آمار
مطالب اصلی سایتتاریخی

کشتی غرق شده تایتانیک آلپ در سال 1933 از ته دریاچه کنستانس بلند می شود

کشتی غرق شده تایتانیک آلپ در سال 1933 از ته دریاچه کنستانس بلند می شود

Säntis قبل از غرق شدن در سال 1933 به مدت 40 سال کار کرد - و آنقدر به خوبی حفظ شده است که هنوز می توانید نام آن را در کنار کشتی بخوانید. 90 سال پیش کشتی بخاری به نام Säntis در وسط دریاچه کنستانس غرق شد. مانند تایتانیک معروف‌تر، عقب آن با هجوم آب بالا رفت. پرچم سوئیس در نوک آن آخرین خش‌خش را به صدا در آورد و سپس کشتی از زیر امواج سر خورد. اکنون، برنامه هایی برای بالا بردن کشتی در دست اجراست. اما ممکن است زمان رو به اتمام باشد، زیرا صدف‌های مهاجم شروع به چسبیدن به کشتی غرق‌شده تاریخی به نام «تایتانیک آلپ» کرده‌اند.

غرق شدن Säntis

در زمان غرق شدن Säntis در سال 1933، 40 سال در خدمت بود. این کشتی بخار مسافران را در سراسر دریاچه کنستانس، یک دریاچه آب شیرین در اروپا که با آلمان، اتریش و سوئیس هم مرز است می برد و اغلب بارهای 400 نفری را حمل می کرد. اما در دهه 1930، آنها با مشکلات مالی مواجه شدند. کشتی موتور زغال سنگ خود را با یک موتور نفتی جدید تعویض کرده بود که ثابت شد یک فاجعه اقتصادی است. شرکت کشتیرانی دریاچه کنستانس سوئیس که مالک این کشتی بخار بود، تصمیم برای از بین بردن آن گرفته شد. در عوض، آنها تصمیم گرفتند کشتی را در وسط دریاچه کنستانس غرق کنند. پس از اینکه کشتی از مواد مفید تمیز شد عرشه چوبی آن برای هیزم برداشته شد و برخی از مردم محلی درهای کشتی را گرفتند، سپس کشتی به دریاچه منتقل شد و در حالی که پرچم سوئیس در انتهای آن به اهتزاز درآمد، غرق شد.

کشتی غرق شده تایتانیک آلپ در سال 1933 از ته دریاچه کنستانس بلند می شود

مانند کشتی تایتانیک، سانتیس هنگام غرق شدن انتهای آن بلند شد.


این کشتی نام مستعار «تایتانیک آلپ» را تا حدی به دلیل شباهت به کشتی و تا حدودی به دلیل نوع غرق شدن به خود اختصاص داد. مانند تایتانیک، Säntis یک موتور بخار سه سیلندر داشت. و مانند کشتی تایتانیک، عقب آن هنگام غرق شدن در آبهای دریاچه کنستانس بلند شد. اما بر خلاف کشتی تایتانیک، که حدود 12000 فوت زیر سطح اقیانوس اطلس است، برنامه‌هایی برای بیرون آوردن مجدد سانتیس در حال انجام است.

کشتی غرق شده تایتانیک آلپ در سال 1933 از ته دریاچه کنستانس بلند می شود

در اعماق آب شیرین دریاچه کنستانس، Säntis آنقدر به خوبی حفظ شده است که نام آن هنوز قابل مشاهده است.

Säntis تا سال 2013 کم و بیش فراموش شد، زمانی که گزارش شد که در عمق 690 فوتی در طی یک بررسی زیر آب دوباره کشف شد. کشتی غرق شده که توسط انجمن نجات کشتی (SSA) خریداری شد، علیرغم گذراندن نزدیک به 100 سال در کف دریاچه، وضعیت بسیار خوبی دارد. سیلوان پاگانینی، رئیس SSA گفت: «این در شرایط واقعاً خوبی است. ما در اینجا یک دریاچه آب شیرین داریم، این دریاچه واقعا عمیق است، آنجا بسیار تاریک است، اکسیژن زیادی ندارد، بنابراین واقعا [به خوبی] حفظ شده است.» به طرز باورنکردنی، او افزود: "هنوز می توانید رنگ را در کنار کشتی ببینید و حروف را در کنار کشتی بخوانید." با این حال، بلند کردن کشتی چالش برانگیز خواهد بود. پاگانینی به دیلی میل گفت که شرکت او قصد دارد از "کیسه های بالابر" که مانند بالن های غول پیکر زیر آب هستند استفاده کند. در ماه مارس، غواصان کیسه ها را متصل می کنند و آنها را باد می کنند تا کشتی را از بستر دریا و به عمق حدود 40 فوتی بیاورند. سپس، در ماه آوریل، دور دوم بلند کردن، Säntis را به سطح می آورد.

طرح بازگرداندن کشتی به ویژه ضروری است زیرا غواصان شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد صدف‌های مهاجم کواگا قبلاً خود را به دودکش کشتی متصل کرده‌اند. صدف‌هایی که برای اولین بار در سال 2016 در دریاچه کنستانس ثبت شدند، می‌توانند کل کشتی را پوشش دهند. اما امیدواریم که Säntis قبل از اینکه این اتفاق بیفتد، روشنایی روز را ببینند. هنگامی که کشتی به سطح زمین بازگردانده می شود، برای تعمیر به کارخانه کشتی سازی در نزدیکی رومانشورن منتقل می شود. پاگانینی انتظار دارد که در موزه ای در سوئیس به نمایش گذاشته شود. ما می خواهیم آنچه را که در اینجا داریم به مردم ارائه دهیم. پاگانینی گفت: ما چه یادگاری از پیشینیان خود داریم. "این هدف اصلی است."

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش