loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

یک میلیون دلار برای اکثر مردم پول زیادی است، به خصوص زمانی که برای یک کالا خرج می شود. با این حال، نقاشی‌های موجود در این فهرست برای مجموعه‌دارانی که آنها را خریده‌اند، بیشتر در حرا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

یک میلیون دلار برای اکثر مردم پول زیادی است، به خصوص زمانی که برای یک کالا خرج می شود. با این حال، نقاشی‌های موجود در این فهرست برای مجموعه‌دارانی که آنها را خریده‌اند، بیشتر در حراجی‌ها ارزش بیشتری دارند - در برخی موارد، بسیار بیشتر. با کمال تعجب، این آثار هنری چند میلیون دلاری، که بسیاری از آنها توسط نقاشان نیستند. که نام‌های آن‌ها برای عموم شناخته شده است، ممکن است بسیاری را به این فکر وادار کند که چه کسی در ذهن درست آنها برای چنین قطعاتی از هنر، بسیار کمتر، میلیون‌ها دلار پول می‌پردازد.

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 10 : اثری بنام "بدون عنوان" توسط رابرت رایمن

بسته به چارچوب مرجع فرد، تعدادی از نقاشی‌های نقاش مینیمالیست آمریکایی رابرت رایمن (1930-2019) به نظر می‌رسد یا کمی گچ بر روی یک سطح مستطیلی گچ شده یا یک شیرینی توستر مربع شکل که با مایه‌ی سفید سفید پوشانده شده و خال‌دار شده است. ظاهراً، رایمن این نقاشی را به قدری دوست داشت که بارها آن را بازسازی کرد و رنگ‌های مختلف را جایگزین کرد تا جلوه «کپک‌آمیز» را ایجاد کند که در سال 1953 به عنوان یک هنرمند مبتدی با استفاده از روغن روی تخته بوم برای آزمایش تکنیک ایجاد کرد. همانطور که سوزان هادسون اشاره می‌کند، رایمن «به خاطر تولید مربع‌های سفید معروف شد»، حتی اگر همه مربع‌های او سفید نیستند زیرا او گاهی از رنگ‌ها نیز استفاده می‌کرد.

با این حال، نمی توان انکار کرد که "مربع های سفید" او برای برخی از کلکسیونرها ارزش زیادی دارد، یکی از آنها 15 میلیون دلار برای یکی از مستطیل های مساوی پرداخت کرد.

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 9 : اثر" point" توسط بریس ماردن

هنرمند آمریکایی، بریس ماردن (1938-)، یک مینیمالیست دیگر، نیز مجموعه‌ای از نقاشی‌های مربعی تولید کرد که برای مدتی به نظر می‌رسید که رایمن به تعداد مربع‌های سفید خود وسواس داشت. همانطور که روبرتا اسمیت در بررسی آثار ماردن اشاره می‌کند، "ماردن در طول دهه 1970 به فرمول تک بوم/یک رنگ خود با ارادت راهبان پایبند بود." با این حال، برخلاف مربع‌های رایمن، اضلاع مستطیل‌های ماردن از نظر مساوی نیستند. طول. دو طرف بالا و پایین معمولاً دو برابر طول سمت راست و چپ است. خود مستطیل ممکن است به ثلث تقسیم شود، که هر کدام ممکن است رنگ متفاوتی داشته باشد، مانند For Pearl (1970)، یا سایه های متفاوتی از یک رنگ واحد، مانند Point (1969). به ویژه قابل توجه است که یکی از کارهای انتقالی قبلی ماردن، نقطه، در حراجی به قیمت بیش از 6 میلیون دلار فروخته شد!

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 8 : اثر "Concerro Spazale، Atteste" توسط لوسیو فونتانا

دوازده خط مورب کنار هم در ارتفاع‌ها و طول‌های مختلف، برخی نازک‌تر و روشن‌تر، برخی دیگر کمی ضخیم‌تر و تیره‌تر، که بیشتر شبیه خطوط مورب به نظر می‌رسند تا ضربات محاسبه‌شده یک قلم مو، کل Concerro Spizale (مفهوم فضایی) اثر لوسیو فونتانا آرژانتینی-ایتالیایی را تشکیل می‌دهند. در مجموعه ای از بوم های تک رنگ مشابه. این هنرمند گفت که توالی نقاشی‌ها «هنر عصر فضا» را تشکیل می‌دهند. و کمی شبیه به نقاشی هایی است که جورج و جین جتسون ممکن است بر روی دیوار خانه استراتوسفر مانند خود در لاس وگاس داشته باشند یا آقای اسپاک روی دیوار محل زندگی خود در کشتی ستاره ای خود قاب کند. ایده فضایی او. هنر عصر ناشی از یک نوع تصادف است. بر اساس طرح زندگی‌نامه‌ای این نقاش، در سال 1948، لوسیو فونتانا (1899-1968) در طی یک خشم، یک نقاشی را با سوراخ کردن بوم خود ویران کرد. از این عمل تخریب، مفهوم جدیدی از هنر شکل گرفت» که به موجب آن او نه با تکنیک سنتی ترومپ دویل، بلکه با سوراخ کردن و پاره کردن سطح بوم برای جلب توجه به فضای پشت به یک اثر سه بعدی دست یافت. و قبل از آن Concerro Spizale او به دو نوع تقسیم می‌شود: Bucchi، که در آن سوراخ‌های روی بوم جلوه‌ها را ایجاد می‌کنند، و Tagli، که در آن ضربات چاقو همان هدف را انجام می‌دهد. در حراجی ساتبی، یکی از نقاشی های مجموعه Concerro Spizale او به قیمت 12.78 میلیون دلار فروخته شد!

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 7 : اثر آتش سیاه I (1961) توسط بارنت نیومن

هنرمند آمریکایی بارنت نیومن (1905-1970) در اوایل کار خود، سوررئالیسم را آزمایش کرد، در این دوره از "زیپ" یا خطوط عمودی نازک برای تقسیم مناطق رنگی نقاشی هایش استفاده کرد. اظهارات نیومن در مورد الهامات مذهبی برای کارش ممکن است عناوین برخی از آثار اولیه او مانند آدم و حوا، اوریل و ابراهیم و مجموعه‌های او ایستگاه‌های صلیب را توضیح دهد. نیومن می پرسد: «توضیح انگیزه به ظاهر جنون آمیز انسان برای نقاش و شاعر شدن چیست، اگر این یک عمل مخالفت با سقوط انسان و ادعای بازگشت او به باغ عدن نیست؟ زیرا هنرمندان اولین مردان هستند.» هنرمند همچنین علاقه مند به خلق آثاری بود که بر بازنمایی فرم ها یا مناظر انسانی تکیه نداشت. او در عوض می‌خواست از «سنت اروپایی چیدمان تصویری رسمی» اجتناب کند. راه حل او این بود که از ارائه یک «شکل» غالب در پس زمینه مغلوب خودداری کند. برای این منظور، بومی که بر روی آن Black Fire I (1961) نقاشی شده است به نصف تقسیم می شود. سمت چپ سیاه است. سمت راست، بژ روشن. درست در سمت چپ مرکز، یک خط سیاه عمودی نازک قسمت بژ نقاشی را بیشتر جدا می کند، به طوری که به نظر می رسد هر دو رنگ مشکی و بژ در قلمرو یکدیگر گسترش می یابند و در تلاش برای تصاحب کل بوم نقاشی هستند. آتشی را که در حراجی کریستیز پرمجموعه به یک مالک خصوصی فروختم به قیمت 84.2 میلیون دلار، بیش از 30 میلیون دلار بیشتر از آنچه خانه حراج پیش بینی کرده بود!

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 6: Suprematist Composition (1916) by Kazimir Malevich

ترکیب سوپرماتیست توسط هنرمند آوانگارد شوروی، کاسیمیر مالویچ (1879-1935) با طراحی خود، که دارای رنگ‌های زنده و ترکیبی مورب است که در آن اشکال مستطیلی شناور و معلق در هوا به نظر می‌رسد، چشم‌ها را به خود جلب می‌کند. یکی از مجموعه‌ای به نام ترکیب سوپرماتیست، او جان میلنر در کازیمیر مالویچ و هنر هندسه می نویسد، نقاشی 1916 با همین عنوان، مانند بسیاری از کارهای دیگر این هنرمند، شیفتگی به اشکال هندسی و دقت را نشان می دهد که "پیروان او را تشویق می کرد تا دیدگاه های برتری طلبانه را برای خود بررسی کنند." یکی از پیروان مالویچ، در واقع، خود را به استفاده از قطب نما و خط کش به عنوان وسیله ای برای نوشتن نقاشی ها و نقاشی ها محدود کرد. علیرغم شیفتگی خود به هندسه، خود مالویچ ترجیح داد «اجازه دهد [شکل‌هایش] پرواز کنند». سوپرماتیست (1916) در حراجی ساتبی به قیمت 85.8 میلیون دلار فروخته شد!

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 5: بدون عنوان توسط ژان میشل باسکیا

یکی از آثار بی‌نام هنرمند آمریکایی ژان میشل باسکیا، جمجمه سیاه بدشکل (با ویژگی‌های صورت مشخص شده به رنگ سفید، نه کمتر) را در آسمان آبی در کنار اشکال سفیدی که به طور مبهم شبیه ساختمان‌ها هستند، نشان می‌دهد. این نقاشی بسیار شبیه گرافیتویی است که یک رهگذر ممکن است در خیابانی در تقریباً هر شهر دنیا ببیند. حتی یک "برچسب" یا امضای هنرمند گرافیتی، حروف "AG" را در گوشه سمت چپ پایین بوم دارد. گفتن آنچه که نقاشی قصد دارد نشان دهد دشوار است. تصاویری که از پیشانی جمجمه، داخل دهان آن و از طریق پنجره‌ای به نظر می‌رسد در یکی از اشکال ساختمان‌مانند مبهم دیده می‌شوند، ممکن است سرنخ‌هایی را ارائه دهند، اما آنها خود صرفاً شکل‌هایی هستند و نه نمایشی از اشیا یا سوژه‌های انسانی. به این ترتیب، تفسیر آنها دشوار است، که ممکن است هدف هنرمند باشد. ژان میشل باسکیا (1960-1988) یک هنرمند گرافیتی شهر نیویورک بود و نقاشی او نه با روغن، بلکه با اسپری رنگ اجرا شد. اگرچه ممکن است جمجمه به مذاق همه خوش نیاید، نقاشی معروف باسکیات در میان کلکسیونرها مورد احترام قرار می‌گیرد - در سال 2017 بیش از 110.5 میلیون دلار فروخته شد.

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 4 : پرچم (1954-1955) اثر جاسپر جانز

پرچم عنوانی مناسب برای نقاشی پرچم 48 ستاره آمریکا توسط جاسپر جانز (1930-1930) اکسپرسیونیست انتزاعی آمریکایی است. این اثر از رویایی الهام گرفته شده است که نقاش، سربازی که به تازگی از خدمت سربازی خارج شده، شب قبل از شروع نقاشی آن را دیده است. کارولین لانچنر، متصدی موزه هنرهای مدرن در شهر نیویورک، می نویسد: این اثر اغلب با کتاب سوررئالیست بلژیکی رنه ماگریت Ceci n'est pas une pipe (این یک لوله نیست) مقایسه می شود. با این حال، رابطه بین نقاشی جانز و ماگریت متضاد است: در حالی که نقاشی سوررئالیست به مرز بین واقعیت و توهم اشاره می کند... نقاشی جانز «تفاوت آنها را فرو می ریزد». فلگ تلنگری به یاد ماندنی را به دنیای هنر فرستاد در سال 2010، بیش از نیم قرن پس از خلق این اثر، فلگ در یک فروش خصوصی به قیمت 100 میلیون دلار فروخته شد.

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 3: Masterpiece by Roy Lichtenstein

شاهکار روی لیختنشتاین هنرمند پاپ آمریکایی (1962) یک تابلوی کمیک را شبیه‌سازی می‌کند که یک زن بلوند را در کنار مردی با موهای تیره نشان می‌دهد که نقاشی مورد تحسینش را خلق کرده است. رنگ سفید آنها ناشی از نقاط Ben-Day معمولی است. تابلوی تابلوی کمیک بوک شامل یک بالون دیالوگ است که نشان می دهد شخصیت زن در حال صحبت است. «چرا، براد عزیز، این نقاشی یک شاهکار است!  به زودی شما تمام نیویورک را برای کارتان فریاد می زنید!» به گفته مؤسسه هنر شیکاگو، لیختنشتاین در خلق نقاشی خود، یک تابلوی کتاب مصور واقعی را اقتباس کرده است، هم تصویر و هم متن را تغییر داده و هم محیط را تغییر داده است. فضای داخلی خودرویی که این زوج در حالی که "گفتگوی ناراحت کننده ای داشتند" به یک گالری هنری که در آن زن از هنرمند تعارف می کند، رانندگی کردند. در پانل کتاب های مصور، او می گوید: "اما روزی این تلخی خواهد گذشت." تغییر در دیالوگ، تفسیر مؤسسه هنر شیکاگو در مورد یادداشت‌های نقاشی لیختنشتاین، «نشان دادن به شوخ طبعی لیختن‌اشتاین در مورد شهرت تازه‌ای که در دنیای هنر پیدا کرده است.» چهره هنرمند: اگنس گوند، رئیس بازنشسته موزه هنرهای مدرن، این نقاشی را به قیمت 165 میلیون دلار فروخت!

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 2: No. 6 (Violet, Green and Red) (1951) by Mark Rothko

در سال 1951، مارک روتکو، نقاش آبستره آمریکایی (1903-1970) شماره 6 (بنفش، سبز و قرمز) را نقاشی کرد که نوارهای افقی بنفش، سبز و قرمز – یا در واقع قرمز-نارنجی را نشان می‌دهد. نقاشی بسیار بیشتر از آنچه به نظر می رسد هست  این اثر که به قیمت 184 میلیون دلار فروخته شد، این یکی از 36 قطعه در "ماجرای بوویر" است - یک نبرد دادگاه در حال انجام بین دمیتری ریبولوفلف سرمایه دار روس و دلال آثار هنری او، ایو بوویر. به طور خاص، ماجرای بوویر. مجموعه‌ای پیچیده از دعاوی حقوقی است که دامنه آن بین‌المللی است و شامل ادعاهایی است که بوویه با استفاده از قیمت‌های متورم یا اسناد جعلی برای دستکاری «قیمت‌ها در فروش آثار هنری» نه تنها روتکو، بلکه همچنین توسط پابلو پیکاسو، میلیون‌ها دلار از ریبولوفلف کلاه‌برداری کرده است. آمدئو مودیلیانی، پل گوگن، ادگار دگا و لئوناردو داوینچی. ظاهراً نتیجه این بود که این تابلوها بسیار بیشتر از ارزش واقعی بازار فروخته شدند.

10 نقاشی که به طرز دیوانه کننده ای گران هستند + عکس

شماره 1: تبادل (1955) اثر ویلم دی کونینگ

ویلیام دو کونینگ، اکسپرسیونیست انتزاعی آمریکایی، در صدر فهرست ما قرار دارد، اینترچنج او در سال 1955 بیش از هر نقاشی دیگری که قبل از سپتامبر 2015 خریداری شده بود، به فروش رسیده است. فروشنده، بنیاد دیوید گفن و خریدار، کنت جی. گریفین، مدیر صندوق سرمایه گذاری آمریکایی بود. امروز، قیمت فروش آن پس از سالواتور موندی اثر لئوناردو داوینچی که در نوامبر 2017 به قیمت 450.3 میلیون دلار فروخته شد، در رتبه دوم قرار دارد. مطمئناً، انتزاعی است، شبیه یک تکه رنگ و اشکال درهم و تا حدی نامشخص که بیش از هر چیز بیننده را گیج می کند. این طولانی نیست که بگوییم این مخلوط ممکن است حتی بدن را سرگیجه کند. اینترچنج دقیقا چیست؟ خوشبختانه، مقاله بارت بارنز در شماره 1997 نیویورک تایمز برداشتی از آشفتگی دو کونینگ ارائه می دهد. بارنز اشاره می‌کند: «نقاشی‌های او بین بازنمایی و انتزاع جابه‌جا شدند». سپس، اگر هنوز کاملاً مطمئن نیستیم که به چه چیزی نگاه می کنیم، او بلافاصله بیرون می آید و به ما می گوید: "توده صورتی گوشتی در مرکز آن [نماینده] یک زن نشسته است.با حل این معما، ما حل شدیم. می تواند به سراغ دیگری برود گریفین چقدر برای امتیاز مالکیت اینترچنج پرداخت کرد؟  این نقاشی مبلغ شگفت انگیز 300 میلیون دلاری را برای او به ارمغان آورد!

برچسب ها مرموز , جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی