loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در سال 2011 کشف یک سیاره (سیاره فراخورشیدی) در خارج از منظومه شمسی را تایید کرد که در آن آب و در نتیجه حیات امکان پذیر است. این جرم آسمانی به نام کپلر 22 بی

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

با سیاره احتمالا قابل سکونت کپلر 22 آشنا شوید + عکس

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) در سال 2011 کشف یک سیاره (سیاره فراخورشیدی) در خارج از منظومه شمسی را تایید کرد که در آن آب و در نتیجه حیات امکان پذیر است. این جرم آسمانی به نام کپلر 22 بی یا Kepler-22-B در فاصله 600 سال نوری از زمین قرار دارد و شعاع آن حدود 2.4 زمین است. در 290 روز، این سیاره یک چرخش کامل به دور خورشید خود انجام می دهد که کمی کوچکتر و سردتر است، اما با خورشید ما قابل مقایسه است. Kepler-22-B به دور ستاره خود در وسط منطقه به اصطلاح قابل سکونت حرکت می کند، جایی که دما خیلی بالا یا پایین نیست و آب که برای ظهور و وجود حیات ضروری تلقی می شود، می تواند روی سطح جسم وجود داشته باشد.

این اعلامیه در یک کنفرانس علمی که در مرکز تحقیقات ایمز ناسا (کالیفرنیا) افتتاح شد، اعلام شد که نتایج مشاهدات انجام شده توسط تلسکوپ‌های فضایی کپلر، اسپیتزر و تلسکوپ‌های زمینی را از می 2009 تا سپتامبر 2010 ارائه می‌کند. کپلر هنگام رصد ستارگان، کوچکترین تغییراتی را در روشنایی آنها ثبت می کند. چنین تغییراتی ممکن است نشان دهنده حضور سیاره ای در ستاره باشد که با عبور از قرص ستاره، به بیان مجازی، آن را مبهم می کند. سه مورد از این قبیل برای تایید کشف یک سیاره جدید مورد نیاز است. "شانس به وضوح به ما لبخند زده است. اولین تغییر در روشنایی تنها 3 روز پس از اعلام آمادگی تلسکوپ برای تحقیقات ثبت شد.

ویلیام بوروکی از مرکز تحقیقات ایمز گفت که آخرین، سومین سایه در طول فصل تعطیلات 2010 شناسایی شد. کارمندان ناسا هنوز ساختار Kepler-22-B را که می تواند جامد، گاز یا مایع باشد، شناسایی نکرده اند. با این حال، تأیید شده است که ما در مورد کوچکترین سیاره فراخورشیدی شناخته شده برای علم صحبت می کنیم، که در وسط منطقه قابل سکونت به دور ستارگان قابل مقایسه با خورشید ما می چرخد. در این کنفرانس همچنین از کشف 1 هزار و 94 جرم در اعماق فضا خبر داد که مدعی هستند سیاره هایی هستند که امکان حیات در آنها وجود دارد.

بنابراین، از فوریه، تعداد کل این نامزدها با 89 درصد افزایش به 2 هزار و 326 نفر رسیده است. از این تعداد، 207 مورد تقریباً از نظر اندازه با زمین برابری می کنند، 680 سیاره متعلق به کلاسی از سیارات به نام ابر زمین هستند (جرم آنها در محدوده ای متفاوت است.) … این تلسکوپ 1 هزار و 181 سیاره ممکن به اندازه نپتون، 203 سیاره به اندازه مشتری و 55 نامزد بزرگتر از این رکورددار منظومه شمسی را شناسایی کرده است.

برچسب ها فضا , کیهان , نجوم , ناسا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی