loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

تغییرات آب و هوایی تأثیر بسیار منفی بر ذوب شدن یخ ها دارد. برای اینکه این جلوه‌ها بیشتر قابل مشاهده باشد، عکاس نیل دریک عکسی از یک یخچال طبیعی که بیش از یک قرن پیش در قطب شمال گرفته شده بود را

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

بازسازی یک عکس 100 ساله و عمق فاجعه ذوب شدن یخ ها

تغییرات آب و هوایی تأثیر بسیار منفی بر ذوب شدن یخ ها دارد. برای اینکه این جلوه‌ها بیشتر قابل مشاهده باشد، عکاس نیل دریک عکسی از یک یخچال طبیعی که بیش از یک قرن پیش در قطب شمال گرفته شده بود را بازسازی کرد و نشان داد که اکنون چقدر یخ به شدت کاهش یافته است و هشدارهای مربوط به تغییرات آب و هوایی را ارائه می‌کند. عکس یخچال طبیعی بلومسترند، واقع در سوالبارد، در سال 1918 توسط موسسه قطبی نروژ گرفته شد و نشان داد که آن یک دیوار یخی بلند و به ظاهر غیر قابل نفوذ است. با این حال، 104 سال بعد، دریک کاهش ویرانگر را که دانشمندان معتقدند نتیجه گرم شدن کره زمین است، دوباره تصویر آن گرفته شد.

دریک توضیح داد که برای گرفتن این عکس احساس مسئولیت می کند زمانی که فرصت بازدید از مکانی که عکس قدیمی را در آن گرفته شده است. دریک گفت که می‌خواهد تصویری بگیرد که تا حد امکان به تصویر اصلی نزدیک باشد. او از دوربین Sony a7R III و لنز Voigtlander 40mm f/1.2 استفاده کرد.

بازسازی یک عکس 100 ساله و عمق فاجعه ذوب شدن یخ ها

بازسازی یک عکس 100 ساله و عمق فاجعه ذوب شدن یخ ها

با استفاده از چاپ عکس اصلی به عنوان راهنما، دریک تصمیم گرفت مکانی را برای گرفتن عکسی مشابه پیدا کند. بر اساس شکل منحصر به فرد قله کوه در تصویر اصلی، دریک دقیقاً همان جایی است که عکس سال 1918 گرفته شده است. او گفت من احتمالاً حدود 40 تا 50 عکس گرفتم و سپس از فتوشاپ و لایت روم برای یافتن بهترین مقایسه با لایه‌بندی دو تصویر روی هم و استفاده از شفافیت کم استفاده کردم.

بازسازی یک عکس 100 ساله و عمق فاجعه ذوب شدن یخ ها

دریک گفت که پس از کار به عنوان راهنما در قطب جنوب، که شاهد کاهش یا ناپدید شدن ده ها یخچال طبیعی بود، علاقه به محیط زیست پیدا کرد.
برچسب ها علمی , طبیعت , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی