loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

مدتها شایعه شده بود که مقبره ای که به دستور شاه بدنام قزو با استفاده از خون قربانیان انسانی ساخته شد. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که این افسانه احتمالاً درست است. از سال 1818 تا 1858، پادشاه ب

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

مقبره سلطنتی در غرب آفریقا با استفاده از خون قربانیان انسانی ساخته شده است

مدتها شایعه شده بود که مقبره ای که به دستور شاه بدنام قزو با استفاده از خون قربانیان انسانی ساخته شد. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که این افسانه احتمالاً درست است. از سال 1818 تا 1858، پادشاه بدنام خونخوار قزو، پادشاهی داهومی در غرب آفریقا را از کاخ خود در شهر آبومی اداره کرد. در حالی که پادشاهی در نهایت در اواخر قرن نوزدهم به استعمار فرانسه افتاد، اشاراتی از کشتار قزو هنوز تا به امروز باقی مانده است. مطالعه جدیدی که در مجله Proteomics منتشر شد، بقایای کاخ قزو را بررسی کرد و شواهد نگران‌کننده‌ای از برخی روش‌های ساختمانی غیر متعارف، حداقل از جمله استفاده از خون انسان در ملات کاخ پیدا کرد.

تاریخ خونین مقبره شاه قزو

در طول سلطنت خود، شاه قزو به دلیل قدرت نظامی و نمایش خشونت وحشیانه اش در برابر دشمنانش شناخته شده بود. طبق ادعای نویسندگان این مطالعه، او به قدری شرور بود که کوچه ای که به کلبه اش منتهی می شد با جمجمه ها و استخوان های آرواره های دشمنان شکست خورده سنگ فرش شده بود، در حالی که به گفته نویسندگان این مطالعه، تاج و تخت او روی جمجمه چهار رهبر شکست خورده دشمن قرار داشت. شاه قزو مبارزات متعددی را علیه یوروبا به راه انداخت و گزارش‌های غیررسمی ادعا می‌کردند که او در یکی از این کمین‌ها کشته شده است. با این حال، رسما قزو در آرامش در خانه خود درگذشت. او قبل از مرگش دستور ساخت دو کلبه مجاور را به افتخار پدرش آداندوزن که از سال 1797 تا 1818 حکومت می کرد را داد. سال ها شایعه شده است که این مقبره در ملک کاخ با استفاده از خون 41 انسان ساخته شده است.

این افراد احتمالاً اسیر جنگ یا افراد برده شده بودند و از آنجایی که 41 عدد مقدس در وودو است، احتمالاً در مراسم وودو برای محافظت از بقایای پادشاه فقید قربانی می شدند. نویسندگان این مطالعه خاطرنشان کردند که پادشاهان آبومی «خدا-شاهان» بودند، با فرهنگ و مذهب متمرکز بر وودو. 

مقبره سلطنتی در غرب آفریقا با استفاده از خون قربانیان انسانی ساخته شده است

قزو پادشاه داهومی که از 1818 تا 1858 حکومت کرد.


در این زمینه زمانی-فرهنگی، مرگ تنها یک تغییر حالت است، نه یک ناپدید شدن کامل. مهمتر از همه، یک مانع بین دنیای انسان و مکانی که بدن در آن گذاشته شده است (یا روح متوفی) را می توان به طور جادویی ترسیم کرد. این جداکننده بخشی از یک مرز ماوراء طبیعی است، زیرا عناصر متافیزیکی در دیوار فیزیکی گنجانده شده اند. عناصری که برای تقدیس بناهایی مانند اینها به کار می رفتند شامل آب مقدس و خون دشمنان و غیره بود. گفته می‌شود که وقتی با هم ترکیب می‌شوند، نیروی عرفانی آنها به طور نمادین از آنچه از ذات ظریف پادشاه متوفی باقی مانده است محافظت می‌کند. اما آیا این شایعات حقیقتی داشت؟ آیا مردم قزو واقعاً خون انسان را در هاون قبر مخلوط می کردند؟

چگونه محققان خون موجود در مقبره قزو را شناسایی کردند؟

تیمی از محققان از موزه دو کوای برانلی در پاریس، دانشگاه آبومی-کالاوی در بنین، و وزارت اروپا و امور خارجه فرانسه به تازگی تصمیم گرفتند تا مشخص کنند که آیا افسانه مربوط به مقبره قزو صحت دارد یا خیر. محققان از طیف سنجی جرمی پشت سر هم با وضوح بالا برای تجزیه و تحلیل ملات قرمز رنگ مورد استفاده برای ساخت دیوارهای کلبه های خاکسپاری و تجزیه ترکیب دقیق آن استفاده کردند. به طور خاص، آنها نتایج پروتئومی را به جای ژنومیک مورد بررسی قرار دادند، زیرا DNA به راحتی در طول زمان بسته به شرایط ذخیره سازی تجزیه می شود ... و مهمتر از همه برای این مطالعه، نمی تواند اطلاعاتی در مورد بافت منبع ارائه دهد. با این حال، پروتئین‌ها می‌توانند به عنوان یک آرشیو بیولوژیکی عمل کنند، همانطور که در مطالعات اخیر نشان داده شده است. با بررسی این پروتئین ها، محققان وجود هموگلوبین و ایمونوگلوبولین ها را از انسان و مرغ در هاون شناسایی کردند.

به طور خلاصه: در واقع از خون انسان برای ساختن کلبه های خاکسپاری در کاخ قزو استفاده شده است.

مقبره سلطنتی در غرب آفریقا با استفاده از خون قربانیان انسانی ساخته شده است

دیوارهای خون آلود مقبره قزو.


هنوز مشخص نیست که خون چه کسی استفاده شده است یا از کجا آمده است، اما نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که هنگام مرگ پادشاه داهومی، مراسمی به نام رسوم بزرگ اغلب انجام می شد. این مراسم شامل قربانی کردن بیش از 500 قربانی بود، بنابراین ممکن است خون استفاده شده در هاون از یکی از این مراسم ها باشد. در حال حاضر، منبع خون نامشخص است، اما محققان گفتند که تجزیه و تحلیل DNA بیشتر ممکن است به شناسایی تعداد دقیق افرادی که از خون آنها در خمپاره استفاده شده کمک کند.

برچسب ها تاریخی , ترسناک , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی