loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

ادموند لوکارد، ملقب به شرلوک هلمز فرانسوی، اولین آزمایشگاه پزشکی قانونی جهان را در لیون ساخت. مجموعه ای از بیش از 20000 بشقاب عکاسی در گاراژی در شهر لیون در فرانسه در سال 2005 کشف شد. در آن زمان مقا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

آزمایشگاه پزشکی قانونی شرلوک هولمز

ادموند لوکارد، ملقب به شرلوک هلمز فرانسوی، اولین آزمایشگاه پزشکی قانونی جهان را در لیون ساخت. مجموعه ای از بیش از 20000 بشقاب عکاسی در گاراژی در شهر لیون در فرانسه در سال 2005 کشف شد. در آن زمان مقامات بودجه ای برای بازسازی عکس ها نداشتند. کمک مالی یک مورخ محلی در سال 2017 به حفظ و دیجیتالی شدن بیش از دو سوم این مجموعه کمک کرد. مهندسی جالب در 8 آوریل گزارش داد که نتایج نشان می دهد که اولین آزمایشگاه تحقیقاتی جهان در سال 1910 توسط ادموند لوکارد، پیشگام علم پزشکی قانونی، ملقب به شرلوک هلمز فرانسوی، ایجاد شد.

رفتن به صحنه و کنار هم قرار دادن سرنخ‌ها برای بازسازی دنباله جرم در تحقیقات جنایی امروزی بسیار محبوب است. اما یک قرن پیش، پلیس مانند امروز در مورد پرونده ها تحقیق نمی کرد. تجزیه و تحلیل دست خط به عنوان یک تکنیک پیشرفته در نظر گرفته شد و از طریق آن، لوکارد کار خود را در پزشکی قانونی آغاز کرد. آلفونس برتیلون، مربی لوکارد، روشی برای شناسایی افراد با استفاده از اندازه‌گیری بدن اختراع کرد. اما هنگامی که یک افسر یهودی متهم به جاسوسی شد، برتیلون به عنوان کارشناس دست خط دعوت شد، هرچند که او هیچ تجربه ای در این زمینه نداشت. شهادت دروغین برتیلیون به رسوایی معروف پلیس معروف به ماجرای دریفوس کمک کرد. این رویداد همچنین لوکارد را بر آن داشت تا آزمایشگاهی بسازد که در آن اثر انگشت، نمونه خون، مو، گرد و غبار و گرده‌ها برای استفاده به عنوان مدرک در دادگاه مورد تجزیه و تحلیل علمی قرار گیرند.

مجموعه ای از صفحات عکاسی از آزمایشگاه واقع در گاراژ اداره پلیس قانونی ملی در Ecully، لیون، تا سال 2005. علیرغم انتقال به بایگانی در شهر، این صفحات عکاسی همچنان رو به زوال بودند. طی یک دهه آینده به دلیل کمبود منابع در سال 2017، لایه نازک ژلاتین در عکس ها به کپک آلوده شده بود. تا زمانی که نیکلاس دلستر، مورخ تدفین، حمایت مالی ارائه کرد که بازسازی عکس انجام شد. عکس ها در بهار 2018 دیجیتالی و تکمیل شدند و زندگی نامه لوکارد برای انتشار آماده شد. تا به حال، عکس های منتشر شده نشان می دهد که تیم لوکارد با این دستگاه کار می کند و آزمایش هایی را انجام می دهد. یکی از راه هایی که آنها برای شناسایی افراد استفاده می کنند، طبقه بندی خالکوبی های بدن است.

آزمایشگاه پزشکی قانونی شرلوک هولمز

الهامات لوکارد شامل برادران لومیر، پیشگامان سینما و آرتور کانن دویل، پدر شرلوک هلمز است. لوکارد در طول زندگی خود استفاده از برخی تکنیک ها مانند تحلیل دست خط را نیز متوقف کرد زیرا نتایج را غیرقابل اعتماد می دانست. تحقیقات پزشکی قانونی لوکارد بیش از یک قرن پیش می تواند الهام بخش کارشناسان امروزی باشد. شرح مفصلی از عکس های آزمایشگاه پزشکی قانونی لوکارد در مجله نیچر به اشتراک گذاشته شد.

برچسب ها تاریخی , جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی