آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد!

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

وقتی نوبت به پیشگیری از عفونت کووید-19 می رسد، واکسیناسیون و سایر اقدامات بهداشتی همچنان مهم است. بر اساس آخرین اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، انتظار می رود واکسن های فعلی کووید-19 در برابر بیماری های شدید و بستری شدن در بیمارستان محافظت کنند. با این حال، موارد ابتلا به عفونت های جدید COVID-19 (یعنی افرادی که به طور کامل واکسینه شده اند اما هنوز بیمار می شوند) هنوز امکان پذیر است. علائم اصلی عفونت کووید 19 می تواند شامل: تب، لرز، سرفه، خستگی، درد عضلانی یا بدن، سردرد، گلودرد، اسهال، احتقان تنفسی، تنگی نفس، تنگی نفس باشد. طعم یا بو اگر علائم یک مورد جدی کووید-19 را دارید، از جمله: لب‌های کمی آبی (نشانه کمبود اکسیژن در خون)، مشکل در تنفس یا گرفتگی قفسه سینه - فوراً به پزشک مراجعه کنید. برای موارد خفیف کووید-19 که می توانید به تنهایی در خانه بهبود یابند، انواع غذاهای موجود در آشپزخانه شما می تواند به کاهش برخی از ناراحتی های ناشی از کووید-19 کمک کند. در مجموع، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که عادات غذایی سالم می‌تواند به بهبودی شما از بیماری‌هایی مانند کووید-۱۹، همراه با تغذیه‌ای که تیم مراقبت‌های بهداشتی ویژه‌تان توصیه کرده‌اند، کمک کند.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 1: سوپ مرغ

دکتر جولی میلر جونز - پروفسور بازنشسته تغذیه در دانشگاه سنت کاترین (مینسوتا، ایالات متحده آمریکا) گفت: سوپ مرغ یک غذای مغذی برای بهبود سریع افراد بیمار است. در مقایسه با سایر غذاهای تهیه شده از مرغ، این سوپ باعث افزایش جریان مخاط و از بین بردن ویروس ها می شود. این ممکن است به این دلیل باشد که اسید آمینه خاصی به نام سیستئین که در سوپ مرغ یافت می‌شود می‌تواند بر جریان مخاط تأثیر بگذارد و ما این را به‌ویژه در نسخه‌های خانگی دیده‌ایم.»

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 2: سیب زمینی

سیب زمینی را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که این غده های نشاسته ای به دلیل محتوای بالای پتاسیم می توانند به تنظیم تعادل مایعات کمک کنند. تعادل مایعات هنگام مبارزه با کووید-19 بسیار مهم است زیرا این یک بیماری تنفسی است و کم آبی می تواند ترشحات تنفسی را غلیظ کند و پاکسازی آنها از ریه ها را دشوار کند.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 3: بستنی های بدون قند از آب میوه

اریک آسچر، پزشک خانواده در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، می‌گوید: این خوراکی‌های یخ‌زده می‌توانند آبرسانی و مقداری مواد مغذی را فراهم کنند و همچنین گلودرد را در صورتی که یکی از این موارد باشد تسکین دهند. علائم کووید-19، او توضیح می دهد: "حفظ سطح هیدراتاسیون بالا به عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند." با توجه به گزارشی در مورد کم آبی و کووید-19، انجمن عفونت های مراقبت های بهداشتی خاطرنشان می کند که هیدراتاسیون و عفونت در یک چرخه معیوب عمل می کنند: نداشتن مایعات کافی منجر به عفونت می شود. ، که سپس میزان از دست دادن مایعات شما را افزایش می دهد. این گزارش می افزاید که به نظر می رسد کمبود مایعات در طول کووید-19 به کندی ایجاد می شود، بنابراین مطمئن شوید که سطح بالایی از هیدراتاسیون را حتی زمانی که احساس تشنگی نمی کنید حفظ کنید.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 4: آب نارگیل

الکترولیت ها مواد معدنی مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم هستند که بدن شما برای رشد به آنها نیاز دارد. هنگامی که اسهال دارید، بدن شما الکترولیت های زیادی آزاد می کند که باید جایگزین شوند تا بتوانید التیام پیدا کنید و احساس ضعف نکنید. معمولاً هنگام از دست دادن الکترولیت ها، مردم اغلب به نوشیدنی های ورزشی روی می آورند تا سریعاً آنها را دوباره پر کنند. اما آب نارگیل بهتر است زیرا یک راه عالی برای هیدراته ماندن با الکترولیت های طبیعی و بدون قند است. برای جلوگیری از مصرف قند اضافی، که می تواند ایمنی را مختل کند، آب نارگیل شیرین نشده را انتخاب کنید.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 5: جو، ذرت بو داده و سایر غلات کامل

کووید-19 مانند هر ویروس دیگری باعث التهاب در بدن می شود. بنابراین، زمانی که به کووید-19 مبتلا می شوید، توصیه می شود غذاهایی با خواص ضد التهابی را افزایش دهید. یک گروه غذایی که به راحتی در دسترس است می تواند به شما امکان دهد از فواید آن بهره مند شوید: غلات کامل. محققان دریافتند که خوردن غلات کامل با کاهش نشانگرهای التهاب مرتبط است. جو، ذرت بو داده، برنج قهوه ای، نان سبوس دار، . غذاهای سبوس دار هستند که به راحتی پیدا می شوند و به راحتی تهیه می شوند.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 6: میوه و سبزیجات زیاد بخورید

صرف نظر از اینکه در معرض نوع SARS-CoV-2 قرار گرفته اید، خوردن محصولات غنی از ویتامین های طبیعی برای سلامتی شما مهم است. این غذاهای ضد التهابی فواید امیدوارکننده‌ای در تسریع بهبودی دارند. رژیم غذایی مبتنی بر گیاه (مانند رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری) نه تنها خطر ابتلا به کووید-19 را کاهش می دهد، بلکه شدت علائم را برای افرادی که قبلاً به این ویروس مبتلا شده اند نیز کاهش می دهد. از قبل می دانید که سیب زمینی مفید است، اما گزینه های دیگری مانند هندوانه، توت فرنگی، خیار و کاهو را امتحان کنید، که به دلیل محتوای بالای آب و ویتامین های ضروری می تواند برای بدن شما مفید باشد.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 7: سس سیب

اگر درد شکم یکی از علائم شماست، یک متخصص تغذیه خوردن غذاهای ضد التهابی را به شکلی که به راحتی قابل هضم هستند، مانند سس سیب  توصیه می کند. برخی از میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین K مانند کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج، کاهو و بوک چوی را در نظر بگیرید که همگی دارای اثرات ضد التهابی به غذای شما هستند.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 8: پروتئین گیاهی

همانطور که گفته شد، رژیم غذایی گیاهی می تواند به بهبود کووید-19 کمک کند. در برنامه غذایی خود، مطمئن شوید که پروتئین را از منابعی مانند آجیل، قارچ و کره آجیل دریافت کنید. خوردن مقدار زیادی غذاهای غنی از پروتئین برای دست نخورده نگه داشتن توده عضلانی در مواقعی که احتمالاً فعالیت بدنی را کاهش می دهید، مهم است. علاوه بر این، کووید-19 یک حالت متابولیک بیش از حد است، به این معنی که بدن شما سوخت بیشتری برای سرعت بخشیدن به بهبودی می سوزاند و اگر تغذیه کافی دریافت نکنید، می تواند منجر به خستگی بیشتر شود. . معمولاً افراد مبتلا به کووید-19 اغلب به دلیل تنگی نفس یا از دست دادن اشتها، مصرف مواد مغذی خود را کاهش می دهند. اگر در طول تشخیص کووید-19 برای حفظ اشتهای خود تلاش می کنید، روی پروتئین تمرکز کنید. پروتئین حیوانی نیز انتخاب خوبی است. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در مجله Current Development in Nutrion نشان می دهد که پروتئین های گیاهی ممکن است عوامل ضد التهابی بهتری نسبت به پروتئین های حیوانی باشند.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 9: ماهی

بر اساس بررسی تحقیقاتی منتشر شده در مجله Infections & Chemotherapy، منابع اسیدهای چرب امگا 3 از جمله ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی کاد و ساردین ممکن است به کاهش التهاب ناشی از کووید-19 کمک کنند. . محققان پیشنهاد کرده اند که اسیدهای چرب امگا 3 در تحقیقات قبلی نشان داده است که در سراسر بدن در لایه خاصی از غشای سلولی شما گنجانده شده است. آنها خاطرنشان می کنند که این فرآیند می تواند به کاهش التهاب کمک کند و ممکن است اثرات ضد ویروسی داشته باشد. گفته می شود، تحقیقات بیشتری در مورد امگا 3 و کووید-19 مورد نیاز است.

11 غذا و نوشیدنی که علائم کووید-19 را کاهش میدهد

شماره 10: ماست

ماست یک منبع معمولی پروتئین است: 1 فنجان ماست مقدار زیادی پروتئین - تا 14 گرم را فراهم می کند. ماست همچنین یک غذای تخمیر شده است که ممکن است به کاهش شدت یا مدت دوره کووید-19 کمک کند. محققان خاطرنشان می‌کنند که غذاهای تخمیر شده و پروبیوتیک‌ها می‌توانند باکتری‌های مفیدی را برای دستگاه گوارش فراهم کنند که تأثیر مستقیمی بر ایمنی و همچنین عملکرد ریه دارد.

غذا های مفید برای کووید 19

شماره 11: چای عسلی گرم

دکتر Ascher می گوید، مانند سوپ مرغ، چای گرم می تواند به تجزیه مخاط و خارج کردن آن از بدن کمک کند و در عین حال حامل برخی از ویروس ها نیز باشد. به جای شکر، عسل را به چای خود اضافه کنید. یک فنجان چای گرم با عسل قبل از خواب می تواند خواب شما را در هنگام ابتلا به کووید-19 بهبود بخشد و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که پاسخ ایمنی را بهبود می بخشد. در مورد اثرات ضد باکتریایی عسل، بسیاری از مطالعات قبلی اشاره کرده اند که عسل دارای اثرات ضد باکتریایی و ضد التهابی بسیار موثری است. یک بررسی تحقیقاتی منتشر شده در مجله Heliyon این فرضیه را مطرح می کند که توانایی کاهش التهاب حاد، مانند آنچه در Covid-19 مشاهده می شود، ممکن است به پاسخ تقویت کننده ایمنی بدن منجر شود.

مواردی که هنگام درمان کووید-19 در خانه باید از آنها اجتناب کرد:

دیوید کاتلر، پزشک خانواده در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، گفت که داروهای موجود برای درمان علائم کووید-19 می‌تواند خطر جدی برای سلامتی ایجاد کند.  اگر به روش نادرست و در زمان نامناسب استفاده شود. بنابراین، برای بیماران کووید-19 با علائم خفیف که خوددرمانی در خانه انجام می دهند، لازم است دستورالعمل های پزشکی را به شدت دنبال کنید. خودسرانه از داروهای ضد التهاب، آنتی بیوتیک ها یا هر نسخه دیگری استفاده نکنید. اجتناب از غذاهایی که باعث التهاب می شوند مانند: شیرینی ها، غذاهای سرخ شده، نوشیدنی های شیرین، غذاهای فرآوری شده و غذاهای حاوی سدیم بسیار مهم است. و باز هم بدانید که هیچ غذایی وجود ندارد که بتواند کووید-19 را از بین ببرد. مراقب علائم خود باشید و اگر علائم تنگی نفس، سفتی یا درد مداوم قفسه سینه دارید، فوراً به پزشک کمک کنید.

12 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش