loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

این رژ لب در منطقه جیرفت استان کرمان در جنوب ایران کشف شد. آنها می گویند لب قرمز یک ظاهر کلاسیک است.

کشف رژ لب 3600 ساله + عکس

Soren بازدید : 37 : 20:00 نظرات (0)

کشف رژ لب 3600 ساله + عکس

این رژ لب در منطقه جیرفت استان کرمان در جنوب ایران کشف شد. آنها می گویند لب قرمز یک ظاهر کلاسیک است. همانطور که مشخص است، این یک رژلب باستانی نیز هست: رژ لب قرمز مربوط به 3600 سال پیش به تازگی در ایران پیدا شده است. این آرایش عصر برنز که از یک قبر غارت شده به دست آمده است، به نظر می رسد قدیمی ترین رژ لب کشف شده باشد.

کشف رژ لب 3600 ساله

رژ لب قرمز در منطقه جیرفت در جنوب شرق ایران کشف شد. بر اساس مطالعه‌ای در مورد رژ لب منتشر شده در Scientific Reports، آرایش باستانی و سایر مصنوعات برای اولین بار در سال 2001، زمانی که رودخانه هلیل از هزاره سوم قبل از میلاد در چندین قبرستان جاری شد، دوباره ظاهر شد و دفن‌های غنی از مصنوعات را به سطح زمین آورد. رژ لب به موزه محلی راه یافت. این شامل یک ویال است که یادآور لوله‌های رژ لب معاصر است و حاوی ماده‌ای متمایل به قرمز ساخته شده از مواد معدنی مانند هماتیت است که توسط منگنیت و برونیت تیره شده است و مقادیر کمی گالن و آنگلسیت.

کشف رژ لب 3600 ساله + عکس

رنگ و ماده مومی رژ لب 3600 ساله بی شباهت به دستور العمل های رژ لب های معاصر نیست. و نویسندگان این مطالعه گمان می‌کنند که صاحب آن از آن به همان روشی که مردم امروز استفاده می‌کنند، استفاده می‌کرد. نویسندگان مطالعه توضیح دادند: «شکل باریک و ضخامت محدود ویال نشان می‌دهد که می‌توان آن را به راحتی در یک دست همراه با دسته آینه مسی/برنزی نگه داشت و دست دیگر را برای استفاده از برس یا نوع دیگری از اپلیکاتور آزاد گذاشت.» در گزارش های علمی اگرچه نویسندگان مطالعه خاطرنشان می‌کنند که با توجه به غارتی که رخ داده، «منشأ دقیق» رژلب ناشناخته باقی می‌ماند، اما آنها مطمئن هستند که از تمدن محلی عصر برنز، احتمالاً مرحاشی باستان، آمده است. با این حال، سؤالات در مورد آن همچنان باقی است. صاحب رژ لب چه کسی بود؟ آیا این نشان می دهد که رژ لب در ایران باستان اختراع شده است؟ در حال حاضر، پاسخ به اینها دشوار است. اما این کشف به مردم عصر برنز ایران باستان - نقش آنها در جامعه و نحوه استفاده از آرایش - روشن می شود.

آنچه رژ لب می تواند در مورد جوامع ایران باستان - و فراتر از آن - به ما بگوید گرچه اولین شواهد شناخته شده زنانی که لب های خود را نقاشی می کنند از قرن دوازدهم B.C.E. پاپیروس تورین که در مصر یافت شد ، رژ لب موجود در ایران "آستانه زمانی" را ارائه می دهد. ماسایمو ویدیل ، نویسنده مطالعه ، گفت: "این نشان می دهد که در اوایل دوران برنز ، در حالی که اولین شهرها و ایالت ها در قدرت اقتصادی و سیاسی در حال رشد بودند ، مردم برای جعل هویت نقش های رسمی جدید در سلسله مراتب محلی پوشیدند."

وی ادامه داد: "در این زمینه ، اکنون می دانیم که علاوه بر پایه های سبک و سایه چشم ، و علاوه بر خطوط سیاه کاجال در اطراف چشم ، لب ها نیز به شدت رنگی بودند ... زنان ایرانی-اگر آنها تنها کسانی بودند که آنها بودند لب های خود را نقاشی کرد و مردان این کار را نکردند. " از این گذشته ، ویدیل معتقد است که بینش های بیشتری در مورد فرهنگ های باستانی می تواند از آرایش حاصل شود ، که گاهی اوقات در حفاری های باستان شناسی یافت می شود ، اما غالباً نادیده گرفته می شود. وی گفت: "از هزاران سال و بدون شکاف مهم ، جنبه مهمی از دانش متالورژیکی ، از نظر مواد آرایشی و بدن ، و بدون شکاف مهم ،" او برای همه جالب است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی