loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

  چقدر در مورد 13 ویتامین ضروری بدن خود می دانید؟ بهترین راه برای دریافت کافی از 13 ویتامین ضروری ، خوردن رژیم متعادل از انواع غذاها است. در این پست خواهیم گفت که چرا شما به هریک از این ویتامی

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

ویتامین های ضروری بدن

 

چقدر در مورد 13 ویتامین ضروری بدن خود می دانید؟ بهترین راه برای دریافت کافی از 13 ویتامین ضروری ، خوردن رژیم متعادل از انواع غذاها است. در این پست خواهیم گفت که چرا شما به هریک از این ویتامین های ضروری نیاز دارید.

فواید ویتامین آ

1:ویتامین A

 

ویتامین A نقش مهمی در رشد و تکامل سلولی دارد. همچنین باعث سلامت پوست ، مو ، ناخن ، لثه ، استخوان ها و دندان ها می شود. از شب کوری جلوگیری می کند و ممکن است از سرطان ریه جلوگیری کند.از کجا ویتامین A دریافت کنید: ماهی قزل آلا ، ماهی های آب سرد دیگر ، زرده تخم مرغ ، محصولات لبنی غنی شده.

 

 

فواید ویتامین D

2:ویتامین D

 

به عنوان یک ویتامین ضروری ، ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند و استخوان ها و دندان های قوی را می سازد و حفظ می کند.از کجا می توان ویتامین D دریافت کرد: شیر غنی شده ، نوشیدنی های سویا/برنج غنی شده ، کره ، زرده تخم مرغ ، ماهی چرب ، روغن جگر ماهی ؛هنگامی که بدن در معرض آفتاب قرار می گیرد ساخته می شود.

 

 

 

فواید ویتامین E برای بدن

3:ویتامین E

 

ویتامین E از اسیدهای چرب محافظت می کند. ماهیچه ها و گلبول های قرمز خون را حفظ می کند. و به عنوان یک آنتی اکسیدان مهم عمل می کند.از کجا ویتامین E دریافت کنید: تخم مرغ ، روغن های گیاهی ، مارگارین ، سس مایونز. آجیل ، دانه ها ، غلات غنی شده.

 

 

فواید ویتامین کا

4:,ویتامین K

 

ویتامین K یک ویتامین ضروری برای بدن شما است.بدن شما برای لخته شدن خون و ترمیم زخم ها به آن نیاز دارد.از کجا ویتامین K دریافت کنید: اسفناج ، کلم بروکلی ، سبزیجات برگ سبز ، جگر.

 

 

فواید ویتامین C

5:ویتامین C

 

ویتامین C که در مرکبات یافت می شود ، یک ویتامین ضروری و برای بدن شما مهم است.چرا به ویتامین C نیاز دارید: دیواره رگ های خونی را تقویت می کند.باعث بهبود زخم و جذب آهن می شود.از ایمنی حمایت می کند ؛به عنوان یک آنتی اکسیدان کلیدی عمل می کند.از کجا ویتامین C دریافت کنید: مرکبات ، آب میوه ، خربزه ، انواع توت ها ، فلفل ، کلم بروکلی ، سیب زمینی.

 

 

فواید ویتامین B1

 

6:ویتامین B1

 

ویتامین B1 برای حفظ متابولیسم سالم مهم است.همچنین به حفظ هضم طبیعی ، اشتها و عملکرد مناسب عصب ها کمک می کند.از کجا می توان ویتامین B1 دریافت کرد: گوشت ، حبوبات ، آجیل ، دانه ها ، غلات غنی شده ، غلات.

 

 

ویتامین ب 2

7:ویتامین B2

 

چرا به ویتامین B2 نیاز دارید: ویتامین B2 برای متابولیسم بدن ضروری است.همچنین به عملکرد کلیوی کمک می کند ، از بینایی حفاظت و به حفظ سلامت پوست کمک می کند.از کجا می توان ویتامین B2 دریافت کرد: غلات غنی شده ، غلات ، گوشت بدون چربی ، طیور ، محصولات لبنی ، نوشیدنی های سویا/برنج غنی شده ، قارچ خام.

 

 

 

فواید ویتامین بی 3

8:ویتامین B3

 

ویتامین B3 برای بدن مهم است.از آن برای متابولیسم انرژی و ترویج رشد طبیعی استفاده می شود.در دوزهای زیاد ، ویتامین B3 همچنین می تواند کلسترول را کاهش دهد.از کجا می توان ویتامین B دریافت کرد: گوشت بدون چربی ، مرغ ، غذاهای دریایی ، شیر ؛تخم مرغ ، حبوبات ، نان غنی شده ، غلات.

 

 

فواید ویتامین بی 5

9:ویتامین B5

 

اگرچه یکی از ویتامین های ضروری است ، اما تامین ویتامین B5 نسبتاً آسان است.چرا به ویتامین B5 نیاز دارید: به متابولیسم انرژی کمک می کند و سطح قند خون را تنظیم می کند.از کجا تهیه شود: تقریباً همه غذاها حاوی ویتامین B5 هستند.

 

 

فواید ویتامین بی 6

10:ویتامین B6

 

ویتامین B6 یک ویتامین ضروری برای سلامتی است. باعث بهبود عملکرد متابولیسم پروتئین ، متابولیسم کربوهیدرات ها و آزاد شدن انرژی می شود.همچنین در عملکرد صحیح عصب و سنتز گلبول های قرمز نقش دارد.از کجا می توان ویتامین B6 دریافت کرد: گوشت ، ماهی ، مرغ ، غلات ، غلات ، موز ، سبزیجات برگ سبز ، سیب زمینی ، سویا.

 

 

فواید بیوتین پ

11:ویتامین B7 بیوتین

 

ویتامین B7 (همچنین به عنوان بیوتین شناخته می شود) یک ویتامین ضروری است که نقش مهمی در حفظ متابولیسم بدن ایفا می کند.از کجا می توان ویتامین B7 دریافت کرد: زرده تخم مرغ ، سویا ، غلات کامل ، آجیل ، مخمر.

 

 

فواید ویتامین بی 9

12:ویتامین B9

 

ویتامین B9 یک ویتامین ضروری است و برای زنان باردار بسیار مهم است.چرا به ویتامین B9 نیاز دارید: برای ساخت DNA ، RNA ، گلبول های قرمز خون و برخی از اسیدهای آمینه.ویتامین B9 برای زنان باردار نیز مهم است ، زیرا از نقایص مادرزادی جلوگیری می کند.از کجا می توان ویتامین B9 دریافت کرد: جگر ، مخمر ، سبزیجات سبز برگ ، مارچوبه ، آب پرتقال ، آرد غنی شده ، آووکادو ؛حبوبات

 

 

فواید ویتامین ب 12

13:ویتامین B12

 

چرا به ویتامین B12 نیاز دارید: برای ساخت گلبول های قرمز خون ، DNA ، RNA و میلین برای رشته های عصبی.از کجا می توان ویتامین B12 دریافت کرد: همه محصولات حیوانی.

 

 

 

 

برچسب ها سلامت , تغذیه ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی