آمار
مطالب اصلی سایتعلمی

احتمالا تا سال 2100 میلادی 80 درصد انسان های زمین میمیرند

احتمالا تا سال 2100 میلادی 80 درصد انسان های زمین میمیرند

این پیش بینی دانشمند جیمز لاولاک در 10 سال پیش است. او پایان بشریت را متصور بود و تنها چند زوج در قطب شمال در پایان قرن بیست و یکم زنده ماندند. بیش از 10 سال پیش، زمانی که درجه حرارت بالا در جولای ثبت شد، جیمز لاولاک به روزنامه گاردین گفت که 80 درصد از زندگی انسان روی زمین تا سال 2100 نابود خواهد شد. علت این امر به دلیل دگرگونی اقلیم است.

جیمز لاولاک در 26 ژوئیه 1919 در بریتانیا به دنیا آمد. زندگی لاولاک به عنوان یک دانشمند با نوآوری ها همراه بود. او یک آشکارساز جذب الکترون (ECD) اختراع کرد که می‌توانست برای چند دقیقه به دنبال نشانه‌هایی از آلودگی باشد، مانند آفت‌کش‌ها. این الهام بخش راشل کارسون برای نوشتن کتاب بهار خاموش در سال 1962 شد. در 100 سالگی، تخیل لاولاک هنوز بسیار غنی بود. در کتاب جدید خود با عنوان «نوواسین: عصر ابر عقل» نوشته شده، سیصد هزار سال تسلط بشر بر زمین در شرف پایان است. و مردم به سرنوشت بدی دچار خواهند شد: فقط می توانند در قطب شمال زنده بمانند و تبدیل به سرگرمی ربات هایی می شوند که می توانند 10 برابر سریعتر از انسان ها فکر کنند.

ایده او از Novacene به سال 1970 برمی گردد، زمانی که او به عنوان مشاور ناسا کار می کرد و فکر می کرد که این سیاره یک موجود فوق العاده است. علاوه بر این، برخی از اختراعات او توسط ناسا در برنامه اکتشاف سیاره خود به کار گرفته شد. در سال 1974، او و زیست‌شناس لین مارگولیس، فرضیه گایا را مطرح کردند و پیشنهاد کردند که زمین به نوعی یک موجود زنده است. در «انتقام گایا»، لاولاک استدلال می‌کند که انسان‌ها بیش از حد از زمین استثمار کرده‌اند، به همین دلیل است که عصر نوواسین آغاز شد، زیرا ذهن های فوق العاده متوجه خواهند شد که تمام زندگی در اثر بحران آب و هوا نابود خواهد شد و با گایا برای حفظ موجودات زنده اقدام می کنند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش