آمار
مطالب اصلی سایتفضا و کیهان

فضانوردان چه میخورند؟

فضانوردان چه میخورند

بیشتر غذاها وقتی در فضا قرار می گیرند خشک می شوند و سپس تحت فرآیندی به نام هیدراتاسیون مجدد قرار می گیرند.غذا در روزهای اولیه ورود انسان به فضا یک کابوس برای فضانوردان است. جان گلن، اولین فضانورد آمریکایی می گوید: این شامل غذای سخت خشک مانند یخ، آرد خشک، غذای مایع در لوله است.

فضانوردان چه میخورند

در زمان پرتاب ایستگاه فضایی اسکای لب در دهه 1970، غذاها متنوع‌تر شده بود. فضانوردان می‌توانند از آب انگور، گوشت کبابی، مرغ و برنج، نان گوشت گاو و کلوچه‌های شکر، آب پرتقال، توت فرنگی، مارچوبه، دنده کبابی لذت ببرند. رول و پودینگ کره در فضا .

فضانوردان چه میخورند

بیشتر غذاها، وقتی در فضا قرار می گیرند، خشک می شوند و سپس تحت فرآیندی به نام هیدراتاسیون مجدد قرار می گیرند. بسیاری از غذاها مانند سوپ، پاستا، تخم مرغ و غلات اغلب به این روش پردازش می شوند.

فضانوردان چه میخورند

بعد از آن نوع غذایی است که باید پایداری حرارتی داشته باشد (Thermostabilized). اصولاً حرارت دادن این غذا اغلب در غذاهای کنسرو شده یا در کیسه های پیچی انجام می شود.

فضانوردان چه میخورند

ادویه جات ترشی جات مانند سس گوجه فرنگی، خردل و سس مایونز وجود دارد. نمک و فلفل به صورت مایع پردازش می شوند. در فضا نمی‌توان این ادویه‌ها را به صورت دانه‌ریزی پاشید. دلیل آن علاوه بر شناور شدن، دریچه‌ها را نیز مسدود می‌کند، دستگاه ها را آلوده می‌کند یا در چشم، دهان و بینی فضانوردان گیر می‌کند.

فضانوردان چه میخورند

برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل ویتامین، کالری، برای مدت طولانی، فضانوردان مجبور به خوردن جیره های خاص هستند. کارشناسان تغذیه در ابتدا تصور می کردند که اگر یک فضانورد غذای مورد علاقه خود را از دست بدهد، می تواند منجر به چاقی در فضا شود. اما امروزه، فضانوردان آزادانه انتخاب می کنند. با توجه به ترجیحات آنها

فضانوردان چه میخورند

پس از 60 تا 80 روز در فضا، بسیاری از فضانوردان گفتند که شروع به از دست دادن اشتها کردند. این به دلیل اختلال در بدن رخ می دهد و باعث می شود فرآیندهای متابولیک تحت تأثیر قرار گیرند. همچنین، هیچ کس دوست ندارد دائماً مجبور به خوردن غذاهای کنسرو شده باشد، حتی زمانی که روی زمین است.

فضانوردان چه میخورند

امروزه منوی فضانوردان از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. اگر فضانوردان روسی پنیر، سوپ، گوشت و سس داشته باشند، آمریکایی ها ماکارونی با سس گوشت، سالاد-کوکتل تهیه شده از میگو، بیکن ورقه شده دارند. سیب زمینی، بوقلمون دودی پر شده با ذرت با سس کرن بری.

فضانوردان چه میخورند

در طول جشنواره میانه پاییز، فضانوردان چینی از کوفته های گوشت، مرغ کونگ بائو و آرد برنج که با چای گیاهی سنتی مزه دار شده است، لذت می برند. یا ژاپنی ها، منوی روزانه آنها کنسرو سوشی، نودل، ژل رویال و برنج است.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش