آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

2 اشتباه در نوشیدن آب که قلب و کلیه را از پای در می آورد

2 اشتباه در نوشیدن آب که قلب و کلیه را از پای در می آورد

هوای گرم باعث تعریق بیشتر بدن و کم آبی بدن می شود. در این زمان، جبران به موقع آب بسیار مهم است. با این حال، نوشیدن آب مانند این می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

عادت به نوشیدن آب در تابستان به قلب و کلیه ها آسیب می رساند

وقتی هوا گرم است، بدن بیشتر عرق می کند تا خنک شود. این نیز باعث می شود بدن مقدار مشخصی آب از دست بدهد. به همین دلیل است که ما در تابستان زودتر تشنه می شویم. در روزهای گرم تابستان، بسیاری از مردم عادت دارند آب سرد یخ بنوشند یا برای رفع تشنگی و خنک کردن بدن، آب زیادی بنوشند. با این حال، به گفته پروفسور لی شاوجون، که در گروه طب سنتی چینی در دانشگاه پزشکی پکن، چین تدریس می کند، این دو عادت نوشیدن می توانند بر سلامت قلب و کلیه تأثیر بگذارند. . پروفسور تیو کوان گفت عادت به نوشیدن بیش از حد آب، خیلی سریع در مدت زمان کوتاه می تواند فشار بر قلب، کلیه ها و سیستم گردش خون را افزایش دهد. نوشیدن بیش از حد آب نیز می تواند باعث عدم تعادل در الکترولیت هایی مانند سدیم و پتاسیم شود. عدم تعادل الکترولیت در بدن باعث تهوع، سردرد، خستگی، تغییرات غیر طبیعی ضربان قلب می شود. در موارد شدید، تشنج و کما ممکن است رخ دهد.

علاوه بر این، پروفسور تیو کوان افزود: عادت نوشیدن آب سرد یخ در روزهای تابستان نیز خوب نیست زیرا آب سرد عروق خونی در سیستم گوارش را منقبض می کند و بر روند هضم غذا تأثیر می گذارد. همچنین به همین دلیل است که برخی افراد پس از نوشیدن آب سرد، درد معده، حالت تهوع و ناراحتی معده را تجربه می کنند. برخی مطالعات نیز نشان می دهد که نوشیدن آب سرد می تواند ضربان قلب را کاهش دهد. علت آن به این دلیل است که یخ سرد روی عصب واگ تأثیر می گذارد و آن را تحریک می کند. مهار عصب واگ می تواند منجر به کاهش ضربان قلب شود. در نهایت، عادت به نوشیدن آب سرد یخ در هوای گرم نیز خطر گلودرد و گرفتگی بینی را به خصوص در کودکان افزایش می دهد.

2 اشتباه در نوشیدن آب که قلب و کلیه را از پای در می آورد

هنگام نوشیدن آب در تابستان مراقب باشید

1: به آرامی بنوشید

پروفسور تیو کوان تاکید کرد که مردم باید آب را به آرامی، جرعه جرعه جرعه بنوشند، حتی زمانی که احساس تشنگی می کنند. افراد باید فقط 100 تا 150 میلی لیتر آب در یک زمان بنوشند، از نوشیدن بیش از حد در مدت زمان کوتاه خودداری کنند.

2: آب کافی بنوشید

طبق آکادمی ملی علوم، مهندسی و پزشکی ایالات متحده، یک فرد بزرگسال باید روزانه حدود 3.7 لیتر آب برای مردان و حدود 2.7 لیتر آب برای زنان بنوشد. این شامل آب آشامیدنی معمولی و آب غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات و سوپ می شود.

3: آب خیلی سرد ننوشید

نوشیدن آب خیلی سرد می تواند باعث گلودرد یا مشکلات گوارشی شود. دمای مناسب آب بین 10-30 درجه سانتیگراد است.

4: به جای آب تصفیه شده، نوشابه یا آب گازدار ننوشید

با وجود آفتاب، تقاضا برای آب شیرین افزایش می یابد. با این حال، نوشابه های گازدار اغلب حاوی مقدار زیادی قند هستند، در صورت استفاده بیش از حد می تواند خطر ابتلا به اختلالات متابولیک، چاقی، دیابت و ... را افزایش دهد.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش