loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

همانطور که همه می دانیم تولد، پیری، بیماری و مرگ در زندگی انسان اجتناب ناپذیر است، بنابراین ما فقط می توانیم مرگ را آشکارا بپذیریم.

آیا سوزاندن مرده منسوخ شده است؟ روش "تدفین جدید" در ووهان آزمایش شد

همانطور که همه می دانیم تولد، پیری، بیماری و مرگ در زندگی انسان اجتناب ناپذیر است، بنابراین ما فقط می توانیم مرگ را آشکارا بپذیریم. با این حال، چینی های باستان همیشه به موضوع دفن اهمیت زیادی می دادند. فنگ ویمین نوشت: از زمان های قدیم، بستن تابوت و دفن آن در زمین مهم است. در نگاه قدیمی ها، هر چقدر هم که انسان بتواند در طول عمر به موفقیت هایی دست یابد، در نهایت تنها به یک مشت لس تبدیل می شود. به خصوص در مفهوم فرهنگ طولانی، چینی ها سنت دیرینه ای در بازگشت به ریشه های خود دارند و همچنین به مرحله نهایی زندگی که بازگشت به زمین است اهمیت زیادی می دهند زیرا این مفهوم مردم است. با این حال، همراه با توسعه و تغییر جامعه، نحوه تشییع و تدفین نیز توسعه و تکامل فرهنگ تشییع جنازه را در پی دارد. امروزه مردم دیگر دلبستگی به روش تدفین ندارند و روش های تدفین ناشناخته زیادی وجود دارد. در این مطلب از واندرز فارسی مورد توسعه مراسم تشییع جنازه چینی و روش تدفین جدید که در ووهان آزمایش شده است آشنا شوید.

تدفین از دیرباز وجود داشته اما برای جامعه امروزی مناسب نیست

بسیاری از مردم چین هنوز روش دفن پس از مرگ را انجام می دهند که به عنوان دفن نیز شناخته می شود. دلیل اینکه دفن هنوز هم رایج است این است که چینی های باستان اساساً کشاورز بودند و تحت تأثیر تمدن کشاورزی بودند، بنابراین اکثر چینی ها معتقدند که مردم پس از مرگ در زیر زمین دفن می شوند و ممکن است برکات زمین را دریافت کند و پس از مرگ در آرامش باشد. این نیز یک مفهوم قدیمی احترام به طبیعت است.

آیا سوزاندن مرده منسوخ شده است؟ روش "تدفین جدید" در ووهان آزمایش شد

تأثیر این مفهوم بر چینی‌ها عمیقاً ریشه‌دار است، بنابراین حتی در دوران مدرن، بسیاری از نسل‌های قدیمی هنوز اهمیت زیادی به سنت می‌دهند و همچنان از این روش سنتی تدفین حمایت می‌کنند. با این حال، اگرچه احترام به سنت امری پسندیده است، اما با پیشرفت روزگار، کاستی‌های بسیاری در گورستان به تدریج آشکار شده است که بارزترین آنها این است که مدفن به طور فزاینده‌ای کمیاب می‌شود. همانطور که همه می دانیم با پیشرفت علم و فناوری در حال حاضر تعداد کشاورزان بسیار کم شده است. توسعه ساختمان های بلند که زمین های زیادی را اشغال می کنند، قیمت املاک و مستغلات به شدت افزایش یافته است و باعث شده است که تقاضا برای منابع زمین در چین به طور مداوم افزایش یابد.

 این نارسایی های دفن را آشکار می کند. عیب دفن این است که منابع زمین زیادی را مصرف می کند. در حال حاضر زمین محدود است. اگر می خواهید گورستانی داشته باشید، باید بهای بسیار گرانی بپردازید، حتی برای داشتن یک گورستان باید سال ها صبر کنید. در همان زمان همچنین مشخص شد که روش تدفین بسیار غیر دوستانه با محیط زیست است، مردم دیگر تحت تأثیر مفاهیم فئودالی قرار نمی‌گیرند.

آیا سوزاندن مرده منسوخ شده است؟ روش "تدفین جدید" در ووهان آزمایش شد

سوزاندن

امروزه به دلیل شرایط اجتماعی، حتی بسیاری از مکان ها دیگر اجازه دفن را نمی دهند، بنابراین روش تشییع جنازه در چین نیز به روز شده است. پس از دست کشیدن از دفن، سوزاندن مرده چیزی است که افراد بیشتری مایل به پذیرش آن هستند. در مورد سوزاندن، من معتقدم که بسیاری از مردم می دانند، این روشی است که می توان جسد را به خاکستر بسوزاند و سپس دفن کرد. در مقایسه با سوزاندن، سوزاندن مرده نیازی به اشغال زمین ندارد، اما هزینه سوزاندن هنوز نسبتاً بالا است، اگرچه در مقایسه با قیمت زمین، این موضوع مطرح نیست.

به همین دلیل است که به تدریج سوزاندن مرده توسط افراد بیشتری پذیرفته می شود. با این حال، سوزاندن بدن بدون معایب نیست، به عنوان مثال، گازهای آلاینده مانند دی اکسید کربن تولید شده از سوزاندن اجساد، حتی لایه اوزون را از بین می برد که برای بقای انسان بسیار مضر است. به همین دلیل، فناوری جدید مراسم تشییع جنازه سبز و سازگار با محیط زیست بسیار مهم است. در آن شرایط، دفن یخی متولد شد.

آیا سوزاندن مرده منسوخ شده است؟ روش "تدفین جدید" در ووهان آزمایش شد

روش ها و مداخلات جدید تشییع جنازه در ووهان آزمایش شده است و یک فرد 100 کیلوگرمی 13 کیلوگرم خاکستر دارد.

در واقع اسکیموهای آمریکای شمالی سنت دیرینه دفن روی یخ داشته اند. مراسم تشییع جنازه اسکیموها شامل پیچیدن فرد در حال مرگ با تکه ای از پوست حیوان و قرار دادن آن در غار آماده شده است. فرد در حال مرگ به سادگی روی یخ دراز می کشد و منتظر مرگ است. زمانی که فرد در حال مرگ به مدت پنج روز وارد غار یخی می شود، اعضای خانواده آنها ورودی غار یخی را به طور کامل مسدود می کنند، به این ترتیب معادل تبدیل شدن به مقبره یخی است و متوفی می تواند در آرامش استراحت کند. . برای ما، این روش تشییع جنازه و خاکسپاری واقعاً غیرقابل درک است، اما برای اسکیموها، این یک سنت است که همیشه آن را حفظ کرده اند و از دیرباز استفاده می شده است. شاید با الهام از این روش تدفین، روش جدیدی از تدفین متولد شد که دفن در یخ است، اما این روش تدفین کاملاً مشابه روش قبل نیست.

آیا سوزاندن مرده منسوخ شده است؟ روش "تدفین جدید" در ووهان آزمایش شد

دفن یخی استفاده از نیتروژن مایع برای نگهداری بقایای متوفی در محیطی با دمای پایین 196 درجه سانتیگراد است. به طور کلی، وقتی صحبت از دفن یخ به میان می آید، می توان فکر کرد که این روش تشییع جنازه احتمالاً بدن انسان را در محیطی با دمای پایین منجمد می کند، اما در واقعیت تفاوت های زیادی وجود دارد. در واقع به اصطلاح دفن یخی استفاده از نیتروژن مایع برای نگهداری بقایای متوفی در محیطی با دمای پایین منفی 196 درجه سانتیگراد است. یک جسد در این محیط برای مدت طولانی به سرعت گم می شود. آب می شود و بسیار شکننده می شود. پس از مدتی انتظار، جسد متوفی در محیط اولتراسونیک له می شود و در نتیجه به خاکستر تبدیل می شود. گفته می شود که از طریق دفن در یخ، یک فرد 100 کیلوگرمی حدود 13 کیلوگرم خاکستر خواهد داشت که نتیجه شگفت انگیزی است.

با تحقیقات انجام شده، این روش جدید تشییع جنازه در مقایسه با سایر روش های تدفین دارای مزایای بسیاری است. به عنوان مثال، در مقایسه با سوزاندن، یخ به زمین بیش از حد نیاز ندارد و در عین حال، در مقایسه با سوزاندن، یخ نیز بسیار دوستدار محیط زیست است. دفن یخی هیچ گونه مشکل آلودگی ایجاد نمی کند. به اصطلاح دفن یخی در واقع تجزیه طبیعی جسد را سرعت می بخشد، بنابراین به طور طبیعی گازهای مضر برای محیط زیست مانند سوزاندن جسد تولید نمی کند. بر اساس داده های مربوطه، تکنیک دفن یخ برای اولین بار توسط دانشمندان سوئدی اختراع شد و سازمان های دولتی مربوطه چین نیز این روش دفن جدید را اتخاذ کرده و عمیق تر در آن کاوش کرده اند و اکنون فناوری دفن یخی در منطقه ووهان معرفی و آزمایش شده است.

 پس از اعلام این تصمیم، به سرعت بحث های داغی را در جامعه به راه انداخت و نظرات متفاوتی در این باره داشت. در چین، بسیاری از مردم بسیار پذیرای چیزهای جدید هستند و از دفن یخ بسیار حمایت می کنند. از نظر آنها به نظر می رسد که دفن یخی در واقع با مفاهیم امروزی حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار مطابقت دارد. با این حال، در عین حال، برخی از افراد نسبتا محافظه کار هستند که معتقدند در حال حاضر نمی توان این روش دفن را پذیرفت زیرا مفهوم سنتی چینی تشییع جنازه را نقض می کند و در عین حال هزینه دفن در یخ نیز بسیار بالاست و خیلی ها را دلسرد می کند بنابراین، این بستگی به استقرار گسترده دفن یخی در چین در آینده و نتایج آزمایش در ووهان دارد.

برچسب ها جالب و دیدنی , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی