آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

ویتامین ها و مواد مغذی که در فصل تابستان نیاز دارید

ویتامین ها و مواد مغذی که در فصل تابستان نیاز دارید

قرار گرفتن در معرض نور خورشید تعدادی از فواید سلامتی از جمله تولید ویتامین D را به همراه دارد، در حالی که فعالیت هایی مانند شنا یا پیاده روی می تواند برای سلامت قلب و مغز ما مفید باشد. دمای بالا باعث می شود که ما بیشتر عرق کنیم و در نتیجه الکترولیت ها را از دست بدهیم. الکترولیت ها مواد مهمی هستند که برای عملکرد سیستم عصبی و تنظیم سطح مایعات بدن ضروری هستند. به همین دلیل است که حفظ سطوح بهینه مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم و سایر مواد مغذی ضروری که در زیر فهرست می‌کنیم، مهم است. 

منیزیوم

منیزیوم

منیزیم در بیش از 350 واکنش بیوشیمیایی نقش دارد. با این حال، بسیاری از مردم در سراسر جهان دچار کمبود هستند. عرق، داروهای تجویزی خاص - مانند دیورتیک ها برای فشار خون یا کاهش اسید - می توانند سطح منیزیم را کاهش دهند. مصرف الکل نیز می تواند باعث کاهش منیزیم شود. علائم کمبود منیزیم شامل گرفتگی عضلات، پرش پلک و گاهی اوقات حتی تپش قلب است. مصرف مکمل منیزیم ممکن است مفید باشد.

کلسیم

کلسیم

کلسیم یکی از رایج ترین مواد معدنی در بدن و روی زمین است. کلسیم مسئول سلامت استخوان ها و ماهیچه ها از جمله انقباضات ماهیچه های قلب است. هنگامی که کلسیم کافی در رژیم غذایی وجود ندارد، اغلب مکمل های غذایی در نظر گرفته می شود. باید منیزیم بدن متعادل شود.

مولتی ویتامین

مولتی ویتامین

مصرف مولتی ویتامین های با کیفیت خوب است زیرا به اطمینان از سطح کافی ویتامین ها و مواد معدنی رایج که اغلب دچار کمبود هستند، کمک می کند، به خصوص در افرادی که تحت استرس زندگی می کنند. در طول سفر، رژیم غذایی اغلب سالم ترین نیست، بنابراین یک مولتی ویتامین به دریافت دوز توصیه شده روزانه (PDU)، حداقل مقدار ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کند.

ویتامین B

ویتامین B

ویتامین‌های B برای: رشد و نمو طبیعی، آزادسازی انرژی از غذا، استفاده از چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌ها، کوفاکتورهای آنزیم‌های مهم برای عملکرد طبیعی بدن، در دوران شیردهی و بارداری، برای سلامت مو، پوست ضروری هستند. و ناخن، در صورت عادات بد غذایی، اختلالات فلور روده، خواب خوب و بسیاری موارد دیگر رخ میدهد.

ویتامین D3

ویتامین D3

ویتامین D که معمولاً به عنوان ویتامین D3 شناخته می شود، فواید سلامتی بی شماری دارد. مطالعات نشان داده است که افرادی که سطوح بهینه ویتامین D در خون خود دارند، خطر ابتلا به بسیاری از اختلالات مزمن را کاهش می دهند. در بسیاری از نقاط جهان، از جمله کشورهای جنوبی، از هر پنج نفر، چهار نفر دچار کمبود ویتامین D هستند. به خوبی شناخته شده است که کرم ضد آفتاب، که نور UV-A را مسدود می کند، همچنین از تولید ویتامین D کافی در پوست جلوگیری می کند. از نور خورشید به یک معنا، کرم ضد آفتاب نیز یک مسدود کننده ویتامین D است. برای کسانی که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی نیاز به کرم ضد آفتاب دارند، باید مکمل ویتامین D در نظر گرفته شود.

اسید های چرب امگا 3

اسید های چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 نه تنها تأثیر مفیدی بر قلب دارند، بلکه طبق مطالعات انجام شده می‌توانند بر بیماری‌های پوستی نیز تأثیر بگذارند. اسیدهای چرب ضروری امگا 3 عمدتاً از اسید ایکوزاپنتانوئیک (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) تشکیل شده اند. اسیدهای چرب امگا از پوست در برابر نور خورشید محافظت می کنند، به سلامت روده کمک می کنند و خواص ضد استرس متعددی دارند.

ویتامین C

ویتامین C

ویتامین C، اسید اسکوربیک، یکی از ویتامین هایی است که بیشتر مورد تحقیق قرار گرفته است. محلول در آب است، به این معنی که هر ویتامین اضافی مصرف شده در صورت عدم نیاز به بدن از طریق ادرار دفع می شود. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است، از سیستم ایمنی حمایت می کند، برای تشکیل بافت همبند و تولید کلاژن بسیار مهم است و جذب آهن را بهبود می بخشد. رژیم غذایی سرشار از ویتامین C راه خوبی برای بهینه سازی این آنتی اکسیدان مهم است. ویتامین C نیز زمانی که به صورت خوراکی مصرف شود فواید زیادی برای پوست دارد. یک مطالعه در سال 2018 که در آن مکمل‌های ویتامین C همراه با پروتئین کلاژن از طریق دهان مصرف می‌شد، بهبود قابل توجهی در سلامت پوست پس از تنها 12 هفته نشان داد.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش