آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

آیا چای سبز دندان ها را بهتر تمیز میکند؟

آیا چای سبز دندان ها را بهتر تمیز میکند؟

به منظور یافتن راه‌های جدید و مؤثر برای درمان بیماری‌ها، دانشمندان به طور ضمنی مجموعه‌ای از آزمایش‌های بالینی را با ترکیبات رایج و آسان در سراسر جهان انجام می‌دهند. از جمله مطالعه توانایی چای در تمیز نگه داشتن به هنگام استفاده به عنوان دهانشوی یا استفاده از روغن بابونه برای کاهش نقرس است.

محققان در تلاشند تا از آب چای برای شستشوی دهان خود به عنوان راهی برای کاهش تجمع پلاک روی دندان هایشان استفاده کنند. آزمایشی که در هند انجام شد، چای سبز و چای سیاه را با دهانشویه های ضد عفونی کننده تجاری موجود مقایسه می کند. بر این اساس، به داوطلبانی که بیماری لثه دارند، روزی دو بار پس از مسواک زدن، یکی از دو چای یا دهانشویه حاوی کلرهگزیدین داده می شود تا دهان خود را به مدت 30 ثانیه شستشو دهند. سطح پلاک روی دندان‌های آن‌ها در طول آزمایش 2 هفته‌ای در بیمارستان دانشگاه دندانپزشکی سری Hasanamba در هند اندازه‌گیری می‌شود. کارشناسان می گویند زمانی که ما غذا می خوریم و می نوشیم پلاک روی دندان ها ایجاد می شود. برخی از انواع باکتری‌ها مضر هستند و منجر به ایجاد پلاک می‌شوند و می‌توانند باعث بیماری لثه شوند. اعتقاد بر این است که تانن‌های چای دارای خواص ضد باکتریایی هستند.

آیا چای سبز دندان ها را بهتر تمیز میکند؟

آیا بابونه می تواند نقرس را کاهش دهد؟ این هدفی است که باید توسط یک مطالعه در حال انجام در ژاپن به آن پاسخ داده شود. نقرس نتیجه تجمع یک ماده زائد به نام اسید اوریک است که کریستال هایی را در مفاصل تشکیل می دهد و باعث التهاب و درد می شود. در یک کارآزمایی 8 هفته ای در دانشگاه هیروشیما (ژاپن)، به بیماران اسانس بابونه اضافی همراه با یک کپسول روزانه از یک کپسول، 200 میلی گرم، 300 میلی گرم یا 400 میلی گرم داده می شود. این تیم تغییرات در میزان اسید اوریک در بدن آنها را بررسی خواهند کرد. این آزمایش پس از آن انجام شد که تحقیقات حیوانی نشان داد که روغن بابونه به طور قابل توجهی سطح اسید اوریک را کاهش می دهد. محققان دریافتند که این اثر که توسط اسانس بابونه ایجاد می شود، می تواند گزانتین اکسیداز، آنزیم کبدی دخیل در تولید اسید اوریک را خنثی کند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش