loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

گروهی از زیست شناسان دریایی بین المللی اخیرا یک سخت پوست باستانی با بدنی شفاف و چشم های غول پیکر را در باهاما کشف کردند. در مقاله ای که در مجله Zootaxa منتشر شد، محققان این گونه را به عنوان Booralan

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

کشف گونه جدیدی از سخت پوستان شفاف را در سواحل باهاما

گروهی از زیست شناسان دریایی بین المللی اخیرا یک سخت پوست باستانی با بدنی شفاف و چشم های غول پیکر را در باهاما کشف کردند. در مقاله ای که در مجله Zootaxa منتشر شد، محققان این گونه را به عنوان Booralana nickorum شناسایی کردند، ایزوپود در اعماق دریا که 300 میلیون سال است روی زمین وجود داشته و ممکن است نقش مهمی در حفظ اکوسیستم داشته باشد.

ایزوپودها عمدتاً لاشخور هستند و در عمیق ترین قسمت های اقیانوس زندگی می کنند و انرژی را بازیافت می کنند تا اکوسیستم را سالم نگه دارند. با این حال، شواهدی نیز وجود دارد که نشان می‌دهد برخی ایزوپودها ممکن است به مهره‌داران زنده مانند کوسه‌ها برای غذا حمله کنند. Booralana nickorum، مانند بسیاری از این ایزوپودهای دیگر، می تواند چندین سال بدون هیچ غذایی زنده بماند. بیش از 500 متر (1640 فوت) در زیر سطح Exuma Sound در باهاما، جایی که آب سرد و تاریک است، کشف شد. از آنجایی که سخت پوست در چنین اعماق زیادی زندگی می کند، نیازی به رنگدانه ندارد، بنابراین اسکلت بیرونی سخت آن سفید و کمی شفاف است. از چشمان درشت آن برای یافتن غذا در اعماق دریا استفاده می شود.

کشف گونه جدیدی از سخت پوستان شفاف را در سواحل باهاما

اولیور شیپلی، یکی از نویسندگان این مطالعه در بیانیه ای گفت: «این کار تنوع مرموز این گروه را برجسته می کند و بر میزان کمی اطلاعات ما در مورد اکوسیستم های اعماق دریا در باهاما تأکید می کند. همانند این کشف جدید، شیپلی گفت که معتقد است «صندوق گنج» بالقوه پنهانی از تنوع زیستی ناشناخته در این آب‌ها وجود دارد. این گونه طی یک سری غواصی که به سال 2014 با همکاری موسسه Cape Eleuthera و OceanX برمی‌گردد، کشف شد. اگرچه محققان آنالیز ژنتیکی انجام ندادند، اما این تیم توانست با مشاهده دقیق ویژگی‌های فیزیکی B. nickorum را به عنوان یک گونه جدید شناسایی کند.

تا به حال، محققان معتقد بودند که تنها یک گونه دیگر از Booralana در کارائیب وجود دارد، Booralana tricarinata. عمدتاً، B. nickorum از زباله‌های مختلف و مواد آلی تغذیه می‌کند که به طور طبیعی راه خود را به کف اقیانوس در Exuma Sound الک می‌کنند. شیپلی گفت: «علف‌های دریایی، حرا، همه چیز از قفسه‌ها جارو می‌شوند و اساساً به این جامعه در اعماق دریا ریخته می‌شوند. "و این واقعاً مهم است، زیرا هر چه انرژی بیشتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که سطوح بالاتری از تنوع زیستی در آنجا نیز وجود داشته باشد."

اکتشافات اخیر در این محیط‌های اعماق دریا آنچه را که بسیاری از محققین مدت‌ها به درستی آن معتقد بودند تأیید کرده است - اینکه ما به درک کامل اسرار اقیانوس‌های زمین نزدیک نیستیم. از این گذشته، B. nickorum برای مدت طولانی تری در زیر سطح زمین کمین کرده است، و محققان به تازگی در مورد آن یاد می گیرند.

کشف گونه جدیدی از سخت پوستان شفاف را در سواحل باهاما

شیپلی گفت: «اکوسیستم‌های دریای عمیق کارائیب واقعاً، واقعاً بسیار ضعیف مطالعه شده‌اند. پتانسیل کشف جدید بسیار زیاد است.»

برچسب ها علمی , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی