loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

گاهی که زندگی طبق برنامه پیش نمی رود، رنجش، عصبانیت یا غم و اندوه خواهیم داشت. اگر قرار بود این احساسات به زودی از بین بروند، ارزش گفتن ندارد. اما اگر این یک کار روزمره است، توجه کنید، آنها مقصری هس

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

خشم چگونه پوست شما را چروک می کند؟

گاهی که زندگی طبق برنامه پیش نمی رود، رنجش، عصبانیت یا غم و اندوه خواهیم داشت. اگر قرار بود این احساسات به زودی از بین بروند، ارزش گفتن ندارد. اما اگر این یک کار روزمره است، توجه کنید، آنها مقصری هستند که پوست شما را چروک، سریع پیری و حتی سرطانی می کنند. عصبانیت باعث چروک شدن سیستم پوست (از جمله پوست، مو، ناخن.) می شود، بنابراین سعی کنید این نوع احساسات منفی را کنترل کنید.

خشم ما را پیر جلوه می دهد

دکتر لوزان جیاشن، متخصص طب پیشگیرانه جسمی و روانی و رئیس گروه پزشکی پیشگیری لوزان، می گوید که خلق و خو در یک سال آینده بر ظاهر جوانی تأثیر می گذارد. هنگامی که خلق و خوی ناراحت، عصبانی است، عضلات صورت منقبض می شوند، عمدا گوشه های دهان را بلند می کنند تا مجبور شوند لبخند بزنند، ماهیچه های ابرو نیز کوچک می شوند. اگر اغلب چنین خلق و خوی دارید، چهره شما تیره می شود، به خصوص در چشمانتان که به عنوان پنجره های روح شناخته می شوند، جایی که احساسات شما را به وضوح نشان می دهد.

اگر چشم ها ناخوشایند شوند، کل صورت طراوت طبیعی خود را از دست می دهد و واقعاً شما را پیرتر نشان می دهد. دکتر لوزان خاطرنشان می کند که در بیمارانی که او مورد بررسی قرار داده است، افرادی که دارای ناهنجاری های عاطفی هستند اغلب مسن تر از همسالان خود به نظر می رسند. مخصوصاً برای کسانی که بعد از 60 سالگی، معمولاً زیاد لبخند می زندند یا نه، اغلب عصبانی هستند یا همیشه بی خیال هستند، پیری صورت و میزان چین و چروک ها نیز بسیار متفاوت است.


عصبانیت منجر به مشکلات فیزیولوژیکی می شود

زمانی که فرد احساس رنجش، عصبانیت، بحران، اضطراب، انتقام و... می کند، عصبانیت و تنش ظاهر می شود. آقای لوزان گفت که هنگامی که احساسات منفی برای مدت طولانی انباشته شوند، سیستم عصبی خودمختار به تدریج تعادل خود را از دست می دهد که منجر به مشکلات فیزیولوژیکی بسیاری می شود. سیستم عصبی خودمختار شامل اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک است که به طور گسترده در بافت ها و اندام های مختلف بدن انسان پخش می شود. هنگامی که سیستم عصبی خودمختار از تعادل خارج شود، بی خوابی، مشکلات دستگاه گوارش، متابولیسم و غیره ظاهر می شود.

هنگامی که فرد خوب نمی خوابد، هضم و جذب کاهش می یابد، متابولیسم ضعیف است، توانایی بدن برای ریکاوری نیز کاهش می یابد، که باعث از دست دادن عضلات، بازسازی ضعیف کلاژن و پوست کدر می شود. این می تواند افراد را بیشتر مستعد چین و چروک، پف کردگی و از دست دادن خاصیت ارتجاعی و رطوبت پوست کند. علاوه بر این، احساساتی مانند رنجش و خشم، سیستم عصبی سمپاتیک را وادار می‌کند تا «هورمون استرس» - کورتیزول بیشتری را از غدد فوق کلیوی ترشح کند. وقتی کورتیزول بیش از حد در بدن وجود دارد، نه تنها رشد مو را مهار می کند، بلکه منجر به ریزش مو، تخریب کلاژن و مهار ترشح پیش سازهای هورمون DHEA در بدن می شود. ظاهر پیری را تسریع می کند.


خشم چگونه پوست شما را چروک می کند؟

ظهور بسیاری از چین و چروک ها و بیماری های پوستی

احساسات منفی در سطح ظاهر می شود و در چین و چروک و برخی بیماری های پوستی ظاهر می شود. پوست عضوی است که تمام لایه بیرونی بدن را می پوشاند. پوست به طور کلی شامل پوست، مو، ناخن، اپیدرم، درم و غیره است. پوست نیز عضوی است که ارتباط نزدیکی با فعالیت‌های عاطفی دارد، احساساتی مانند عصبانیت، استرس، ترس می‌تواند باعث قرمزی، رنگ پریدگی، رنگ پریدگی، عرق کردن و خارش شود. یک بررسی ایتالیایی در سال 2020 نشان داد که افرادی که تظاهرات پوستی دارند اغلب با مشکلات روانی مرتبط هستند. به عنوان مثال، احساساتی مانند نفرت یا انزجار به شدت با پسوریازیس مرتبط است. خشم با پسوریازیس و درماتیت آتوپیک و به دنبال آن کهیر، اریتم، کهیر مزمن ایدیوپاتیک، آکنه و ویتیلیگو همراه است.


کاهش امید به زندگی و سرطان

آقای لوزان دریافت که بیمارانی که نفرت بیش از حد در قلب خود دارند، اغلب نه تنها مسن تر از سن خود به نظر می رسند، بلکه بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. علاوه بر این، همچنین عاملی است که طول عمر را کوتاه می کند. آقای لوزان تاکید کرد: "در پزشکی پیشگیرانه، روانشناسی نقش کلیدی ایفا می کند، برای بدن سم ذهن منحصر به فرد است و رنجش یک سم بسیار سمی است." یک ساختار مهم در انتهای DNA انسان وجود دارد - تلومر، که "کلاه محافظ" DNA است. هر تقسیم سلولی باعث می شود تلومرها کمی کوتاه شوند، تا زمانی که تلومرها برای انقباض بیش از حد کوتاه باشند، سلول می میرد. بنابراین، تلومرهای آسیب دیده منجر به پیری زودرس می شود. مطالعه ای در سال 2012 در ژورنال Biological Psychiatry نشان داد که افراد مبتلا به بدبینی و نفرت اغلب تلومرهای کوتاه تری دارند. رابطه بین خصومت و بیماری در مردان بیشتر از زنان است.


مثبت تر لبخند بزنید و جوان تر و زیباتر به نظر خواهید رسید

نگرش خوش بینانه، شاد، سپاسگزار داشته باشید و همیشه به چیزهای خوب فکر کنید، قطعا از درون به بیرون زیبا خواهید بود. مطالعه‌ای که توسط دکتر ماسارو ایموتو (ژاپن) انجام شد، نشان داد که وقتی به آب اجازه می‌دهیم به موسیقی خوش آهنگ یا محتوای مثبت دیگر گوش دهد، کریستال‌های آب در حالت زیبایی قرار می‌گیرند. برعکس، هنگامی که به آب اجازه می‌دهید به موسیقی با محتوای غمگین یا محتوای منفی گوش دهد، کریستال آب تغییر شکل می‌دهد، در حالتی شکننده، زشت، نامتعادل، مخدوش می‌شود. همانطور که می دانیم آب حدود 70 درصد وزن بدن را تشکیل می دهد. تصور کنید اگر تمام بدن شما با مولکول های آب با اشکال زیبا و پیام های مثبت پوشیده شده باشد، چقدر بر سلامت روان و ظاهر فیزیکی شما تأثیر می گذارد؟ پس سعی کنید خشم و نفرت را کنترل و کنترل کنید. همیشه به چیزهای خوب فکر کنید، قطعا از درون به بیرون زیبا خواهید بود.

برچسب ها روانشناسی , سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی