آمار
مطالب اصلی سایتماقبل تاریخ

این نقاشی‌ها نشان داده که اگر حیوانات بر اساس اسکلت‌شان مانند دایناسورها بودند چه شکلی بودند

دایناسور های عجیب

سال‌ها، منتقدان از این که چگونه هنرمندان و فیلم‌های متعددی ظاهر دایناسورها را بر اساس اسکلت‌هایشان «بازآفرینی» می‌کنند، شکایت داشتند. ما هنوز اطلاعات کمی در مورد دایناسورها داریم، و به ویژه، ما عملاً هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آنها در واقعیت چه نوع پوستی داشتند، کاملاً با پر پوشیده شده بودند یا تا حدی، و چه رنگی داشتند، نداریم.

همچنین، بر اساس یافته‌های عمدتاً تکه‌ای استخوان‌های اسکلتی، درک چگونگی حرکت این حیوانات و چند درصد چربی بدن آنها بسیار دشوار است. در دهه‌های گذشته، به همین دلیل، چنین حوادثی وجود داشت که قسمت‌های دم را با شاخ روی سر اشتباه می‌گرفتند و دایناسوری را که عمدتاً روی دو پای عقب حرکت می‌کرد، روی چهار دست و پا کشیده می‌شد و غیره. تصاویر زیر نمونه هایی از بازسازی ظاهر مگالوزاروس از قبل تا مدرن است.

دایناسور های عجیب

دایناسور های عجیب


به دلیل همه اینها، هنرمند سرخپوشان ترکیه، Cevdet Mehmet Kesmen فرض کرد در مورد بازسازی ظاهر حیوانات مدرن چه خواهد بود اگر آنها عمدتا بر اساس اسکلت خود بازسازی شوند، زیرا ظاهر دایناسورها بر این اساس بازسازی می شود. این نقاشی ها نسبتاً خزنده و به قول یکی از مفسران "مانند یک کابوس" بود.

دایناسور های عجیب

قو ها به این شکل میشدند ایا ترسناک نیستند؟


دایناسور های عجیب

پلیکان و لک لک


دایناسور های عجیب

بابن


به گفته کسمن، بازسازی‌های مدرن دایناسورها، به‌ویژه در فیلم‌های هالیوود، با «اثر فیلم کوچک» ایجاد می‌شود، یعنی اسکلت‌های آن‌ها اساساً بدون در نظر گرفتن ماهیچه‌های زیر پوست، لایه‌های چربی و سایر بافت‌های نرم با پوست پوشانده می‌شوند. اولین ایده برای انجام کاری شبیه به تصاویر بالا زمانی به وجود آمد که او تصویر اشعه ایکس یک تمساح را دید که اسکلت او به وضوح قابل مشاهده بود. در حقیقت، این تمساح کاملاً چاق بود، اما اگر ظاهر آن دقیقاً مطابق با اسکلت ایجاد می شد، معلوم می شد که خزنده کاملاً متفاوتی است.

دایناسور های عجیب

سر اسب آبی


دایناسور های عجیب

گورخر


دایناسور های عجیب

فیل


دایناسور های عجیب

کرگدن. کرگدن شاخ ندارد، زیرا چنین بافت های شاخی مانند سم در اسکلت ها حفظ نمی شود.


رایج ترین اشتباه در آثار کسمن دندان های باز را در آرواره دایناسورها میباشد. در خزندگان گوشتخوار متعدد، دندان ها عمدتا پوشیده بوده و به ندرت قابل مشاهده هستند.

دایناسور های عجیب

گاو


دایناسور های عجیب

گربه!

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش