loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

نقش ها و رنگ های عجیب و غریب روی لباس های نظامی کشورهای دیگر آیا فقط برای زیبایی است؟

نقش ها و رنگ های عجیب لباس های نظامی آیا فقط برای زیبایی است؟

نقش ها و رنگ های عجیب و غریب روی لباس های نظامی کشورهای دیگر آیا فقط برای زیبایی است؟ امروزه لباس های رزمی بسیاری از کشورها دیگر مانند قبل دارای نقوش کامو و استتار نیستند، بلکه شکل ها و رنگ های عجیبی دارند. آنها چه هستند و چگونه کار می کنند؟

وینیت دیجیتال چیست؟

تقریباً در همه کشورهای جهان با تصویر یونیفرم های نظامی با الگوهای کامو، استتار، خالدار طراحی شده برای اهداف استتار آشنا هستیم. اما امروز همه چیز تغییر کرده است. اگر تحت تاثیر گرافیک پیکسلی بلوک در بازی آنلاین محبوب ماینکرافت قرار گرفته اید، بسیاری از مردم احساس می کنند که ارتش به جای استفاده از سبک استتار قدیمی، به نظر می رسد به این لباس طراحی روی آورده است. به عبارت دیگر، در طول 20 سال گذشته، ارتش در سراسر جهان از الگوهای کامویی به یونیفرم‌های سبک دیجیتال تبدیل شده‌اند. یونیفرم های کامو در گذشته، اغلب با نقوش جنگلی، توسط تفنگداران دریایی، سربازان، ملوانان و نیروی هوایی ایالات متحده از سال 1981 تا دو دهه پیش استفاده می شد. با این حال، هر الگوی یکنواخت، الگوی دوخت، که از تولیدکننده‌ای که چندین سال طول می‌کشد، بهترین انتخاب نیست.
در سال 2002، تفنگداران دریایی به بافت دیجیتالی به نام MARPAT روی آوردند. این الگو به شدت در این زمینه آزمایش شده است و ثابت شده است که موثرتر از الگوی برجسته جنگلی استفاده شده قبلی است. در همین حال، ارتش همچنین در سال 2005 یک یونیفورم رزمی استتار عمومی (UCP) را منتشر کرد. به گفته تیموتی آر اونیل، ستوان بازنشسته ارتش ایالات متحده، طرح های هندسی بزرگ و خال خالی در فواصل دور به خوبی کار می کنند، در حالی که بافت های کوچک از نزدیک به خوبی کار می کنند.
بافت‌های دیجیتال پیکسلی هم برای تفنگداران دریایی و هم برای ارتش مناسب هستند، زیرا وقتی از نزدیک، تکه‌های کوچک الگو شبیه برآمدگی طبیعی برگ‌ها هستند. در مقابل، خوشه‌ای از مربع‌ها یک حرکت کلان ایجاد می‌کند که با درختان، شاخه‌ها و سایه‌های ریخته‌شده در فاصله ادغام می‌شود. یک مطالعه خاص که توسط دفتر تحقیقات نیروی دریایی انجام شد نشان داد که سربازانی که یونیفورم MARPAT پوشیده بودند 2.5 ثانیه طول می کشد تا شناسایی شوند در حالی که سربازانی که یونیفورم قدیمی پوشیده بودند تنها یک ثانیه طول می کشد تا دیده شوند. وقتی در میدان نبرد هستید، این چند ثانیه تفاوت بزرگی ایجاد می کند.
نقش ها و رنگ های عجیب لباس های نظامی آیا فقط برای زیبایی است؟

گزینه های مختلف

نقوش دیجیتال توسط چندین لشکر نظامی ایالات متحده در طرح ها و رنگ های مختلف ترکیب شده است. هر طرح و رنگ استتار به بهترین وجه برای نوع خاصی از محیطی که اغلب در آن کار می کنند مناسب است. بر این اساس، ارتش از الگوی UCP و تفنگداران دریایی از مدل MARPAT استفاده می کنند، با نقوش پیکسلی در دو نوع بیابانی و جنگلی. نیروی دریایی ایالات متحده از چاپ دیجیتال چند رنگ در سه نوع استفاده می کند. نوع اول دارای رنگ غالب آبی با رنگ خاکستری است که بیشتر کشتی ها و ملوانان از آن استفاده می کنند. دومی بافت دیجیتالی جنگل و آخرین بافت دیجیتالی است که شبیه یک محیط کویری است.
این واقعیت که ارتش ایالات متحده یونیفورم های قدیمی را در افغانستان می پوشید به دلیل نداشتن رنگ قهوه ای اشتباهی جدی بود که باعث شد ارتش در محیط عمدتاً بیابانی به وضوح برجسته شود. در عین حال، آزمایش ثابت کرده است که تا زمانی که از رنگ‌های مناسب استفاده شود، بافت‌های دیجیتال بهترین راه برای تأثیرگذاری در میدان جنگ هستند. در اینجا به نظر می رسد که تصویر دیجیتال MultiCam در افغانستان به خوبی کار می کند. با این حال، شاید دیدگاه چینی ها در مورد استفاده از رنگ به گونه ای که پیش بینی آن دشوار است، با دیدگاه آمریکایی ها متفاوت باشد.
در جریان رژه نظامی در سپتامبر 2015، چین مدل‌های زیادی از خودروهای زرهی و باتری‌های موشکی با استتار آبی را به نمایش گذاشت که گفته می‌شود هیچ تاثیری در استتار در میدان نبرد ندارد. توضیحات زیادی برای این انتخاب وجود دارد. شاید چینی ها این طرح رنگی را برای نشان دادن تغییر عمده در تمرکز قدرت از نیروهای مسلح به قدرت دریایی انتخاب کرده اند. علاوه بر این، الگوی آبی اگرچه در روز به راحتی قابل توجه است، اما در شب به سختی قابل تشخیص است.
برچسب ها دانستنی های عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی