loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در سال 2006، آلن هکارد، ساکن پورتلند، از یکی از بهترین بسکتبالیست های تاریخ بسکتبال، مایکل جردن، و فیل نایت، بنیانگذار نایک شکایت کرد. او جردن را متهم کرد که شباهت زیادی به او دارد و نایک در یک کمپی

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

هر کسی یک دو قلو دارد + عکس

Soren بازدید : 70 : 20:00 نظرات (0)

هر کسی یک دو قلو دارد + عکس

در سال 2006، آلن هکارد، ساکن پورتلند، از یکی از بهترین بسکتبالیست های تاریخ بسکتبال، مایکل جردن، و فیل نایت، بنیانگذار نایک شکایت کرد. او جردن را متهم کرد که شباهت زیادی به او دارد و نایک در یک کمپین تبلیغاتی که این بسکتبالیست را به شهرت جهانی رساند. به مدت 15 سال، هکارد به طور مرتب با یک بسکتبالیست اشتباه گرفته می شد، علیرغم این واقعیت که او 15 سانتی متر کوتاهتر از ورزشکار است. شاکی ادعا کرد که جردن زندگی او را تباه کرده است. هکارد رنج اخلاقی خود را 832 میلیون دلار برآورد کرد - 50 درصد از این مبلغ باید توسط خود نایک و جردن پرداخت شود.

منه دوم!

آمریکایی ها مردم عجیبی هستند، گاهی اوقات به نظر می رسد که آنها با نان سیر نمی شوند - بگذارید یک نفر در دادگاه با کسی رقابت کند. دعوای آلن هکارد جزو ده دعوی احمقانه و مضحک در آمریکا بود. مشخص نیست که آیا آلن می توانست در دادگاه برنده شود یا خیر: چند ماه بعد، او درخواستش را پس گرفت. اما او یک سابقه عجیب ایجاد کرد: این اولین دعوا بر اساس شباهت دو فرد کاملاً متفاوت بود. خود آلن، به طرز عجیبی، به خوبی این شباهت را تقویت کرده است: کفش‌های کتانی نایکی، گوشواره‌ای در یک گوش مانند همتای خود، و حتی بسکتبال آماتور بازی می‌کرد.

بسیاری از داشتن یک دو قلوی همسان معروف، امتناع نمی کنند. مهم نیست که آلن هکارد چگونه مردم را برعکس متقاعد کند، مزایای آن آشکار است. هر جا ظاهر می شوید، همه جا با ستاره اشتباه گرفته می شوید، تخفیف می دهند، عکس می گیرند و غیره. با این حال، روی دیگری از سکه وجود دارد - توجه بیش از حد. اما وجود یک دو قلویی که بار شهرت ندارد، برای خیلی ها معمولی تر است. جینی، دانشجوی دوبلین و دو تن از دوستانش منبع اینترنتی به نام Stranger Twins و یک جامعه فیس بوک مشابه ایجاد کرده اند. آنها همه را دعوت می کنند تا نسخه دقیق خود را پیدا کنند. به گفته جینی، هر فرد حداقل هفت شخص شبیه خودش دارد. این پروژه علاقه چندین هزار کاربر را به خود جلب کرد. 


این خوب است یا بد؟

امروزه، به لطف توسعه فناوری و همچنین جهانی شدن، ما شروع به برقراری ارتباط بیشتر کردیم، مثلاً در شبکه های اجتماعی. بنابراین، احتمال ملاقات با نسخه دقیق شما چندین برابر افزایش یافته است. تقریباً هر سلبریتی می تواند شخصی شبیه به خودش را در بین طرفداران و گاهی اوقات در بین همکاران خود ببیند. امروز چنین چیزی هیچ نگرانی در ما ایجاد نمی کند.

هر کسی یک دو قلو دارد + عکس

برخی از عکاسان از شباهت های افراد مختلف ثروت به دست می آورند. بنابراین، عکاس کانادایی فرانسوا برونل از ده ها جفت دونفره ناشناخته از سراسر جهان عکس می گیرد که شبیه به یکدیگر باشند مانند دوقلوها.  پروژه او "مجموعه خصوصی" یک گالری از پرتره های معاصران مشهور ما است. ایده او یافتن شخصیت هایی شبیه به آنها در نقاشی های دورر، رامبراند، ولاسکوئز، مونه، رنوار، وروبل و سایر هنرمندان مشهور در میان سیاستمداران، بازیگران، موسیقی دانان، ورزشکاران است. نگرش به وجود دو نفر شبیه به هم، در گذشته کاملاً متفاوت بود. مردم معتقد بودند که چنین چیزی نوید بدبختی و حتی مرگ را می دهد.

همزاد آلبرا انیشتین

برچسب ها مرموز , جالب و دیدنی ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی