loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

جنیفر پن 24 ساله پس از سال ها مبارزه تحت حکومت سخت والدین خود، سرانجام در سال 2010 دست به قتل زد و قاتلانی را استخدام کرد تا آنها را بکشند. جنیفر پن یک نوجوان خوش‌رفتار بود، دختری طلایی از نظر

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

جنیفر پان دختر به ظاهر عادی که برای کشتن والدینش قاتل استخدام کرد

جنیفر پن 24 ساله پس از سال ها مبارزه تحت حکومت سخت والدین خود، سرانجام در سال 2010 دست به قتل زد و قاتلانی را استخدام کرد تا آنها را بکشند. جنیفر پن یک نوجوان خوش‌رفتار بود، دختری طلایی از نظر والدینش. او که یک دانش آموز مستقیم در مدرسه متوسطه کاتولیک مری وارد در مارکهام، انتاریو بود و توسط پناهندگان ویتنامی که یک خانواده سختگیر را اداره می کردند، بزرگ شد. پان همانطور که هر روز به او گفته می شد عمل کرد و به زودی هم پذیرش و هم بورسیه تحصیلی در دانشگاه رایرسون در تورنتو گرفت.

پدر و مادرش، هوئی هان و بیچ هاپان، کنترل شدیدی بر زندگی روزمره او داشتند و هر کاری که می توانستند انجام دادند تا او را برای موفقیت آماده کنند. او از شرکت در رقص ها یا مهمانی های مدرسه منع شد و مجبور شد پیانو، اسکیت و هنرهای رزمی بیاموزد. قوانین نتیجه داد و پن به دانشگاه تورنتو منتقل شد، فارغ التحصیل شد و شغل قابل احترامی پیدا کرد.

جنیفر پن

پس از استخدام قاتلان برای قتل والدینش در سال 2010، جنیفر پن دو بار به حبس ابد بدون امکان آزادی مشروط به مدت 25 سال محکوم شد.

اما در واقعیت، همه این دستاوردها بخشی از یک دروغ مفصل بود.

جنیفر پن هرگز از کالج فارغ التحصیل نشد، چه رسد به دبیرستان. او تقریباً یک دهه کارنامه و ریز نمرات دانشگاه را جعل می کرد تا اینکه سرانجام والدینش متوجه شدند. او حتی یک دوست پسر مخفی به نام دنیل ونگ به مدت هفت سال داشت. و جنیفر پان و دنیل ونگ با هم، برای پوشاندن دروغ های او و حفظ زندگی مشترکشان، نقشه قتلی را ترتیب دادند تا پدر و مادرش کشته شوند. در سال 2010، این زوج سه قاتل را برای قتل هوئی هان و بیچ ها پان استخدام کردند. این حمله وحشیانه باعث کشته شدن مادر پان شد در حالی که پدرش به طور معجزه آسایی از شلیک گلوله به سر جان سالم به در برد. به زودی جنایات جنیفر پن فاش شد و او در نهایت به حبس ابد محکوم شد و پدرش علیه او در دادگاه شهادت داد. این داستان هولناک کاری است که جنیفر پن زمانی که به نقطه شکست خود رسید و تصمیم گرفت که قتل تنها راه نجات است انجام داد.

 زندگی مضاعف جنیفر پن تحت حاکمیت «والدین» او

جنیفر پن دختر به ظاهر عادی که برای کشتن والدینش قاتل استخدام کرد

تصویری از جنیفر پن در دبیرستان، چندین سال قبل از اینکه توطئه کند والدینش را بکشند.


جنیفر پن در 17 ژوئن 1986 در مارکهام، انتاریو به دنیا آمد. والدین او، بیچ ها پان و هوئی هان پان، در سال 1979 از ویتنام فرار کرده بودند و سخت تلاش کردند تا فرصت هایی را برای فرزندان خود فراهم کنند که هرگز نداشتند. پدر و مادر جنیفر پن هر دو در تولید کننده قطعات خودرو Magna International کار می کردند. آنها در نهایت یک خانه بزرگ، یک لکسوس و یک مرسدس خریداری کردند و 200000 دلار پس انداز کردند. با تنبیه دخترشان، او را در چهار سالگی در کلاس های پیانو و در مدرسه ابتدایی اسکیت بازی ثبت نام کردند. در دبیرستان، به نظر می رسید که او هم از نظر تحصیلی و هم از نظر اجتماعی پیشرفت می کند. با این حال، هنگامی که او رباط زانوی خود را پاره کرد، هر گونه امیدی برای حرفه ای شدن اسکیت بازی او از بین رفت. در کلاس هشتم، پان شروع به خودآزاری با بریدن خودش کرد.

در کلاس یازدهم، جنیفر پان آرامش خود را در قرار ملاقات با دانیل ونگ ارشد یافت تا اینکه پس از کشف ماری جوانا در ماشینش توسط پلیس مجبور به انتقال به مدرسه جدید شد. نمرات پن شروع به کاهش از As به Bs کرد، اما او خیلی زود در دانشگاه رایرسون پذیرفته شد تا اینکه در سال آخرش در محاسبات شکست خورد و کالج پیشنهادش را پس گرفت.

جنیفر پن دختر به ظاهر عادی که برای کشتن والدینش قاتل استخدام کرد

جنیفر پن سال‌ها برای خشنود کردن والدین سخت‌گیرش، هوئی هان پان و بیچ هاپان، کارنامه‌ها و رونوشت‌های دانشگاه جعل کرد. اما وقتی فهمیدند، او و دوست پسرش دنیل ونگ (تصویر) تصمیم گرفتند که آنها را بکشند.


پان شروع به جعل کارت های گزارش خود کرد و ادعا کرد که تحصیل در دانشگاه رایسون را در پاییز 2004 شروع می کند. او به پدرش گفت که پس از دو سال در رایرسون به دانشگاه تورنتو منتقل خواهد شد و حتی ادعا کرد که یک بورس تحصیلی 3000 دلاری دریافت کرده است. هوئی هان پن با افتخار برای او یک لپ تاپ خرید.

در پاییز، پان به کافه‌ها یا خوابگاه ونگ رفت و وانمود کرد که به کلاس می‌رود. او حتی ادعا کرد که در سال 2006 با موفقیت به دانشگاه تورنتو منتقل شده است. هنگامی که مراسم فارغ التحصیلی او در سال 2008 نزدیک شد، جنیفر پان ادعا کرد که دانشگاه فقط یک بلیط به هر دانشجو می دهد و او بلیط خود را به یکی از دوستانش داده بود تا یکی از والدینش را کنار بگذارد.

جنیفر پن هیتمن (قاتل) را برای کشتن والدینش استخدام می کند

جنیفر پن که ظاهراً فارغ‌التحصیل شده بود، در یک بیمارستان کودکان در تورنتو داوطلب می‌شد. پدر و مادر جنیفر پن به نداشتن نشان یونیفرم یا شناسنامه مشکوک شدند و او را تعقیب کردند. در نهایت لو رفت، او تلفن و لپ تاپ خود را از دست داد و از قرار ملاقات با ونگ منع شد. 

جنیفر پن دختر به ظاهر عادی که برای کشتن والدینش قاتل استخدام کرد

پدر جنیفر پن، هوئی هان پن، و مادرش، بیچ هاپن.


او اعتماد آنها را در دو سال بعد دوباره به دست آورد و امتیازات تلفن خود را بازیابی کرد. در 24 سالگی، او هرگز مست بیرون نرفته بود. اما دنیل ونگ و جنیفر پن دوباره با هم ارتباط برقرار کردند و وانگ حتی یک تلفن یدکی به او داد که از او برای کمک به کشتن والدینش استفاده کرد. وونگ او را با دوستی از دنیای اموات به نام لنفورد کرافورد آشنا کرد. طی یک سری پیامک، پن موافقت کرد که 10000 دلار از ارث نهایی به او بپردازد. کرافورد با بررسی محله‌اش در هالووین 2010 آماده شد. در 8 نوامبر، کرافورد به او پیام داد: بعد از کار، زمان بازی فرا خواهد رسید.

در حالی که هوئی هان در رختخواب بود و بیچ ها در طبقه پایین مشغول خواندن بود، جنیفر به مادرش شب بخیر گفت و قفل در را باز کرد. در ساعت 10:02 شب، او چراغ های اتاق کار طبقه بالا را روشن کرد. سه دقیقه بعد کرافورد و دو نفر دیگر به نام های دیوید میلوگانام و اریک کارتی وارد خانه شدند. کارتی دست های جنیفر پن را با بند کفش از پشت و به نرده طبقه بالا بست. بقیه پدر و مادرش را به زیرزمین کشاندند و سرشان را با پتو پوشانده بودند. بیچ هاپان با سه گلوله از ناحیه سر مورد اصابت قرار گرفت، در حالی که همسرش از ناحیه صورت و شانه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. با فرار مردان مسلح، جنیفر پان با 911 تماس گرفت.

عواقب قتل بیچ هاپن و اتفاقی که برای جنیفر پان افتاد

این زمانی بود که پدرش از زیرزمین بیرون امد و به طور معجزه آسایی زنده ماند. اگرچه پلیس آن شب در حین بازجویی پن را باور کرد، اما به این موضوع مشکوک بودند که چگونه می تواند در حین بسته شدن به تلفنش برسد. شک و تردید آنها در مصاحبه دوم در 10 نوامبر افزایش یافت، زمانی که از او خواستند نحوه انجام این کار را شبیه سازی کند.

جنیفر پن دختر به ظاهر عادی که برای کشتن والدینش قاتل استخدام کرد

جنیفر پان به مدت 10 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت و در نهایت اعتراف کرد.


پدر جنیفر پان که در 12 نوامبر از کما بیدار شد به پلیس گفت که دخترش را دیده است که با یکی از مردان مسلح مانند یک دوست زمزمه می کند. هنگامی که کارآگاه ویلیام گوتز در 22 نوامبر 2010 دوباره از پان بازجویی کرد، جست و خیز تمام شد. او گفت که همه چیز را می داند و پن از درون شکست. سپس پن با گریه پرسید اما چه اتفاقی برای من می افتد؟ دنیل وانگ و جنیفر پن دستگیر شدند. در 13 دسامبر 2014، پن، وانگ، کارتی، کرافورد، و میلوگانام به جرم قتل درجه یک و اقدام به قتل مجرم شناخته شدند. آنها به حبس ابد بدون هیچ شانسی برای آزادی مشروط و حبس ابد اضافی برای اجرای همزمان محکوم شدند. کارتی در سال 2015 به جرم توطئه برای ارتکاب قتل مجرم شناخته شد و به 18 سال زندان محکوم شد.

با این حال، در طول یک تجدید نظر در سال 2023، جنیفر پن یک دادگاه جدید برای قتل مادرش تشکیل شد و محکومیت او لغو شد. هیأت قضات ریاست تجدیدنظر تصمیم گرفتند که قاضی بدوی اولیه با دستور دادن به هیئت منصفه که آنها فقط باید گزینه قتل درجه اول را در نظر بگیرند، در مقابل اینکه بتوانند قتل درجه دوم را نیز بررسی کنند، مرتکب خطای اساسی شده است. اما از اوت 2023، دادگاه عالی کانادا همچنان در حال بررسی این بود که آیا این پرونده را بررسی کند یا خیر. در همین حال، محکومیت جنیفر پن برای تلاش برای قتل پدرش همچنان باقی است. بنابراین، حکم حبس ابد او برای آن جنایت هنوز باید اجرا شود. صرف نظر از هر نتیجه ای از یک محاکمه جدید، جنیفر پن برای سال های آینده پشت میله های زندان خواهد ماند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی