آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

دبی پایتخت امارات دبی است که در امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) واقع شده و یک شهر توریستی جهانی است. وقتی به دبی اشاره می شود، مردم بلافاصله به ماشین های فوق العاده، ویلاها، آسمان خراش ها یا حتی سرگرمی و نگهداری ببرها به عنوان حیوانات خانگی فکر می کنند. پشت زرق و برق این «شهر طلایی» چیزهای جالب زیادی نهفته است.

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

1:دبی در سال 1833 تاسیس شد.

این امارت ثروتمند زمانی که در ژوئن 1833 تأسیس شد، تاریخ نسبتاً کوتاهی دارد. در ابتدا، فقط یک دهکده ماهیگیری با حدود 800 ساکن از قبیله بنی یاس بود. در دهه 1970 بود که دبی شروع به تبدیل شدن به یک کلان شهر بیابانی کرد. در سال 1930، دبی تنها 20000 نفر جمعیت داشت. تا سال 2020، جمعیت دبی از مرز 3 میلیون نفر گذشته است.

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

2. فقط 13 خودرو در سال 1968وجود داشت.

در حال حاضر نزدیک به 3 میلیون خودرو در سراسر امارات ثبت شده است. شاید باورنکردنی به نظر برسد که امروزه در جاده شیخ زاید شش لاین خودرو را یکی پس از دیگری می بینیم، اما کمی بیش از 50 سال پیش، کل شهر تنها 13 خودرو داشت. در حال حاضر نزدیک به 3 میلیون خودرو در سراسر امارات ثبت شده است. در سال 1991 تنها یک ساختمان بلند در کل شهر وجود داشت. این اعداد نشان دهنده توسعه سریع دبی در مدت زمان کوتاه است.

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

3. جزیره مصنوعی نخل جمیرا را می توان از فضا دید.

نخل جمیرا دبی، بزرگترین جزیره دست ساز جهان، خانه ویلاهای مجلل، پهنه های طولانی ماسه سفید و هتل های مجلل است. هنگام ساخت آن، 10.5 میلیون کامیون شن برای ساخت آن نیاز داشت.

4. در دبی 2.3 مرد به 1 زن وجود دارد  

نسبت مرد به زن دبی در میان برترین ها در جهان است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سال 2019، به ازای هر زن در دبی حدود 2.3 مرد وجود دارد. علاوه بر این، امروزه جمعیت دبی بیشتر خارجی ها هستند. تنها 15 درصد از شهروندان بومی هستند. مهاجران عمدتا از هند، پاکستان و بنگلادش هستند.

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

5. دبی بیش از 130 رکورد جهانی گینس را به خود اختصاص داده است.

تنها برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، ۱۱ رکورد دارد. دبی ساختمان‌های بی‌شمار و سوابق ویژه‌ای مانند سریع‌ترین ماشین پلیس در حال خدمت، شلوغ‌ترین جشنواره چتربازی با بالون دسته‌جمعی یا نمایش زنده رادیویی زیر آب دارد. 

6. قیمت سوخت ارزان

دبی سرشار از نفت است، بنابراین جای تعجب نیست که در اینجا، بنزین نیز بسیار ارزان است. از نوامبر 2021، قیمت هر لیتر بنزین 95 در دبی 2.69 درهم (حدود 17 هزار VND) است. این در حالی است که قیمت یک بطری آب 1.5 لیتری 1.65 درهم (بیش از 10 هزار VND) است.

7. تقریباً 1790 متر مربع داخلی برج العرب با ورق طلای 24 عیار منبت کاری شده است.

برج العرب که اولین هتل 7 ستاره جهان است، در یک جزیره خصوصی قرار دارد که از طریق یک پل خصوصی قابل دسترسی است. برای تایید این تجمل، مردم از ورق طلا برای پوشش حدود 1790 متر مربع از فضای داخلی استفاده کرده اند.

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

8. دبی یک دستگاه خودپرداز دارد که طلا می دهد.

حدود 40 درصد از طلای جهان از دبی می آید و یکی از بهترین بازارها برای خرید این فلز گرانبها است. طلا در اینجا آنقدر محبوب است که می توانید آن را از دستگاه خودپرداز خریداری کنید.

چیز های ناشناخته دبی را بشناسید

9. بیش از 1/3 برج خلیفه غیرقابل سکونت است.

آسمان خراش معروف برج خلیفه - نماد دبی تا یک سوم خالی است. در ساختمان مجموعه ای از هتل ها، مراکز تجاری، ادارات و حتی آپارتمان ها قرار دارد.

10. رونق دبی فقط به خاطر نفت نیست.

امارات متحده عربی یک قدرت نفتی است، اما با امارت دبی، ثروت و توسعه آن تنها از این منبع "معین" ناشی نمی شود. قبل از صنعت نفت، مردم دبی از غواصی برای مروارید درآمد کسب می کردند. مرواریدهای دبی از خلیج فارس می آیند که زیباترین، درخشان ترین و ارزشمندترین مرواریدها محسوب می شوند.

12 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش