آمار
مطالب اصلی سایتماقبل تاریخ

کشف اژدهای آبی با قدمت 180 میلیون ساله

کشف اژدهای آبی با قدمت 180 میلیون سال

این بزرگترین و کامل ترین فسیل در نوع خود است که تا کنون در بریتانیا کشف شده است. بقایای یک اژدهای دریایی هیولایی به طول 33 فوت (10 متر) که در حدود 180 میلیون سال پیش زمانی که دایناسورها زنده بودند در دریاها شنا می کرد، در یک حفاظتگاه طبیعی در انگلستان کشف شده است. این غول بزرگ بزرگترین و کامل ترین فسیل در نوع خود است که تاکنون در بریتانیا کشف شده است.

دین لومکس، رهبر کاوش، دیرینه شناس و دانشمند مدعو در دانشگاه منچستر، در بیانیه ای گفت: این یک کشف واقعا بی سابقه و یکی از بزرگترین یافته ها در تاریخ دیرینه شناسی بریتانیا است. اگرچه بسیاری از این گونه ایکتیوسورها در بریتانیا یافت شده اند، اما هیچ یک به اندازه کشف فعلی نبوده است.

کشف اژدهای آبی با قدمت 180 میلیون سال

ایکتیوسورها یک راسته منقرض شده یا گروه بزرگی از خزندگان دریایی هستند که در دوره تریاس در حدود 250 میلیون سال پیش تکامل یافتند و 90 میلیون سال پیش، در اواخر دوره کرتاسه، از فسیل ها ناپدید شدند. آنها پوزه بلند داشتند و شبیه دلفین های امروزی بودند. فسیل تازه کشف شده متعلق به گونه بزرگی از ایکتیوسور به نام Temnodontosaurus trigonodon است - اولین باری که این گونه در بریتانیا ظاهر شد، جو دیویس، رهبر تیم حفاظت از Leicestershire و Rutland Wildlife Trust، ایکتیوسور را در ذخیره‌گاه طبیعی آب راتلند پیدا کرد. بر اساس این بیانیه، ایست میدلندز در ژانویه 2021. دیویس با پل تروور، که او نیز در ذخیره‌گاه تراست کار می‌کند، در حال عبور از یک تالاب تخلیه‌شده بود، وقتی لوله‌های سفالی را دید که از گل بیرون زده بودند و به ترور گفت که شبیه مهره‌ها هستند. دیویس با استخوان های موجودات دریایی آشنا بود، زیرا قبلاً در حین کار بر روی Hebrides، مجموعه ای از جزایر در شمال غربی اسکاتلند، اسکلت نهنگ و دلفین را پیدا کرده بود.

8 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش