loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

اگرچه این ویتامین ها و مواد معدنی غیرقابل انکاری است که آب میوه به همراه دارد، خوردن میوه های کامل به بدن کمک می کند تا از خطرات غیر ضروری جلوگیری کند. دکتر لی کوانگ هائو، موسسه ملی تغذیه، در گفتگو

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

آب میوه آنقدرها که خیلی ها فکر می کنند خوب نیست

اگرچه این ویتامین ها و مواد معدنی غیرقابل انکاری است که آب میوه به همراه دارد، خوردن میوه های کامل به بدن کمک می کند تا از خطرات غیر ضروری جلوگیری کند. دکتر لی کوانگ هائو، موسسه ملی تغذیه، در گفتگو با PV، گفت که آب میوه به طور کلی با بسیاری از ویتامین‌های ضروری برای سلامتی مفید است. طبق مطالعه ای که در سایت پزشکی PubMed، موسسه ملی سلامت (NIH) منتشر شده است، مصرف میوه ها و سبزیجات به شکل آب میوه یا اسموتی می تواند سطح هموسیستئین و همچنین استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و در نتیجه سلامت قلب و عروق را بهبود بخشد.

با این حال، دکتر هائو تاکید کرد که به جای تهیه آب میوه، باید خوده میوه های تازه را بخوریم. دلیل آن این است که انجام این کار باعث می شود که ما به طور ناخواسته فیبر موجود در میوه های کامل را هدر دهیم. علاوه بر ویتامین ها، فیبر موجود در میوه ها نیز برای بدن ضروری است. همانطور که توصیه می شود، هر فرد باید از حدود 25 تا 30 گرم فیبر در روز اطمینان حاصل کند. این یک جزء مهم است که به بدن در جذب مواد مغذی و دفع سموم از بدن کمک می کند. مطالعه دیگری در PubMed نشان داد که آنتی اکسیدان ها به طور طبیعی به فیبری که هنگام آبمیوه گیری از بین می رود، متصل می شوند. این مواد نقش مهمی در سلامت کلی میوه ها و سبزیجات تازه دارند.

با این حال، بسته به نوع آبمیوه گیری، تا 90 درصد فیبر در طول فرآیند آب میوه گیری حذف می شود. دکتر هائو گفت که خطر دیگر آب میوه ها این است که خود آنها حاوی مقدار زیادی قند هستند. حتی در برخی موارد، آب میوه ها را با شکر مخلوط می کنند تا طعم آن بهتر شود. در این زمان انرژی زیادی برای بدن فراهم می کنند. از سوی دیگر، شکر خالص ذاتاً ناسالم تلقی می شود. نوشیدن بیش از حد آب میوه نیز خطراتی را به همراه دارد. به طور خاص، بسیاری از آب میوه ها سرشار از قند و کالری هستند که به نوبه خود باعث ایجاد تعدادی از مشکلات مانند افزایش وزن، دیابت نوع 2 و بیماری قلبی می شود. در مطالعه منتشر شده، دانشمندان همچنین به ارتباط بین دیابت نوع 2 و نوشیدنی های شیرین، از جمله آب میوه، پی بردند.

مصرف آب میوه راه حل کاهش وزن نیست

از مشکلات فوق، دکتر هائو تأیید کرد که آب میوه نمی تواند به کاهش وزن بدن کمک کند. حتی حذف فیبر باعث افزایش وزن ما می شود. دکتر هائو توضیح داد: ماهیت اضافه وزن و چاقی این است که انرژی در بدن از تعادل خارج شده است. بنابراین، رژیم غذایی نامناسب، که بر اساس این نظریه نباشد، اثربخشی ندارد، حتی بر سلامتی تأثیر می گذارد. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن یا کلا چاق هستند اما هنوز به دلیل کمبود انرژی و هوس های مکرر احساس خستگی می کنند. دلیل آن این است که در این افراد انرژی پس از ورود به بدن برای انجام فعالیت های بدنی تبدیل نمی شود بلکه ذخیره می شود. این متخصص افراد دیابتی را مثال زد که قند خونشان همیشه بسیار بالاست، حتی بدن مجبور است آن را از طریق ادرار دفع کند. این در حالی است که سلول های این دسته از افراد به دلیل اینکه قند وارد سلول ها نمی شود، همچنان قند کافی برای کار ندارند. سپس انرژی اضافی برای ذخیره سازی به سلول های چربی تبدیل می شود.

آب میوه آنقدرها که خیلی ها فکر می کنند خوب نیست

مشابه افراد دارای اضافه وزن و چاق، آنها فاقد ریزمغذی‌ها برای متابولیسم انرژی برای انجام فعالیت‌های روزانه هستند. در عوض، آنها به انرژی ذخیره شده تبدیل می شوند و باعث افزایش وزن و ذخیره چربی در بدن می شوند. اینکه برخی افراد فقط با نوشیدن آب میوه سعی در رژیم گرفتن و کاهش وزن دارند، باید در نظر بگیرند که این اصل مؤثر نیست. تامین قند زیاد اما کمبود فیبر نتیجه معکوس دارد. نه تنها این، فقط نوشیدن آب میوه، با وجود اینکه حاوی ویتامین های زیادی است، مواد مغذی لازم را برای بدن تضمین نمی کند و در عین حال باعث کمترین کمبود انرژی برای سایر فعالیت ها می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 1993 که در PubMed منتشر شده است، اکثر رژیم های غذایی آب میوه باعث می شود افراد تنها حدود 600 تا 1000 کالری در روز مصرف کنند که منجر به کمبود شدید کالری می شود.

اگرچه به کاهش وزن سریع این افراد کمک می کند، اما کاهش بیش از حد کالری باعث کاهش سرعت متابولیسم در طولانی مدت می شود. این به طور مستقیم بر سلامتی تأثیر می گذارد و حتی بازگشت وزن را برای افراد آسان تر می کند. دکتر هائو توصیه می کند که هر فرد نیاز به تامین انرژی مناسب برای بدن دارد. به طور خاص، بخش انرژی پایه حداقل آستانه ای است که به قلب، ریه ها، مغز و غیره کمک می کند تا زمانی که ما خواب هستیم یا غیرفعال هستیم، همچنان به طور طبیعی کار کنند. انرژی باقیمانده در خدمت فعالیت های روز خواهد بود.

این کارشناس افزود: کارگران در فضای باز، ورزشکاران به سطح متفاوتی از انرژی دریافتی نسبت به کارکنان اداری، معلمان و ... نیاز دارند. وی همچنین بر نقش ورزش تاکید کرد. در حین ورزش، انرژی اضافی مصرف می شود و در نتیجه مستقیماً به کاهش وزن بدن کمک می کند. در همین حال، میوه های تازه حاوی ویتامین های مهم و سالم و آنتی اکسیدان ها هستند. با این حال، میوه‌ها یا سبزیجات زمانی که به‌جای آب‌میوه یا اسموتی به‌صورت کامل مصرف شوند، بیشترین فواید را دارند.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی