loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

پلیس مرگ جورج ریوز را در ژوئن 1959 خودکشی اعلام کرد.

مرگ جورج ریوز، "سوپرمن اصلی" که برخی معتقدند کشته شده است

پلیس مرگ جورج ریوز را در ژوئن 1959 خودکشی اعلام کرد، اما مجموعه ای از رویدادهای مشکوک پیرامون این حادثه باعث شد که برخی افراد انگشت خود را به سمت نامزد این بازیگر یا حتی مافیا بگیرند. در 16 ژوئن 1959، فیلیس کوتس، هنرپیشه، حدود ساعت 4:30 صبح با یک تماس تلفنی بسیار عجیب از خواب بیدار شد. آن طرف خط زنی به نام تونی مانیکس بود. صدای او بسیار مضطرب بود و گفت: «پسر او مرده است. او به قتل رسیده است.» این نوع تماس تلفنی برای لوئیس لین، شخصیت معروفی که کوتس در تلویزیون بازی کرد، غیرعادی نبود. اما حتی لین هم نمی توانست تصور کند که مانیکس به مرگ جورج ریوز، «سوپرمن اصلی» اشاره می کند.

این بازیگر 45 ساله به مدت هشت سال در سراسر کشور به عنوان سوپرمن شناخته می شد، اما در حالی که برخی ممکن است این قهرمان را یک نقش رویایی می دانستند، شایعات مربوط به "نفرین سوپرمن" با حرفه خود ریوز آغاز شد. ریوز که از شخصیت تک بعدی و دستمزد کم خود ناراضی بود، از این کار خسته شده بود. علاوه بر این، او با چندین رابطه در زندگی شخصی خود دست و پنجه نرم می کرد. به همین دلیل، در آن زمان به طور گسترده تصور می شد که سوپرمن سابق بر اثر خودکشی مرده است اما برخی افراد حدس می زدند که جورج ریوز به قتل رسیده است.

زندگی جورج ریوز قبل از سوپرمن

جورج ریوز در 5 ژانویه 1914، جورج کیفر برویر در وولستاک، آیووا به دنیا آمد. پدر و مادرش زمانی که او هنوز نوزاد بود از هم جدا شدند و جورج جوان توسط مادرش در ایلینوی بزرگ شد. ریوز پس از جدایی هرگز با پدرش رابطه نداشت، اما مادرش در نهایت با مردی به نام فرانک بسولو ازدواج کرد که ریوز را در 13 سالگی به فرزندی پذیرفت. جورج ریوز ابتدا بازیگری را در دبیرستان شروع کرد و بعد به کالج جونیور پاسادنا رفت. در پاسادنا بود که ریوز با همسر اولش الانورا نیدلز آشنا شد. این دو در سپتامبر 1940 ازدواج کردند اما یک دهه بعد از هم جدا شدند. یک سال قبل از ازدواجش با نیدلز، ریوز اولین نقش بزرگ سینمایی خود را دریافت کرد، اگرچه این نقش کوچکی بود. او در صحنه آغازین فیلم بر باد رفته در کنار فرد کرین در نقش استوارت تارلتون، یکی از خواستگاران دوقلوی اسکارلت اوهارا ظاهر شد.

مرگ جورج ریوز، "سوپرمن اصلی" که برخی معتقدند کشته شده است

جورج ریوز در نقش استوارت تارلتون (راست) در کنار فرد کرین و ویوین لی در بر باد رفته.


این یک نقطه عطف در حرفه ریوز به عنوان یک بازیگر بود، و او به زودی شروع به حضور در تعدادی از فیلم‌های B-list کرد در حالی که تلاش می‌کرد تا نامی برای خود ایجاد کند. سپس، ارتش ژاپن به پرل هاربر حمله کرد، ایالات متحده وارد جنگ جهانی دوم شد و ریوز در فیلم جنگی So Proudly We Hail بازی کرد! سال بعد، ریوز به نیروی هوایی ارتش ایالات متحده فراخوانده شد و در آنجا به واحد تئاتر پیوست. او قبل از حضور در فیلم های آموزشی در نمایش ارتش برادوی Winged Victory ایفای نقش کرد. متأسفانه، زمانی که ریوز در پایان جنگ مرخص شد، برای رسیدن به همان جایگاهی که قبل از سربازی و سقوط در پرتگاه نزدیک می‌شد، تلاش کرد و ناامید شد.

جورج ریوز چگونه به "سوپرمن اصلی" تبدیل شد

ریوز سالم از جنگ بازگشت و بیش از هر زمان دیگری خود را وقف ساختن آن به عنوان بازیگر کرد. با این حال، هالیوود در این دوران جدید پس از جنگ برای بهبودی تلاش می کرد و ریوز و بسیاری از بازیگران با آن مبارزه می کردند. سپس، نقش سوپرمن به ریوز پیشنهاد شد اما او مردد بود. امروزه، دریافت نقشی به عنوان مرد فولادی ممکن است اوج کار یک بازیگر باشد، اما در اوایل دهه 1950، ابرقهرمانان از این نظر استفاده نمی‌شدند و تلویزیون نیز چنین نبود. بیشتر پول، شهرت و شکوه هالیوود برای بازیگران روی پرده نقره ای محفوظ بود.

مرگ جورج ریوز، "سوپرمن اصلی" که برخی معتقدند کشته شده است

ریوز شکی نداشت که این سریال محبوب خواهد بود، اما این سریال عمدتاً برای جذب کودکان بود. او نگران بود که اگر این نقش را بازی کند به عنوان یک بازیگر جدی گرفته نشود، اما به هر حال این پیشنهاد را پذیرفت. چرا؟ همانطور که در مصاحبه ای در ژوئن 1958 در تامپا تایمز منتشر شد، گفت: «گرسنه بودم». 

"نفرین سوپرمن" که به طور موثری به حرفه ریوز پایان داد

متأسفانه، ریوز در این فرض که مردم او را یک بازیگر جدی نمی دانند درست بود و او برای یافتن کاری خارج از ماجراهای سوپرمن تلاش کرد. بدتر از همه، او دقیقاً دستمزد خوبی دریافت نمی کرد. در واقع، ریوز سعی کرد سریال را پس از فصل دوم آن ترک کند، که باعث افزایش درآمد او شد، اما هنوز برای زندگی راحت کافی نبود. به علاوه، مدت زمانی که او باید به سریال اختصاص می داد، نشان دادن استعدادهایش را در جای دیگری دشوار می کرد. 

مرگ جورج ریوز، "سوپرمن اصلی" که برخی معتقدند کشته شده است

جورج ریوز اولین قربانی "نفرین سوپرمن" بود که تصویرگران بعدی قهرمانی مانند کریستوفر ریو را تحت تاثیر قرار داد، که وقتی از اسب افتاد فلج شد.


در سال 1953، او موفق شد نقش دیگری را در فیلمی به نام «از اینجا تا ابدیت» بازی کند. ریوز سرانجام در سال 1958 از نقش خود در نقش سوپرمن رها شد، زمانی که پس از شش فصل، سریال لغو شد. اما در آن زمان، آسیب به حرفه‌اش تمام شد و به نظر می‌رسید که مسائل مربوط به زندگی شخصی نیز به او آسیب می‌رساند. 

راز در پس مرگ جورج ریوز

ریوز در بخش عمده‌ای از سه سال، با تونی مانیکس، همسر ادی مانیکس، مدیر کل MGM، که همچنین گفته می‌شد با اوباش ارتباط دارد، درگیر رابطه نامشروعی بود. از این گذشته، او خودش کارهای زیادی داشت. اما ریوز شیفته زن دیگری به نام لئونور لمون شده بود و به رابطه خود با تونی پایان داد و قلب او را شکست. ابتدا رابطه ریوز با لمون چیزی عالی بود. آنها پس از تنها شش ماه دوستی قصد ازدواج داشتند، اما لمون از اینکه سوپرمن تلویزیون، آن ستاره ثروتمند هالیوودی نبود که انتظار داشت، ناامید شد. آن دو بیشتر دعوا میکردند.

مرگ جورج ریوز، "سوپرمن اصلی" که برخی معتقدند کشته شده است

جرج ریوز و ریچارد کیث در صحنه فیلم I Love Lucy.


در شب مرگ جورج ریوز، این بازیگر و لمون برای نوشیدنی بیرون رفته بودند. آنها حوالی ساعت 11 شب به خانه بازگشتند و ریوز کمی بعد به رختخواب رفت. با این حال، لمون مهمانی را با نویسنده رابرت کاندون، که پیش از آن با آنها اقامت داشت، و دو دوست دیگر ادامه داد. در ساعت 1 بامداد، ریوز پا به طبقه پایین گذاشت تا سر مهمانان به خاطر صدای زیاد فریاد بزند. هنگامی که ریوز به اتاق خود بازگشت، لمون به طرز عجیبی شروع به ارائه برخی تفسیرهای بیمارگونه کرد.

به گزارش دیلی بیست، او به دوستانش توضیح داد: «او به طبقه بالا می رود تا به خودش شلیک کند. سپس صدایی از اتاق خواب شنیدند. لمون ادعا کرد: "ببین، او در کشو را باز می کند تا اسلحه را بگیرد." بالاخره صدای یک گلوله بلند شد. "به شما گفتم، او به خودش شلیک کرده است." هیچ کس به مدت 45 دقیقه با پلیس تماس نگرفت و وقتی آنها به صحنه رسیدند، لمون به آنها گفت که "فقط شوخی" کرده است که اظهارات عجیب خود را بیان کرد. بازرسان جورج ریوز را در طبقه بالا روی تختش، با یک لوگر روی زمین و یک گلوله در سرش پیدا کردند. پلیس این مرگ را خودکشی اعلام کرد، اما زمانی که آگهی ترحیم ریوز در لس آنجلس تایمز منتشر شد، روزنامه قبلاً به وجود "عنصری از رمز و راز" در مرگ او اشاره کرده بود.

مادر ریوز قبول نکرد که پسرش خودکشی کرده باشد و جری گیزلر وکیل مشهور هالیوود را برای تحقیقات بیشتر استخدام کرد. گیزلر خواستار کالبد شکافی دوم شد. پلیس هرگز انگشتان ریوز را از نظر باقیمانده بررسی نکرده بود تا ببیند آیا او ماشه را کشیده است یا نه، و تعداد گلوله های باقی مانده در اسلحه را هم شمارش نکردند. همچنین کبودی هایی روی سر و بدن ریوز وجود داشت. با این حال، این صدمات هرگز مورد بررسی قرار نگرفت و گیزلر به طرز عجیبی از اوایل این پرونده کنار رفت. گیزلر مبلغ هنگفتی دریافت کرده بود، پس چرا او ناگهان پرونده را رها کرد؟ شاید او کمی به حقیقت نزدیک شد. در واقعیت، زندگی جورج ریوز با زندگی شخصیت قهرمان تلویزیونی او بسیار فاصله داشت. اگرچه قدرت استودیوهای بزرگ هالیوود تا دهه 1950 رو به زوال بود، اما ممکن است ادی مانیکس هنوز آنقدر نفوذ داشته باشد که به دستور همسرش دستور مرگ جورج ریوز را بدهد.

مرگ جورج ریوز، "سوپرمن اصلی" که برخی معتقدند کشته شده است

جورج ریوز در لباس سوپرمن یک سال قبل از مرگش.


یا شاید، تونی همه چیز را به دست خود گرفت و به سادگی از شوهرش خواست آن را بپوشاند. به هر حال، این او بود که قبل از اینکه کسی خارج از خانه ریوز از مرگ او مطلع شود، با کوتس تماس تلفنی برقرار کرده بود. صرف نظر از قابل قبول بودن این تئوری ها، این احتمال وجود دارد که هویت کسی که گلوله ای را که مرد فولادی را کشته است شلیک کرده است، یک راز باقی بماند. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی