آمار
مطالب اصلی سایتعلمی

رمزگشایی دلایل حمله نهنگ های قاتل به کشتی ها

رمزگشایی دلایل حمله نهنگ های قاتل به کشتی ها

نهنگ‌های قاتلی که در تنگه جبل الطارق به کشتی‌ها برخورد می‌کنند و غرق می‌شوند، ممکن است فقط نوجوانانی باشند که در حال جست و خیز و پیروی از یک روند رفتاری هستند. از ماه می 2020، محققان نزدیک به 700 حادثه برخورد نهنگ های قاتل با قایق ها را در نزدیکی شبه جزیره ایبری ثبت کرده اند. این رفتار ملوانان و دانشمندان را گیج کرد، بسیاری از مردم مشکوک بودند که نهنگ های قاتل به نهنگ های خود آموزش می دهند که به کشتی هایی که در آن منطقه سفر می کنند حمله کنند. تئوری هایی برای توضیح رفتار عجیب آنها از کمبود غذا (نهنگ های قاتل کشتی ها را به عنوان دشمنانی می بینند که برای شکار مورد علاقه خود رقابت می کنند) و از سرگیری ناگهانی فعالیت های دریایی پس از شیوع بیماری همه گیر را شامل می شود.

با این حال، الکس زربینی، زیست شناس برجسته دریایی، رئیس شورای علمی کمیسیون بین المللی صید نهنگ (IWC) و عضو تیم تحقیقاتی منصوب شده توسط دولت های اسپانیا و پرتغال، گفت که به احتمال زیاد رفتار نهنگ قاتل یک «فرهنگ» جدید است بدون هدفی روشن. به عبارت دیگر، نهنگ‌های قاتل ممکن است فقط به دنبال هیجان موقت باشند. به گفته این تیم، برخی از آنها تمایلات رفتاری موقتی را ایجاد می کنند که غیرعادی هستند و به نظر نمی رسد که نمایشگر هیچ هدف انطباقی آشکاری را انجام دهد. محققان همچنین چندین رفتار عجیب مشاهده شده در نهنگ های قاتل را در دوره های مختلف در طول سال ها فهرست کردند.

به عنوان مثال، نهنگ های قاتل در اقیانوس آرام جنوبی در سال 1987 عادت به حمل لاشه ماهی قزل آلا بر روی سر خود پیدا کردند که از افراد جوان شروع شد و در سراسر جمعیت پخش شد. این رفتار به سرعت پس از آن ناپدید شد، سپس در تابستان 2008 بازگشت و دوباره ناپدید شد. یکی دیگر از موارد رفتار عجیب و غریب که در عرض 20 سال ظاهر شد و ناپدید شد، برخورد جفت نهنگ قاتل نر نوجوان و بالغ بود که سر خود را به هم می کوبند.

نهنگ قاتل

در تصادفات اخیر، اکثر نهنگ های قاتل که به کشتی های آسیب دیده یا غرق شده نزدیک می شدند، نوجوان بودند. آنها اغلب به آرامی شنا می کنند که گویی سعی می کنند با پوزه خود به آرامی سکان را لمس کنند. به گفته زربینی، رفتار حیوانات تهاجمی نیست و هر تعاملی به قایق های ویران شده ختم نمی شود. تیم تحقیقاتی مشکوک است که رفتار جدید ممکن است در مقطعی ناپدید شود و دوباره ظاهر شود. زربینی تاکید کرد: وقتی با فرمان بازی می کنند نمی فهمند که می توانند آن قسمت را تخریب کنند و روی مردم تاثیر بگذارند، این رفتار بازیگوشی به جای تخریب عمدی است.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش