loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

اسرار مربوط به قبرستان نهنگ 9 میلیون ساله در صحرای آتاکاما واقع در کنار بزرگراه پان آمریکایی در شیلی سرانجام فاش شد. دانشمندان بر این باورند که فسیل‌های نهنگ شیلیایی با قدمت 6 تا 9 میلیون سال،

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مرگ مرموز در گورستان نهنگ 9 میلیون ساله

اسرار مربوط به قبرستان نهنگ 9 میلیون ساله در صحرای آتاکاما واقع در کنار بزرگراه پان آمریکایی در شیلی سرانجام فاش شد. دانشمندان بر این باورند که فسیل‌های نهنگ شیلیایی با قدمت 6 تا 9 میلیون سال، اولین مدرکی است که نشان می‌دهد حیات دریایی توسط جلبک‌های سمی می‌میرد و سپس به زیر آب می‌رود. 

فسیل‌هایی که میلیون‌ها سال در صحرای آتاکاما پنهان شده‌اند، به‌عنوان جسد چهار نهنگ مختلف شناسایی شده‌اند که به گل نشسته‌اند. آنها به دلیل آلودگی سمی جلبک ها به دلیل مشابهی کشته شدند. این گورستان نهنگ در سال 2010 کشف شد که فسیل عجیب‌ترین پستاندار دریایی روی کره زمین است.

مرگ مرموز در گورستان نهنگ 9 میلیون ساله

دیرینه شناس شیلیایی و اسمیتسونیان یک مدل دیجیتال سه بعدی از استخوان های کشف شده در گورستان را برای تحقیقات بیشتر در آزمایشگاه انجام دادند. دانشمندان بر این باورند که این حیوانات توسط سموم برخی از جلبک های شکوفا مسموم می شوند. این دلیل اصلی مرگ برخی نهنگ ها در همان مکان است.

مرگ مرموز در گورستان نهنگ 9 میلیون ساله

نیکلاس پینسون، دیرینه‌شناس موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: گل‌دهی جلبک‌های سمی می‌تواند به انواع حیوانات دریایی پستانداران و ماهی‌های شکارچی بزرگ حمله کند. این نیز علت مرگ یک سری از موجودات در صحرای آتاکامای شیلی است. پس از مسموم شدن و کشته شدن، اجساد نهنگ ها توسط جزر و مد به سمت ساحل شسته شد. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی