loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

برخی از مشهورترین عصاها در تاریخ بشر سابقه طولانی دارند که با انواع سنگ های قیمتی پوشیده شده اند یا در مراسم و رویدادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. عصای فرمانروا این گنج در مراسم تاجگذاری پاد

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

معروف ترین عصاها در تاریخ بشریت + تصاویر

برخی از مشهورترین عصاها در تاریخ بشر سابقه طولانی دارند که با انواع سنگ های قیمتی پوشیده شده اند یا در مراسم و رویدادهای خاص مورد استفاده قرار می گیرند.

معروف ترین عصاها در تاریخ بشریت + تصاویر

عصای فرمانروا

این گنج در مراسم تاجگذاری پادشاه یا ملکه انگلستان استفاده می شود. Sovereign Scepter یکی از معروف ترین گنجینه های گرانبها در جهان است. در رأس این عصا، ستاره آفریقا قرار دارد - بزرگترین الماس تراش خورده 530 قیراط در جهان. این گنج در سال 1661 ساخته شده است. در سال 1910، طراحی مجدد آن به شکل الماس بزرگ بالا انجام شد. عصای سلطنتی علاوه بر الماس، با بسیاری از سنگ های قیمتی مانند یاقوت، زمرد و یاقوت کبود تزئین شده است.


معروف ترین عصاها در تاریخ بشریت + تصاویر

عصای طلایی 2500 ساله در چین

در سال 2019، باستان شناسان یک عصای طلایی 2500 ساله را در یک مقبره باستانی در شمال غربی استان شانشی چین کشف کردند. به گفته کارشناسان، عصای طلایی ممکن است نماد قدرت یک دولت فئودالی به نام Rui باشد که در زمان سلسله ژو (1046 قبل از میلاد - 256 قبل از میلاد) وجود داشت. سان ژانوی، کارشناس موسسه باستان شناسی شانشی، گفت که بیشتر عصا های کشف شده پیش از این از سنگ و برنز ساخته شده بودند. این اولین بار است که باستان شناسان عصای طلایی در چین پیدا می کنند.


معروف ترین عصاها در تاریخ بشریت + تصاویر

معروف ترین عصاها در تاریخ بشریت + تصاویر

عصای Phra Kon

عصای سلطنتی "Than Phra Kon" گنجینه پادشاه تایلند است. این یکی از پنج گنجی است که در مراسم تاجگذاری پادشاه ظاهر می شود. چهار گنج باقیمانده عبارتند از: Phra Maha Phichai Mongkut (تاج پیروزی بزرگ)، Phra Saeng Khan Chai Sri (شمشیر پیروزی)، Walawichani (پنکه سقفی سلطنتی و پنکه) و Chalong Phrabat Choeng Ngon (صندل های سلطنتی). عصای "Than Phra Kon" که از چوب کاسیا جاوه ای ساخته شده و با طلا منبت کاری شده است، 118 سانتی متر طول دارد و نماد مشروعیت پادشاه است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی