر است.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش