loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در دهه 1770، مخترع دیوید بوشنل، لاک پشت، اولین زیردریایی جهان را طراحی کرد. 30 اوت 1740: دیوید بوشنل در وستبروک، کانکتیکات متولد شد. سال‌ها بعد، در حدود سال 1775، بوشنل در حین تحصیل در دانشگاه

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

حقایق ناشناخته درباره دیوید بوشنل و اولین زیردریایی بشریت

در دهه 1770، مخترع دیوید بوشنل، لاک پشت، اولین زیردریایی جهان را طراحی کرد. 30 اوت 1740: دیوید بوشنل در وستبروک، کانکتیکات متولد شد. سال‌ها بعد، در حدود سال 1775، بوشنل در حین تحصیل در دانشگاه ییل، آزمایش باروت را در زیر آب منفجر کرد. اساساً او اولین بمب های ساعتی را ساخت. پس از آن بوشنل پس انداز زندگی خود را صرف ساخت یک زیردریایی سرنشین دار کرد که قادر به استقرار سلاح به نام لاک پشت بود. لاک پشت، زیردریایی کروی یک نفره ساخته شده از چوب، برنج، برنز. هدف زیردریایی لاک پشت حمله به کشتی های نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا است که بنادر آمریکا را در طول جنگ استقلال اشغال می کردند. و اگرچه ناموفق بود، اما اکنون موقعیت افتخار دارد که اولین زیردریایی عملیاتی در زمان جنگ است.

حقایق ناشناخته درباره دیوید بوشنل و اولین زیردریایی بشریت

بوشنل در ییل نشان داد که باروت می تواند در زیر آب منفجر شود. او از این دانش نه تنها در ساخت مین های زیر آب، بلکه در ساخت اژدرهای شناور که در تماس منفجر می شدند، استفاده کرد. او با همکاری با مخترع ثروتمند نیوهیون، ساعت ساز و برنج ساز، آیزاک دولیتل، اولین بمب ساعتی با حرکت مکانیکی و همچنین اولین ملخ را توسعه داد. او این ایده ها را با ایجاد لاک پشتی که برای حمله به کشتی ها با اتصال بمب های ساعتی به بدنه طراحی شده بود، ترکیب کرد و در عین حال از مته های دستی و مته های کشتی برای نفوذ به بدنه ها استفاده کرد. 6 سپتامبر 1776: کشتی لاک پشت برای اولین ماموریت علیه HMS Eagle مستقر شد. ایده این بود که بدنه آن را سوراخ کنیم و سپس یک بشکه باروت را در بدنه فرو کنیم.

با این حال، در شرایط عملی، مته نمی تواند بدنه را سوراخ کند. اپراتور - گروهبان ازرا لی بعداً لاک پشت را رها کرد، اگرچه توانست بشکه باروت را منفجر کند. در طول هفته بعد، لاک پشت چندین بار تلاش کرد تا کشتی های بریتانیایی را در رودخانه هادسون غرق کند، اما هر کدام به دلیل عدم مهارت اپراتور شکست خوردند. فقط بوشنل توانست عملکردهای پیچیده لاک پشت را با موفقیت انجام دهد، اما به دلیل وضعیت بدش، نتوانست در طول هیچ یک از ماموریت های جنگی مانور دهد. در نبرد فورت لی، لاک پشت سرانجام زمانی که کشتی آمریکایی حامل آن توسط انگلیسی ها غرق شد، تسلیم شد. پس از آن، بسیاری از تلاش های دیگر انجام شد، اما همچنان با شکست مواجه شد، بنابراین بوشنل تصمیم گرفت تا لاک پشت را رها کند.

حقایق ناشناخته درباره دیوید بوشنل و اولین زیردریایی بشریت

در 13 آگوست 1777، بوشنل پس از رها کردن لاک پشت، توجه خود را به معدن معطوف کرد. با این حال، در حوالی این زمان، دو مین شناور ساخت و آنها را به عنوان هدیه ای ویژه به ناوگان بریتانیایی در خلیج بلک پوینت، کانکتیکات به میدان جنگ فرستاد. یک مین به یک قایق کوچک در نزدیکی سربروس برخورد کرد و منفجر شد و چهار ملوان را کشت. با این حال، این بار ایده او شکست خورد زیرا کشتی اصلی ناوگان - HMS Cerebus به سرعت طناب حامل مین را کشف و قطع کرد. در سال 1778، او چیزی را که به نام نبرد کگز شناخته می شود، راه اندازی کرد، که در آن یک سری مین برای حمله به کشتی های بریتانیایی که در آنجا لنگر انداخته بودند به رودخانه دلاور انداختند، اما این شکست دیگری بود زیرا مین ها به طور تصادفی منفجر شدند و دو پسر کنجکاو کشته شدند و نگران کننده بودند.

بریتانیا. 8 ژوئن 1781: ژنرال جورج واشنگتن بوشنل را به عنوان مهندس ارتش منصوب کرد و اژدرهایی که او ساخت ناوشکن سربروس را نابود کرد و بسیاری از کشتی های بریتانیایی دیگر را ویران کرد. پس از جنگ، او فرمانده سپاه مهندسی ایالات متحده مستقر در وست پوینت شد. بوشنل تا زمان ترخیص در 3 ژوئن 1783 در ارتش خدمت کرد. او بعداً عضو اصلی انجمن کنتیکت سینسیناتی شد، سازمانی که توسط افسران کهنه کار سینسیناتی تأسیس شد. ارتش و نیروی دریایی قاره. در مقطعی پس از انقلاب، جورج واشنگتن به بوشنل مدالی اعطا کرد.

حقایق ناشناخته درباره دیوید بوشنل و اولین زیردریایی بشریت

یک مدل بزرگ از لاک پشت دیوید بوشنل در کتابخانه و موزه نیروی زیردریایی نیروی دریایی ایالات متحده در گروتن، کانکتیکات به نمایش گذاشته شده است.


پس از اعلام صلح، او به کانکتیکات بازگشت و تا سال 1787 در آنجا زندگی کرد که ناگهان به فرانسه نقل مکان کرد. فعالیت های او در فرانسه ناشناخته است، اگرچه حدس زده می شود که او ممکن است با مخترع رابرت فولتون برای توسعه طرحی برای یک زیردریایی همکاری کرده باشد. در سال 1803 بوشنل در وارنتون، جورجیا ساکن شد و نام خود را به دیوید بوش تغییر داد. او در موسسه وارنتون تدریس کرده و به طبابت پرداخته است. او در سال 1824 یا 1826 در وارنتون درگذشت و در قبرستان شهر در یک قبر بی نشان به خاک سپرده شد. به افتخار او گورستانی در گورستان وارنتون وجود دارد.

در سال 1915، نیروی دریایی ایالات متحده، زیردریایی USS Bushnell (AS-2) را به نام او نامید. زیردریایی بوشنل در جنگ جهانی اول خدمت کرد و در سال 1940 به USS Sumner تغییر نام داد و در حمله ژاپنی ها به پرل هاربر در 7 دسامبر 1941 حضور داشت. او به عنوان یک وسیله نقشه برداری مورد استفاده قرار گرفت. در طول جنگ جهانی دوم و در سال 1946 از رده خارج شد. در 14 سپتامبر 1942، مناقصه دیگری برای یک زیردریایی به همین نام USS Bushnell (AS-15) آغاز شد. بوشنل در جنگ جهانی دوم خدمت کرد و متعاقباً از سال 1952 تا زمانی که در سال 1970 از خدمت خارج شد، پرچمدار اسکادران 12 زیردریایی در کی وست، فلوریدا بود. در سال 2004، مجلس نمایندگان جورجیا با تصویب قطعنامه ای، 30 آگوست 2004 را به عنوان روز دیوید بوشنل در گرجستان اعلام کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی