loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

 Hoh Xil یا هوه سیل که در فلات تبت قرار دارد، دارای ارتفاع متوسط ​​بیش از 4500 متر است و تعداد زیادی قله با ارتفاع بیش از 6000 متر است. آب و هوای اینجا به شدت خشن است و میانگین دمای سالانه آن ت

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

چرا Hoh Xil منطقه ممنوعه بشر نامیده می شود؟

 Hoh Xil یا هوه سیل که در فلات تبت قرار دارد، دارای ارتفاع متوسط ​​بیش از 4500 متر است و تعداد زیادی قله با ارتفاع بیش از 6000 متر است. آب و هوای اینجا به شدت خشن است و میانگین دمای سالانه آن تنها در حدود -5 درجه سانتیگراد و دارای بارش برف مکرر و بادهای شدید است.

منطقه ممنوعه بشر

اول از همه، استان Qinghai، چین به عنوان مروارید فلات شناخته می شود، و یکی از مکان هایی با مناظر خیره کننده زیبا است. بر همین اساس، ذخیره گاه طبیعی هوه سیل نیز بزرگترین ذخیره گاه طبیعی حیات وحش چین محسوب می شود و به «منطقه ممنوعه انسانی» معروف است. این مکان زیستگاه بسیاری از جانوران کمیاب مانند بز کوهی تبتی، گاومیش، یاک وحشی، پلنگ برفی و غیره است. اکوسیستم هوه سیل نقش مهمی در تنظیم آب و هوای منطقه دارد. منطقه ای که آب رودخانه های اصلی را تامین می کند و گنجینه ای از میراث طبیعی گرانبها است.

این سرزمین از نظر گونه های زیستی نیز بسیار غنی است. این سرزمین به تنهایی بیش از 2000 گونه گیاهی دارد و تعداد حیوانات وحشی نیز بسیار زیاد است - 230 گونه از حیوانات وحشی در این سرزمین در داخل کشور زندگی می کنند. نه تنها این، علفزارهای آلپی و تالاب های آلپی و حتی دریاچه ها، رودخانه ها و جنگل های مرتفع بی نظیری نیز وجود دارد. از آنجایی که منابع حیات وحش در این سرزمین بسیار غنی است، در بدو تأسیس، این سرزمین به عنوان زیستگاه مهم حیات وحش در چین و منطقه ممنوعه غیرقابل تعرض تعیین شد.

چرا Hoh Xil منطقه ممنوعه بشر نامیده می شود؟

با وجود زیبایی باشکوه، Hoh Xil مکانی با شرایط آب و هوایی بسیار سخت است. آب و هوای اینجا در تمام طول سال سرد است و میانگین دمای آن تنها ۵- تا ۵ درجه سانتی گراد است. زمستان طولانی است، برف شدید می بارد و اغلب کولاک شدید رخ می دهد. تابستان‌ها کوتاه و خنک و با بارندگی کم است. زمین Hoh Xil نیز بسیار خطرناک است، با دامنه های تند کوه، صخره های شیب دار و دره های عمیق. سیستم رودخانه و جویبار متراکم است، آب به سرعت جریان دارد و خطرات زیادی را در بر دارد. کمبود اکسیژن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای انسان در هنگام رسیدن به Hoh Xil است. هرچه بالاتر می روید، تراکم اکسیژن هوا کمتر می شود و افراد را مستعد ابتلا به سرگیجه، از دست دادن هوشیاری و حتی مرگ می کند.

منطقه ممنوعه انسانی چقدر ترسناک است؟

Hoh Xil که به عنوان سرزمینی که به عنوان منطقه ممنوعه برای انسان ها شناخته می شود، طبیعتا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اول از همه، در سرزمین هوه سیل، آب و هوا خیلی سریع تغییر می کند، آب و هوا بسیار ناپایدار است و همچنین پدیده چهار فصل در یک روز وجود دارد. این نیز به این دلیل است که ارتفاع Hoh Xil بسیار زیاد است، بیشتر مکان ها بالای 4600 متر هستند که همچنین باعث دمای بسیار پایین و آب و هوای ناپایدار می شود. در تابستان، به دلیل اینکه خورشید بیشتر، تا 7 یا 8 ساعت دوام می آورد، دمای هوا هنوز نسبتاً بالا است، اما بارش برف در تابستان نیز یک پدیده بسیار رایج است. و در تابستان که باد اوج می گیرد، دما به شدت کاهش می یابد و در طول روز فصول زیادی پدیدار می شود. این امر سازگاری افراد را دشوار می کند و مستعد ابتلا به بیماری ارتفاع می شوند. اگر می خواهید در Hoh Xil زندگی کنید، مهم ترین چیز این است که ذهنیت خود را تنظیم کنید و آب و هوا شما را آزار ندهد. به این ترتیب زندگی مردم راحت تر می شود.

چرا Hoh Xil منطقه ممنوعه بشر نامیده می شود؟

به دلیل شرایط سخت و خطرات در کمین، مقامات چینی گردشگران و مردم محلی را از سفر آزادانه در منطقه منع کرده اند. سفر فقط با مجوز ویژه و کمک راهنمایان مجرب مجاز است. با این حال، Hoh Xil هنوز با خطرات احتمالی ناشی از فعالیت های انسانی مواجه است. تقاضا برای بهره برداری از مواد معدنی، شکار غیرمجاز و چرای دام به تدریج به این منطقه دامن زده و اکوسیستم و زیستگاه حیوانات کمیاب را تهدید می کند. نکته دیگر این است که کمبود اکسیژن در Hoh Xil بسیار جدی است.

وقتی به این سرزمین بیایید به راحتی سرگیجه خواهید گرفت. علاوه بر این، به دلیل اینکه محیط محلی نسبتاً دور است، شرایط اولیه زندگی وجود ندارد. در عین حال در این سرزمین حیوانات وحشی زیادی وجود دارند که تهدید بزرگی برای انسان ها نیز هستند. اول گرگ وحشی است. گروه هایی از گرگ های وحشی در Hoh Xil وجود دارند. آنها قدرت حمله بسیار قوی دارند و بسیار صبور هستند. هنگامی که آنها طعمه خود را در نظر بگیرند، هرگز به راحتی تسلیم نخواهند شد. تهدید دیگر خرس قهوه ای است که حیوانی بسیار تهاجمی است. اندازه آنها بسیار بزرگ است. هیچ حیوانی نمی تواند در برابر حملات آنها به این سرزمین مقاومت کند. 

برچسب ها طبیعت , گشت و گذار ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی