loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

  تصویری که مشاهده میکنید نمایی باشکوه از زمین های لاله در شهر لیسه و در هلند هست این کشور سالانه به طور میانگین 17 میلیون گردشگر جذب می‌کنه! در ادامه مطلب با واندرز فارسی همراه باشید تا

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

زمین های گل لاله در هلند

 

تصویری که مشاهده میکنید نمایی باشکوه از زمین های لاله در شهر لیسه و در هلند هست این کشور سالانه به طور میانگین 17 میلیون گردشگر جذب می‌کنه! در ادامه مطلب با واندرز فارسی همراه باشید تا بیشتر با این زیبایی ها آشنا بشید.

کشور هلند با داشتن بیشتر از 10000 هزار هکتار باغ گل بزرگترین صادر کننده گل در سرتاسر جهان محسوب میشه. در اواسط ماه May میلادی اوج زیبایی و رنگ آمیزی طبیعت را در باغات و مزارع لاله های هلند میتونید تجربه کنید. هم اکنون بیشتر از 100 نوع گل لاله در سرتاسر جهان طبقه بندی شده!! تمام گونه های لاله ها در سرما مقاوم هستن و میشه اونها رو در پاییز، حوالی مهر و آبان کاشت و از گلش در بهار استفاده کرد. هر سال بیش از 3 میلیارد گل لاله در هلند رشد و پرورش داده میشه که بیش از دو سوم اونها به دیگر کشورها مخصوصا آمریکا و آلمان صادر میشن.

زمین های گل لاله

حباب اقتصادی گل لاله به دوره‌ای در عصر طلایی هلندی (مابین سال‌های ۱۶۳۴ تا سال ۱۶۳۷ میلادی) گفته میشه که قیمت برای پیاز تازه معرفی شده گل لاله به سطح فوق‌العاده بالا ترقی کرد و بعد به‌طور ناگهانی سقوط کرد. جنون گل لاله اولین حادثهٔ حباب اقتصادی و یکی از سه حباب اقتصادی بزرگ در تاریخ معاصر اروپا به‌شمار میاد. پیشرفت یک حباب اقتصادی را به سه مرحله می‌توان تقسیم کرد. مرحلهٔ نخست عدم توازن بین عرضه و تقاضا، مرحلهٔ دوم وارد شدن واسطه‌ها، مرحلهٔ سوم درگیر شدن مردم عادی با بحران اقتصادی!!.

گل لاله هلندی

در سوم فوریه ۱۶۳۷ میلادی ناگهان سقوط قیمت اتفاق افتاد. البته به جای سقوط قیمت بهتر گفته بشه هیچ خریداری بیش از این قادر به خرید نبود. پس از سقوط قیمت‌ها در طی چند هفته قیمت گیاهی که با ۵۰۰۰ گیلدر معامله می‌شد به یک صدم قیمت رسید. تعداد کسانی که قادر به پرداخت مبالغ قراردادها را نبودند در حدود ۳۰۰۰ نفر تخمین زده میشه. بدین ترتیب دوران جنون گل لاله در هلند به پایان رسید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی