loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

از سال 1978 تا 1991، قاتل سریالی جفری دامر، 17 مرد و پسر جوان را شکنجه و به قتل رساند. در اینجا داستان های فراموش شده آنها بیان شده است.جفری دامر یکی از بدنام ترین قاتلان زنجیره ای تمام دوران است. ا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

جفری دامر آدم خوار میلواکی

از سال 1978 تا 1991، قاتل سریالی جفری دامر، 17 مرد و پسر جوان را شکنجه و به قتل رساند. در اینجا داستان های فراموش شده آنها بیان شده است.جفری دامر یکی از بدنام ترین قاتلان زنجیره ای تمام دوران است. از سال 1978، "هیولای میلواکی" حداقل 17 مرد و پسر جوان را قصابی کرد. او حتی برخی از آنها را خورد. و جنایات فجیع او ادامه یافت تا اینکه سرانجام در سال 1991 دستگیر شد. اما اگرچه داستان او در سراسر جهان شناخته شده است، اما کمتر در مورد قربانیان جفری دامر بحث شده است.

همه آنها جوان بودند و از 14 تا 32 سال سن داشتند. بسیاری از آنها اقلیت های قومی همجنسگرا بودند و تقریباً همه آنها فقیر و بسیار آسیب پذیر بودند. برخی از آنها آرزو داشتند روی صحنه یا در مجلات ظاهر شوند. دیگران فقط می خواستند یک شب سرگرم کننده با دوستان خود داشته باشند. اما به طرز غم انگیزی، همه آنها این بدبختی را داشتند که از مسیر جفری دامر عبور کنند.

اولین قربانی جفری دامر در ژوئن 1978: استیون هیکس

جفری دامر آدم خوار میلواکی

داستان قربانیان جفری دامر با استیون هیکس، یک راننده خودرو  18 ساله که در راه رفتن به یک کنسرت راک است، شروع می شود که دامر در اوهایو او را انتخاب کرد. در آن زمان، دامر، فارغ‌التحصیل اخیر دبیرستان، مدت‌ها در مورد تجاوز به مردان خیال‌پردازی می‌کرد. اما او ادعا کرد که قصد کشتن هیکس را نداشته است. دامر در سال 1993 به Inside Edition گفت: «اولین قتل برنامه‌ریزی نشده بود، اگرچه او گفت که به فکر سوار کردن و «کنترل» او بوده است.

جفری دامر با پیشنهاد نوشیدنی ، هیکس را به خانه مادرش در شهر باث، اوهایو آورد. اما زمانی که هیکس سعی کرد آنجا را ترک کند، دامر با هالتر او را کوبید، خفه کرد و بدنش را تکه تکه کرد. هیکس اولین قربانی جفری دامر بود. اما هر چند که دامر تقریباً یک دهه دیگر کسی را نمی‌کشد، هیکس با آخرین آن فاصله زیادی داشت.


سپتامبر 1987: استیون توومی

اگرچه جفری دامر بین سال‌های 1978 تا 1987 کسی را نکشته، اما همچنان به فانتزی‌های تاریک خود ادامه می‌دهد. در طول دوره کوتاه خود در ارتش ایالات متحده، او به دو تن از سربازان همکار خود، بیلی جو کپشاو و پرستون دیویس که هر دو از حوادث وحشتناک جان سالم به در بردند، تجاوز کرد. و به عنوان یک غیرنظامی، دامر چندین بار به دلیل افشای خود در ملاء عام دستگیر شد. او بعداً گفت که میل به کشتن هرگز به طور کامل از بین نرفته بود. او به Inside Edition گفت: «فقط فرصتی برای بیان کامل کاری که می‌خواستم انجام دهم وجود نداشت. "در آن زمان فرصت فیزیکی برای انجام آن وجود نداشت." اما در سپتامبر 1987، دامر فرصتی پیدا کرد که استیون توومی را که حدوداً 24 یا 25 ساله بود، در یک بار در میلواکی، ویسکانسین ملاقات کرد. دامر توومی را با قصد مواد مخدر و تجاوز به او به هتل خود آورد.

در عوض، دامر از خواب بیدار شد و توومی را مرده دید. دامر در مصاحبه با Inside Edition اصرار داشت: «من قصد نداشتم به او آسیب برسانم. صبح که از خواب بیدار شدم، دنده اش شکسته بود... به شدت کبود شده بود. ظاهراً با مشت او را تا حد مرگ کتک زده بودم.» از آنجا، تعداد قربانیان جفری دامر به سرعت افزایش می یابد.


اکتبر 1987: جیمز داکستاتور

دو قربانی اول جفری دامر به سن قاتل نزدیک بودند. اما سومین قربانی او، جیمز داکساتور، تنها 14 سال داشت که از مسیر دامر عبور کرد. همانطور که دامر بعداً به کارآگاهان گفت، او با وعده 50 دلاری به او برای گرفتن عکس های برهنه، کودک را به زیرزمین خانه مادربزرگش در غرب آلیس، ویسکانسین فریب داد. در عوض، به گفته تامپا بی تایمز، دامر به او مواد مخدر داد، به او تجاوز کرد، خفه اش کرد و بدنش را تکه تکه کرد.


مارس 1988: ریچارد گوئررو

ریچارد گوئررو قربانی جفری دامر

جفری دامر با قربانی بعدی خود، ریچارد گوئررو 22 ساله، خارج از یک بار در میلواکی ملاقات کرد. در بیوگرافی، دامر به او 50 دلار پیشنهاد داد تا با او به خانه مادربزرگش بازگردد، جایی که دامر او را خفه کرد. او سپس با جسد گوئررو رابطه جنسی داشت و بدن او را تکه تکه کرد.


مارس 1989: آنتونی سیرز

مانند بسیاری از قربانیان جفری دامر، آنتونی سیرز مدل 24 ساله قاتل خود را در یک بار ملاقات کرد. دامر سیرز را متقاعد کرد تا او را تا خانه مادربزرگش همراهی کند، جایی که او را خفه کرد. دامر همچنین غنائم وحشتناکی را از این قتل حفظ کرد - سر و اندام تناسلی سیرز - زیرا سیرز را "بسیار جذاب" می دانست. پس از این جنایت، شکافی بین آنتونی سیرز و قربانیان قتل بعدی جفری دامر وجود داشت - اما نه به این دلیل که قاتل تغییر عقیده داشت. در ماه مه 1989، او به دلیل تجاوز جنسی به کیسون سینتاسومفون 13 ساله در سپتامبر 1988 به یک سال زندان محکوم شد.


بلافاصله پس از آزادی، جفری دامر دوباره به کشتن ادامه داد.

می 1990: ریموند اسمیت

جفری دامر پس از ترک زندان به آپارتمانی در خیابان 25 شمالی 924 در میلواکی نقل مکان کرد. او خیلی زود با یک کارگر جنسی 32 ساله به نام ریموند اسمیت آشنا شد. دامر به اسمیت 50 دلار پیشنهاد داد تا با او به خانه بیاید.دامر به آپارتمان جدیدش برگشت، اسمیت را خفه کرد، او را خفه کرد و از جسد اسمیت عکس گرفت. سپس جسد اسمیت را تکه تکه کرد اما جمجمه او را که در کنار بقایای سیرز نگه داشت و حفظ کرد.


ژوئن 1990: ادوارد اسمیت

اگرچه قربانیان جفری دامر عمدتاً غریبه بودند، قاتل در واقع با هفتمین قربانی خود، ادوارد اسمیت 27 ساله، آشنا بود. آنها ظاهراً قبلاً با هم در باشگاه‌ها دیده شده بودند، و در محاکمه دامر، برادر اسمیت ادعا کرد که اسمیت "سعی کرده است که دوست جفری دامر باشد."در عوض، جفری دامر او را کشت و برخی از اعضای بدنش را در فریزر خود نگه داشت تا زمانی که شروع به تحلیل رفتن و از هم پاشیدن کردند.


قربانیان جفری دامر در سپتامبر 1990: ارنست میلر و دیوید توماس

جفری دامر آدم خوار میلواکی

دو تن از قربانیان جفری دامر در ماه سپتامبر 1990 کشته شدند: ارنست میلر 22 ساله و دیوید توماس 22 ساله. میلر (عکس بالا) ابتدا به قتل رسید. بر خلاف بسیاری از قربانیان جفری دامر، که با مواد مخدر و خفه شدن کشته شدند، گلوی میلر بریده شد. دامر با خوردن قسمت هایی از بدن میلر را نیز آزمایش کرد. دامر بعداً به Inside Edition گفت: «من در حال توسعه بودم، آن زمان بود که آدم‌خواری شروع شد. «خوردن قلب و ماهیچه بازو. این راهی بود که باعث شد من احساس کنم [قربانیانم] بخشی از من هستند.»

سه هفته بعد، دامر با توماس ملاقات کرد و او را به آپارتمانش بازگرداند. دامر با بازگشت به شیوه اصلی خود، او را خفه کرد. با این حال، او ترجیح داد هیچ یک از اعضای بدنش را حفظ نکند.


فوریه 1991: کورتیس استراتر

پس از مکث کوتاهی در قتل مردم، جفری دامر دوباره کشت. این بار، او از ترفند معمول خود برای ارائه پول برای عکس های برهنه به کرتیس استراتر 17 ساله استفاده کرد، که حاضر شد به آپارتمان دامر برود.در آنجا، دامر به او مواد داد، خفه اش کرد، عکس گرفت و قطعه قطعه کرد. سپس بخش‌های مختلف بدنش را نگه داشت، هم برای آدم‌خواری و هم به عنوان غنائم.


آوریل 1991: ارول لیندزی

از میان همه قربانیان جفری دامر، ارول لیندسی 19 ساله یکی از دردناک ترین مرگ ها را متحمل شد، زیرا او برای یک آزمایش وحشتناک زنده نگه داشته شد. پس از اغوا کردن لیندزی به آپارتمانش، دامر به او مواد مخدر داد - و سپس سوراخی در سر او ایجاد کرد و اسید کلریدریک را درون آن ریخت.ظاهراً قاتل امیدوار بود که لیندزی را زنده نگه دارد،  اما او در حالت دائمی "مانند زامبی" شده بود. آزمایش جواب نداد. لیندزی از خواب بیدار شد و از سردرد شکایت کرد و دامر او را خفه کرد.


قربانیان جفری دامر در ماه مه 1991: آنتونی هیوز و کونراک سینتاسومفون

قربانیان جفری دامر

اگرچه دو قربانی بعدی جفری دامر هر دو در ماه می 1991 کشته شدند، اما داستان‌های کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند. به گزارش آسوشیتدپرس، دامر اولین قربانی، آنتونی هیوز 31 ساله را در یک بار همجنس گرایان در میلواکی ملاقات کرد. هیوز که ناشنوا بود موافقت کرد که با دامر به خانه برود. دامر سپس او را خفه کرد. اندکی بعد، دامر کونراک سینتاسومفون 14 ساله - برادر کوچکتر پسری که در سال 1988 به او حمله کرده بود - را به آپارتمانش کشاند و فریب داد.  دامر دوباره آزمایش "حفاری" خود را روی سینتاسومفون انجام داد.اما با وجود اینکه او اسید کلریدریک را به سر سینتاسومفون تزریق کرده بود، این پسر 14 ساله در حالی که دامر از آپارتمان بیرون بود، توانست فرار کند. دامر برگشت تا قربانی خود را بی‌حال اما در حال صحبت با زنان در خیابان دید که به پلیس هشدار داده بودند. اگرچه مقامات به زودی ظاهر شدند، دامر موفق شد آنها را متقاعد کند که او و سینتاسومفون صرفاً با یک عاشق دعوا داشتند - و سینتاسومفون 19  ساله است. پس از دور کردن سینتاسومفون از زنان نگران، دامر سپس آزمایش حفاری خود را دوباره امتحان کرد، که سینتاسومفون را از بین برد.


ژوئن 1991: متیو ترنر

یکی از آخرین قربانیان جفری دامر، متیو ترنر 20 ساله، مانند بسیاری دیگر از دنیا رفت. پس از اینکه دامر ترنر را متقاعد کرد که به آپارتمانش برود، او را خفه کرد و او را قطعه قطعه کرد. دامر سپس برخی از اعضای بدن ترنر را در فریزر خود نگهداری کرد.


قربانیان جفری دامر در ژوئیه 1991: جرمیا واینبرگر، الیور لیسی و جوزف برادهافت

در ژوئیه 1991، جفری دامر سه مرد را قصابی کرد - و سعی کرد نفر چهارم را بکشد. در یک بازه زمانی دو هفته ای، جرمیا واینبرگر 23 ساله، الیور لیسی 24 ساله و جوزف برادهافت 25 ساله را کشت. اما در 22 ژوئیه 1991، تنها چند روز پس از کشتن برادهفت، شانس جفری دامر سرانجام به پایان رسید. پس از اینکه تریسی ادواردز 32 ساله را با پیشنهاد پرداخت پول برای عکس های برهنه به آپارتمانش جذب کرد، ادواردز موفق به فرار شد. او توجه ماشین پلیس را جلب کرد و افسران را به آپارتمان دامر آورد. در آنجا، پلیس بیش از حد کافی شواهد پیدا کرد تا ببیند ادواردز تنها قربانی جفری دامر نیست. پزشک معالج بعداً خاطرنشان کرد که خانه دامر دارای تعداد زیادی از اعضای بدن است که: "بیشتر شبیه به موزه کسی بود تا یک صحنه جنایت واقعی."


میراث غم انگیز قربانیان جفری دامر

جفری دامر پس از دستگیری به یکی از بدنام ترین قاتلان زنجیره ای در تاریخ آمریکا تبدیل شد. داستان قتل های او - و آدم خواری - مردم را در سراسر کشور شوکه و مجذوب کرد. اما قربانیان جفری دامر اغلب به عنوان پاورقی برای جنایات او تلقی می شدند. بسیاری از خانواده‌های قربانیان او می‌گویند که دامر به خاطر افرادی که هدف قرار داده بود، می‌توانست برای مدت طولانی مرتکب قتل شود: اکثراً اقلیت‌های قومی، که بسیاری از آنها سیاه‌پوست بودند و به همجنس‌گرا بودن معروف بودند. اما آن‌ها امیدوارند که عزیزانشان را بیشتر از اینکه فقط به دست داهمر مرده باشند به یاد بیاورند.

در دادگاه دامر - جایی که او به حبس ابد محکوم می شد - خواهر بزرگتر ارول لیندزی، ریتا ایزبل، فریاد زد: "جفری، من از تو متنفرم"، او را "شیطان" خطاب کرد. 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی