loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

امی مور، 38 ساله، اهل کارولینای شمالی، ایالات متحده، قبل از انجام عمل جراحی قلب به مدت 2 روز بدنش سرد شد. بازماندگان عجیب در جهان را بشناسید قبل از آن، امی به طور ناگهانی دچار حمله قلبی شد و 20 دقیق

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

داستان بازماندگان عجیب از مرگ

امی مور، 38 ساله، اهل کارولینای شمالی، ایالات متحده، قبل از انجام عمل جراحی قلب به مدت 2 روز بدنش سرد شد. بازماندگان عجیب در جهان را بشناسید قبل از آن، امی به طور ناگهانی دچار حمله قلبی شد و 20 دقیقه پمپاژ خونی را متوقف کرد. پزشکان تصمیم گرفتند با سرد کردن و تزریق مبرد برای کاهش دمای بدن او به 34 درجه سانتیگراد، جان او را نجات دهند. در این دما، مغز امی از کار می ایستد، بنابراین در حالی که قلب از تپش بازمانده است، محافظت می شود. دمای پایین همچنین به پزشکان کمک می‌کند تا برای کمک به کار مجدد قلب او زمان جراحی داشته باشند. پزشکان دو روز قبل از عمل، امی را «سرد» کردند. پس از جراحی موفقیت آمیز، امی بخشی از حافظه خود را از دست داد، اما مغز او آسیبی ندید.

دختر لیلی کراکنل در (بریتانیا) علیرغم قطع تنفس به مدت 30 دقیقه پس از سه روز سرد شدن پس از تولد، توسط پزشکان نجات یافت. این درمان هیپوترمی به جلوگیری از تورم مغز نوزاد کمک می کند. دمای بدن لیلی از 37 به 35.5 درجه سانتی گراد کاهش یافته است.


در سال 1999، آنا باگنهولم - یک دانشجوی سوئدی پزشکی هنگام اسکی سقوط کرد و با ضخامت حدود 0.2 متر برف و یخ در نزدیکی یک جویبار کوهستانی پوشانده شده بود و فقط قطعات اسکی و مچ پا بیرون زده بود. باگنهولم یک سوراخ هوا زیر برف پیدا کرد و سعی کرد در انتظار کمک مقاومت کند. سپس قلب دختر دانشجو از تپیدن ایستاد اما او همچنان زنده بود. تیم امداد 40 دقیقه طول کشید تا برف را بردارند و باگنهولم را نجات دهند و با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل کنند. نزدیک به 4 ساعت بعد از تصادف، قلبش تازه برگشت.


در زمستان سال 2001، یک زن کانادایی که قربانی سرماخوردگی شده بود و در سرمای برف با دمای هوای بیرون تا حد زمزمه کردن بیهوش شده بود، در حالی که زیر پوشش بود به وضعیت بالینی مرگباری افتاد.  سپس دمای بدنش در 16 درجه سانتیگراد حفظ شد و در شرایط سخت زنده ماندن غیرممکن به نظر می رسید. یک غافلگیری اتفاق افتاد، چند روز پس از یافتن جسد مقتول، فعالیت های اورژانس و گرم کردن جسد به این زن کمک کرد تا دوباره زنده شود.


در موردی دیگر، یک کوهنورد ژاپنی به نام میتسوتاکا اوچیکوشی در طی یک صعود برفی در سال 2006 سقوط کرد و زیر برف سرد مدفون شد. 23 روز بعد این مرد زمانی که بدنش یخ زده بود و دمای بدنش 22 درجه سانتیگراد بود کشف شد. زندگی بازگشت به اوچیکوشی پس از نزدیک به یک ماه مدفون شدن در زیر برف غلیظ، دانشمندان را واقعا شگفت زده کرده است.


این روش به طور فزاینده ای در ایالات متحده محبوب شده است. حتی مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک، از همه آمبولانس‌های این شهر خواست که یک دستگاه سردخانه برای درمان اضطراری بیماران سکته قلبی داشته باشند.

از زمان‌های قدیم، پزشکان یونانی سربازان مجروح را در برف و یخ بسته‌اند. دانشمندان مدرن دریافته‌اند که کودکانی که در یخچال‌های طبیعی سقوط می‌کنند می‌توانند بیشتر از کودکان غرق شده در دمای معمولی عمر کنند. دکتر مایکل سایر، انجمن قلب آمریکا گفت: مکانیسم این درمان هنوز مرموز است، اما دمای پایین بدن بقای افرادی را که از نظر بالینی به دلیل حمله قلبی می میرند، افزایش می دهد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی