آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

21 توصیه مهم برای زمستان

21 کاری که نباید در فصل زمستان انجام دهید

به لطف این توصیه ضروری پزشکان هرگز بیمار نشوید.با این 21 کاری که باید از انجام این کار و هر زمستان از انجام آن اجتناب کنید، سلامت خود را با کمک این توصیه ها از برترین پزشکان جهان تضمین کنید.

21 کاری که نباید در فصل زمستان انجام دهید

1:زیاد نگران کلاه نباشید!

بر اساس مطالعه ای که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است، سر حدود 7 درصد از سطح بدن را تشکیل می دهد و اتلاف گرما اساساً برابر با این مقدار است (که مقدار زیادی نیست).

21 کاری که نباید در فصل زمستان انجام دهید

2: همیشه شال گردن بپوشید!

دکتر Tom Ingegno، DACM، MSOM، LAC می گوید: «طبق اصول سنتی آسیای شرقی، عوامل طبیعی مانند باد، گرما، سرما و رطوبت می توانند از پشت گردن وارد بدن شوند. چندین نقطه طب سوزنی بین قاعده جمجمه و بالای شانه ها وجود دارد که در نام آنها کلمه "باد" وجود دارد و تئوری این است که وزش باد در این نواحی باعث بیماری می شود. این عمدتا به این دلیل است که وقتی گرمای بدن خود را حفظ می کنید ، انرژی تولید شده توسط بدن باعث می شود سیستم ایمنی شما کار کند."

21 کاری که نباید در فصل زمستان انجام دهید

3: ویتامین دی را فراموش نکنید.

اکثر آمریکایی ها در تمام طول سال دچار کمبود ویتامین D هستند، اما دریافت کافی از "ویتامین آفتاب" در ماه های زمستان می تواند بسیار سخت باشد. این به این دلیل است که ما بیشتر ویتامین D خود را زمانی دریافت می کنیم که پوست ما اشعه UVB خورشید را جذب می کند. در زمستان، همه ما در زیر کت های سنگین قرار می گیریم، بنابراین پوست به اندازه ای در معرض دید قرار نمی گیرد. علاوه بر این، اشعه های خورشید به قدری غیرمستقیم می شوند که بدن ما نمی تواند UVB را نیز جذب کند. سطوح پایین ویتامین D با اختلال عاطفی فصلی (SAD)، از دست دادن استخوان و عضله، افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سایر مشکلات مرتبط است. Rx: پزشک شما می‌تواند یک آزمایش خون ساده برای بررسی سطح ویتامین D شما انجام دهد. همچنین می‌توانید با خوردن غذاهای سالم و غنی از این ویتامین مانند قارچ، ماهی تن و گوشت خوک، آن را تقویت کنید.

4:هرگز برف را بدون گرم کردن پارو نکنید.

قبل از اینکه برای بیل زدن به بیرون بشتابید، این را در نظر بگیرید: ممکن است قبر خود را حفر کنید. نینا گرومل  می‌گوید: «سالانه بیش از 100 نفر در اثر پارو کردن برف جان خود را از دست می‌دهند. "به طور کلی، افراد در طول زمستان بی‌تحرک‌تر هستند. بنابراین، وقتی این تمرینات را با یک تمرین هوازی با شدت بالا مانند بیل زدن همراه می‌کنید، می‌تواند فشار بیشتری به قلب شما وارد کند و باعث حمله قلبی شود." Rx: مانند قبل از دویدن گرم کنید. شما در سرما بیرون خواهید بود و یک ورزش هوازی شدید انجام می دهید و تمام آن برف را پارو می کنید، بنابراین قبل از اینکه از در بیرون بروید، اسکات و حرکات کششی انجام دهید.

5: هرگز پاشنه بلند نپوشید.

دیدن یخ همیشه در پیاده رو آسان نیست، بنابراین وقتی با کفش های لغزنده خیلی سریع راه می روید ممکن است فاجعه ای را به همراه داشته باشد. طبق گفته کلینیک مایو، افراد مسن در معرض خطر آسیب دیدگی ناشی از پاییز زمستانی هستند. کارول تلن، CRNP مرکز پزشکی مرسی می‌گوید: «من افراد زیادی را برای سقوط روی یخ می‌بینم. آنها اغلب می گویند که "یخ سیاه" را ندیده اند." The Rx: ما به شما نمی گوییم که کفش پاشنه بلند مورد علاقه خود را بفروشید. اما آنها را در هوای سرد بیرون نپوشید - ممکن است یخی وجود داشته باشد که نمی توانید در پیاده رو ببینید. برای کمک به لیز خوردن، روی یک جفت چکمه برفی یا کفش با کفی چسبان سرمایه گذاری کنید.

6:هرگز واکسن آنفولانزای خود را نادیده نگیرید.

شما همیشه خوش شانس بوده اید – اگر قبلا آنفولانزا نداشته اید. اما همیشه شانس به نفع شما نیست. سال گذشته بیش از 647 هزار نفر در بیمارستان بستری شدند و 61 هزار و 200 نفر به دلیل عوارض آنفولانزا جان خود را از دست دادند. CDC می گوید همه افراد بالای 6 ماه باید واکسن آنفولانزا را دریافت کنند، به استثنای بسیار نادر. علیرغم ادعاهای مخالف، واکسن آنفولانزا بی خطر است و سالانه از میلیون ها بیماری جلوگیری می کند. ویروس های آنفولانزا به سرعت تکامل می یابند، به همین دلیل است که شما باید هر سال یک واکسن بزنید. و، واکسن آنفولانزای شما می تواند به دور نگه داشتن دیگران از بیمارستان کمک کند. دکتر هالی فیلیپس، متخصص داخلی عمومی در منهتن و کارشناس پزشکی RxSaver می گوید: «آنفولانزا یک بیماری جدی است. کودکان، افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، دیابت یا بیماری قلبی در معرض بالاترین خطر هستند. کودکان حتی بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به آنفولانزا هستند، تا حدی به این دلیل که به مدرسه می‌روند، جایی که میکروب‌ها مانند آتش‌سوزی گسترده می‌شوند. " امروز از پزشک خود در مورد تزریق واکسن آنفولانزا بپرسید. همچنین ممکن است بتوانید واکسن خود را در یک داروخانه یا کلینیک محلی به صورت مراجعه و بدون نیاز به قرار ملاقات دریافت کنید.

7:هرگز از شمردن قدم های خود دست نکشید.

زمستان می تواند سخت باشد. وقتی به سر کار می روید بیرون تاریک است و وقتی در راه خانه هستید تاریک است. هنگامی که خورشید می درخشد، خیلی راحت تر است که در سمت آفتابی تخت خود بیدار شوید. اما اجازه ندهید که شما را تبدیل به یک کاناپه سیب زمینی کند. امی چاو، RD، می‌گوید: «آب‌ و هوای سردتر به این معناست که ما کمتر قدم‌های کافی می‌گذاریم و کمتر وقت خود را در فضای باز می‌گذرانیم.

8:هرگز تمام شب بیدار نمانید.

خواب خوب شبانه برای سلامتی شما حیاتی است. این به این دلیل است که خواب به بهبود بدن شما کمک می کند و سیستم ایمنی شما را به کار می اندازد. نخوابیدن به اندازه کافی خطرناک است، نه فقط به این دلیل که برای همکارانتان خواب آلود و بداخلاق هستید. هنگامی که به طور مزمن خیلی کم می خوابید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی عروقی و سایر مشکلات سلامتی قرار دارید. دکتر مایلز اسپار، مدیر ارشد پزشکی Vault Health می گوید: «هشت ساعت خوابیدن بسیار مهم است. این به تقویت سیستم دفاعی سیستم ایمنی شما کمک می کند.

9:آشکارساز مونوکسید کربن خود را هرگز فراموش نکنید.

آخرین باری که به مونوکسید کربن فکر کردید کی بود؟ این یک گاز بی بو و بی رنگ است که اگر آن را برای مدت طولانی در یک محیط بدون تهویه تنفس کنید، می تواند شما را بکشد. زمستان زمانی است که واقعاً باید مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باشید، زیرا گاز می تواند توسط سیستم های گرمایشی معیوب یا وسایل گازسوز منتشر شود و احتمال اینکه در هوای سرد پنجره ها را باز بگذارید، کمتر است. بر اساس گزارش CDC، "سالانه بیش از 400 آمریکایی بر اثر مسمومیت ناخواسته با CO می میرند که به آتش سوزی مربوط نمی شود، بیش از 20000 نفر به اورژانس مراجعه می کنند و بیش از 4000 نفر در بیمارستان بستری می شوند." مطمئن شوید که آشکارسازهای مونوکسید کربن با باتری در خانه خود دارید و باتری ها را حداقل دو بار در سال تعویض کنید. (یک راه خوب برای به خاطر سپردن این است که آنها را در ساعت تابستانی تغییر دهید).

10:هرگز احساسی نخورید.

اگر یک مهمانی مجلل در تعطیلات دارید، تمام روز خود را در انتظار پرخوری بعداً  ، گرسنه نگذارید. در دراز مدت برای شما خوب نیست. ایمی چاو، RD، می‌گوید: «بسیاری از مردم در مورد غذا فکر سیاه و سفید دارند، جایی که رژیم می‌گیرند یا همه چیز را انجام می‌دهند. غذا خوردن احساسی اغلب حول محور احساس گناه و شرم از فرهنگ رژیم غذایی می چرخد، و این جایی است که مردم بیشتر در آن افراط می کنند. گزینه‌های سالم را در طول روز در اختیار داشته باشید تا بتوانید به راحتی سوخت مصرف کنید. 

11:هرگز بلوز زمستانی خود را پنهان نکنید.

ماه های زمستان می تواند برای افراد مبتلا به اختلال عاطفی فصلی (SAD) بسیار سخت باشد.  زمانی که خورشید کمتر می تابد و به نظر می رسد که شب های سرد برای همیشه ادامه دارد. اما اگر متوجه شدید که غم و اندوه وارد زندگی روزمره شما شده و شما را افسرده می کند، ممکن است دچار غمگینی شده باشید. طبق گفته کلینیک مایو، اگر انرژی کم داشته باشید، بیشتر اوقات احساس ناراحتی کنید، در تمرکز مشکل داشته باشید و به نظر می رسد همه اینها در ماه های زمستان اتفاق می افتد، ممکن است دچار SAD شوید. به نظر می رسد SAD در میان افرادی که دور از خط استوا زندگی می کنند، شایع است، شاید به دلیل نور محدودی که در طول ماه های زمستان دریافت می کنند.  اگر در مورد علائم SAD نگران هستید، فوراً با پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی مهم است، بنابراین دلیلی برای به تعویق انداختن قرار ملاقات وجود ندارد.

12:هرگز با خستگی رانندگی نکنید.

رانندگی به مهمانی های تعطیلات می تواند هر کسی را خسته کند. ممکن است به نظر برسد که این مسئله مهمی نیست - ممکن است فکر کنید "همه ما این کار را انجام می دهیم" - اما می تواند کشنده باشد. طبق گفته بنیاد ملی خواب، رانندگی در حالت خواب آلودگی کاملاً خطرناک است. در واقع، رانندگی خواب‌آلود تقریباً تأثیری مشابه نوشیدن الکل بر بدن دارد. بیدار بودن برای 18 ساعت متوالی مانند داشتن سطح الکل خون 0.05 است (محدودیت قانونی 0.08 است). زمان واکنش شما، همراه با قضاوت شما کند می شود - ترکیب خوبی در جاده های تاریک و یخ زده نیست.

13:هرگز از سینک دستشویی نگذرید!

عادت ساده شستن دست ها این است که می تواند شما را از بیمار شدن دور کند. طبق گفته CDC، شستن صحیح دست ها یکی از مهم ترین کارهایی است که می توانید برای سلامتی خود انجام دهید. این به این دلیل است که مدفوع حامل حشرات بدی مانند نوروویروس، سالمونلا و E. coli است که باعث بیماری می شود. اگر با دست‌های شسته‌نشده، سطح سختی را لمس کنید، میکروب‌های دیگر می‌توانند پخش شوند، جایی که می‌تواند برای مدت زمان شگفت‌انگیزی زنده بماند. دکتر فیلیپس می گوید: «آنفولانزا می تواند به مدت 24 ساعت روی سطوح سخت مانند صفحه کلید کامپیوتر و دستگیره درها زنده بماند، جایی که هر دستی که سطح را لمس کند به راحتی آن را می گیرد.

14:استرس  خود را نادیده نگیرید.

هر فردی با استرس متفاوت برخورد می کند. اما وقتی استرس شما از کنترل خارج می شود، می توانید آن را در بدن خود احساس کنید – زیرا استرس باعث ترشح آدرنالین در بدن شما می شود. اگر به شما احساس بهتری می دهد، تنها نیستید. بر اساس نظرسنجی گالوپ در سال 2019، آمریکایی‌ها از پر استرس‌ترین افراد روی زمین هستند: بیش از نیمی از ما گزارش می‌کنیم که «در بسیاری از روزها» تحت استرس هستیم. اگر احساس استرس می کنید، وقت آن است که یک استراحت سریع داشته باشید. نفس عمیق بکشید، پیاده روی کنید یا یک ویدیوی زیبا از حیوانات تماشا کنید. اما علائم چیزهای جدی تر را نادیده نگیرید - اگر واقعاً احساس ناراحتی می کنید یا از کنترل خارج می شوید با پزشک خود صحبت کنید.

15:هرگز برای مدت طولانی در جکوزی نمانید!

خیساندن در وان آب گرم یکی از بهترین راه‌ها برای گرم کردن هوا در فصل زمستان است، اما برای برخی می‌تواند خطرناک باشد. زنان بارداری که از وان آب گرم استفاده می کنند دو برابر بیشتر در معرض خطر سقط جنین قرار دارند و هر چه بیشتر به آب گرم مراجعه کنند این خطر افزایش می یابد. شما همچنین می توانید از طریق استنشاق باکتری در بخار یک وان آلوده به بیماری لژیونر مبتلا شوید.

16:هرگز به آنتی بیوتیک نیاز نداشته باشید!

ما آن را دریافت می کنیم. شما می خواهید دیگر احساس بیماری نکنید. اما آنتی بیوتیک ها همیشه راه حل نیستند. آن‌ها فقط باکتری‌ها را از بین می‌برند، بنابراین درمان سرماخوردگی با آنتی‌بیوتیک‌ها هیچ کمکی به شما نمی‌کند. دکتر کلی بی می گوید: "بیشتر سرماخوردگی ها توسط ویروس ها ایجاد می شوند، بنابراین آنتی بیوتیک ها یک گزینه درمانی موثر نیستند."

17:هرگز در میان جمعیت گیر نکنید!

فصل زمستان است، بنابراین برای بسیاری از ما، حضور در داخل تنها بخشی از معامله است. وقتی هوا با هم همکاری نمی کند، فکر کردن به بیرون رفتن سخت است. با این حال، اگر می توانید کمک کنید، سعی کنید از تجمع افراد در فضاهای محدود خودداری کنید. دکتر مایکل هال می گوید: مراکز خرید، تئاترها و فرودگاه ها همیشه ویروس ها و میکروب های زیادی دارند. "اگر متوجه شدید که نمی توانید از حضور در جمع پرهیز کنید، مرتب دست های خود را بشویید و سعی کنید از قرار گرفتن در کنار افرادی که سرفه یا عطسه می کنند خودداری کنید."

18:هرگز سیر را از دست ندهید!

همانطور که مشخص است، این لامپ های تند برای چیزی فراتر از پخت و پز گوشت خوب هستند. سیر دارای ترکیباتی است که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با میکروب ها کمک می کند. یک مطالعه کوچک نشان داد که تعداد سرماخوردگی ها توسط کسانی که روزانه مکمل سیر مصرف می کردند به نصف کاهش یافت. دکتر اریکا استیل می گوید: «سیر خلط آور خوبی برای خارج کردن مخاط در هنگام بیماری است.

19:هرگز از پوست خود غافل نشوید!

وا در زمستان خشک‌تر می‌شود، و از آنجایی که به جای باز کردن پنجره‌ها، ترموستات را بالا می‌برید، رطوبت طبیعی در داخل خانه وجود ندارد. این بدان معناست که شما بیشتر احتمال دارد پوست خشکی داشته باشید. قرار گرفتن در معرض هوای سرد می تواند پوست شما را بیشتر تحریک کند، به خصوص در اندام هایی مانند دست و پا. اگر پوست شما شروع به ترک خوردن و خونریزی کند، می تواند منجر به عفونت شود (ناگفته نماند که واقعاً دردناک است).

20: هرگز به H2O نه نگویید.

نوشیدن آب کافی برای سلامتی شما حیاتی است - به ویژه در ماه های زمستان. این به این دلیل است که بدن شما برای عملکرد صحیح نیاز به هیدراته شدن دارد و سردرد ممکن است در هنگام کم آبی ایجاد شود. سینتیا تورلو، پرستار متخصص طب عملکردی، NP می‌گوید: «من متوجه می‌شوم که استراحت و آبرسانی نیمی از نبرد زمانی است که احساس بیماری می‌کنم. کمی استراحت بیشتر همراه با هیدراتاسیون به رفع سریع سرماخوردگی کمک می کند.

21:هرگز بدون کرم ضد آفتاب به اسکی نروید.

بالاخره برف می‌بارد - روز عالی برای رسیدن به دامنه‌ها. فراموش نکنید که کرم ضد آفتاب خود را همراه با اسکی خود بردارید. بر اساس CDC، سرطان پوست شایع ترین سرطان در بین همه سرطان ها است. فقط به این دلیل که بیرون گرم نیست به این معنی نیست که شما در معرض خطر نیستید. برف تا 80 درصد از اشعه های خورشید را منعکس می کند، بنابراین مانند این است که دو بار با UV برخورد کنید. و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش با هر 1000 فوت ارتفاع از سطح دریا 4 تا 5 درصد افزایش می یابد، بنابراین قرار گرفتن در بالای یک کوه خطر آسیب آفتاب به پوست شما را افزایش می دهد.

2 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش