loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

عکاس آماتور نروژی Per-Arne Milkalsen شاهد یک پدیده شگفت انگیز بود. او با مشاهده شفق شمالی در 20 ژانویه سال جاری متوجه جسمی شبیه چتر دریایی در آسمان شد.

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

شفق قطبی جسم عجیبی شبیه چتر دریایی را در آسمان روشن کرد

عکاس آماتور نروژی Per-Arne Milkalsen شاهد یک پدیده شگفت انگیز بود. او با مشاهده شفق شمالی در 20 ژانویه سال جاری متوجه جسمی شبیه چتر دریایی در آسمان شد. کارشناسان شی سبز را واقعی می دانند. اما هنوز شناسایی آن دشوار است. لین هانسن، متخصص برجسته در رصدخانه ژئوفیزیک ترومسو ترولز می‌گوید: این یک شعله‌ور شدن لنز یا نقص عکاسی نیست.

از میان فرضیه‌های صحیحی که بیگانگان را در توضیح دخالت نمی‌دهند، تنها یک فرضیه مطرح شده است. این امکان وجود دارد که او از یک وسیله پرنده عکس گرفته باشد، اما نه از "بشقاب پرنده" بیگانه، بلکه از ماهواره زمین. به عنوان مثال، یک ماهواره ارتباطی با پانل های خورشیدی مستقر. برخی از آنها چندین باتری دارند. سطح می تواند مانند یک آینه عمل کند. چنین بازتابی می تواند به لنز یک آماتور وارد شود تا از درخشش زیبا عکس بگیرد.

به هر حال، باتری های خورشیدی ماهواره ها یا آنتن های آنها گاهی اوقات پرتوهای بسیار قدرتمند خورشید با قطر بیش از 10 کیلومتر را به سطح می اندازند. منبع نور در این مورد مانند یک نقطه بسیار روشن، شبیه به یک بشقاب پرنده به نظر می رسد. می تواند در اطراف حرکت کند. کارشناسان شک دارند که عکاس توانسته است به اصطلاح Sprite را ثبت کند (یک پدیده پلاسما مرموز که یادآور رعد و برق است). شبیه چتر دریایی است اما در ارتفاعات حدود 100 کیلومتری بوجود می آید، به طور معمول از مدار قابل مشاهده است و نه از زمین.

برچسب ها فضا , زمین , ناسا ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی